Ik heb al even de zoekfunctie gebruikt maar kon geen antwoorden vinden op mijn vragen. Ik vroeg me namelijk af hoe dat nou zit met een verzekering voor je paard. Dan bedoel ik zowel een verzekering in geval van overlijden als een ziektekostenverzekering.
Wat ben je per maand ongeveer kwijt en wat krijg je daarvoor (dekking)?
Op dit moment heb ik geen eigen paard, maar dat gaat er in de toekomst wel van komen (na mijn studie). Graag zou ik wat inzicht krijgen in de kosten van een verzekering.
Als het hier niet goed staat a.u.b. even verplaatsen.
Over verzekeren kan ik kort zijn. Per maatschappij verschillend en bovendien is de premie afhankelijk van het bedrag waarvoor je je paard wilt verzekeren. Wat je ervoor krijgt staat in je polisvoorwaarden. Die je dus heeel goed door moet lezen en vooral de hele kleine lettertjes
wat je per maand kwijt bent ligt eraan voor hoeveel je paard verzekerd is... Kijk even op www.uwpaardverzekeren.nl daar kun je wel veel info vinden. Zoek voor de rest naar meerdere maatschappijen en kijk goed naar de verschillen...
kost ons maar iets van 100 eurp per jaar. Ligt natuurlijk wel aan het verzekerd bedrag. Toen vorig jaar ons veulen overleed bleek dat het zelfs de eerste 30 dagen nog via de moeder verzekerd was en kregen we ongeveer 300 euro uitbetaald. Je krijgt je veulen er niet mee terug, maar je hebt wel een deel van je dekgeld terug...