Goede 2e hands trailer? Waarop letten? Wat kan ik verwachten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

N00tje

Goede 2e hands trailer? Waarop letten? Wat kan ik verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 11:56

Hoi,

Nadat ik heb gehoord wat het gaat kosten om mijn oude trailertje weer rijklaar te maken (is ook al een 32 jaar oude Weijer) heb ik besloten dat ik dan beter mijn geld in een jongere, goede tweedehandstrailer kan stoppen.

Ik heb zelf aleen een IJsco, en ik heb nog nooit met 2 paarden gereden achter een auto, dus het hoeft geen 2 paards trailer te zijn, het zal toch niet gebeuren dat ik 2 paarden vervoer, en een tweepaardstrailer kan ze in wonen haha!

Onze auto mag 1500 kg trekken dus met mijn IJs in de trailer hou je een begoorlijk ledig gewicht trailer over. Dus daar hoeft niet op gelet te worden.

Ik heb nu een 1,5 paard, en vind dat qua ruimte wel goed genoeg. Maar hij is eigenlijk toch ook weer een béétje te groot, IJsje is nou eenmaal niet zo'n kasteel Haha!

Nou zoek ik een goede tweedehands trailer van rond de 1500 euro,

Wat kan ik voor dat geld verwachten en waar moet ik goed op letten als ik een trailer koop, en zijn er bepaalde keuringen (speciaal voor de leken Clown ) die je uit kan laten voeren Odat je weet dat je iets goeds koopt?

Alvast bedankt,

Groetjes,
Noortje

Vernon

Re: Goede 2e hands trailer? Waarop letten? Wat kan ik verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:01

hallo,

wij hebben laatst ook tweedehands trailer gekocht. En we zijn erachter gekomen dat er weinig tweedehands trailers nog een goede bodem hebben! Mijn vader heeft dus onder alle trailers gehangen en gekeken welke bodems goed waren. Je moet hier echt heel erg mee uitkijken, want je word gauw bedonderd. Natuurlijk is het handig om te kijken of de verlichting het doet. Tong uitsteken

Wat je voor dat geld kan verwachten weet ik niet, maar wij hadden een 2-paardtrailer voor €2000,-. Bodem leek goed, maar we hebben hem toch laten repareren gewoon voor de zekerheid. Dat kwam er dus wel bovenop.

Dus: Kijk goed naar de bodem! Tong uitsteken

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:36

Voor 1500 euro zal het niet meevallen een goede trailer te vinden.
Het best kun je even doorsparen voor een nieuwe trailer of een demomodel, die zijn vaak ook net íets goedkoper.
Een trailer weegt al gauw tussen de 600 en 700 kg, dan heb je iig nog ruim voldoende ruimte tussen max.toegelaten massa en gewicht als je Ijsco erop staat.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:45

net een andere trailer gekocht pico bello in orde voor 750 euro.Gewoon op marktplaats kijken net zolang tot je wat vindt.En ja er zitten krassen en butsen op maar tis om van a naar b te rijden en dat vind ik een andere insteek dan dat je sjieke wedstrijden afrijdt.In dat geval kan je beter doorsparen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:11

Wat wil je voor die Weijer hebben?
Waar je in ieder geval op moet letten, is dat je weer een Weijer neemt. Dan ben je de komende 30 jaar er weer vanaf.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 02:15

Let ook goed op de remmerij. Ik had er een te pakken met hele slechte remmen (handelaar loog dattie barst) en zo'n grapje kost je zo 500 euro om te vervangen. Test de verlichting, erg goed opletten of ie niet rot is, ook de wanden, helemaal scherp worden als er trapbescherming op zit (en als je zo al kunt zien dat dat bijv. een houten plank is die er even snelsnel tegenaan is gezet kun je er donder op zeggen dat de wand zo rot als de pest is)
Als je m niet á la minute nodig hebt zou ik idd even doorsparen.
Ik heb, na 2 keer op m'n bek te zijn gegaan, nu een Westeria, die wel 100% goed is. Had hiervoor een Weijer (wel degelijk maar moest ook teveel aan gebeuren) en een Waco (bagger). Die 2 waren beide lagere prijsklasse. Die wat ik nu heb is van 2003, grijs gecoat hout, polyester dak+neus met spikkels, gietvloer, trapbescherming, alles afgekit, automatisch zeiltje, rubber op de klep, remmerij nieuw, bekabeling nieuw, 2000 euro.
Ik had wel onwijs mazzel (was een inruiler bij een aanhangerbouwer die normaal nooit trailers heeft, maar deze was van een eierboer die er dus alleen karretjes met eieren mee vervoerde, hij liet nu een aanhanger op maat bouwen en wilde deze kwijt)
Aanhangerboer had hem al min of meer aan mij verzegd voor ie m zelf grondig bekeken had, incl. prijs, en daarna pas kwam ie erachter dat er toch wel ff wat aan moest worden gedaan, wat ie dus niet heeft doorberekend in de prijs.
Ik heb nu eindelijk een supernette trailer. (en dat had ik beter gelijk kunnen doen, want die 2 rotte dingen hebben me uiteindelijk toch een klap geld gekost)

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:03

Voor €1500,- hoef je niet veel te verwachten..
Trailers blijven best hoge waarde houden, dus als je goede trailer wil, kost dat best nog veel geld..
Voor een briefkaart kun je ook niet verwachten op de 1e rij te kunnen zitten!!
Ik denk dat je beter aan doet om door te sparen!!
Want je kopt snel de rommel die iemand anders nu juist kwijt wil..
Goeie trailers zijn duur!