Hoe moet ik mijn paard op mijn naam zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziva

Hoe moet ik mijn paard op mijn naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 00:01

Goed, ik heb haar nu 7 maanden geleden gekocht. Bij een betrouwbare man dat zit iig goed. Daarvoor was ze van iemand die haar western heeft ingereden, ze heeft haar ingeruild bij die man voor een ander paard. Daarvoor kwam ze van de fokker vandaan als het ghoed is. 3.5 en al zoveel van eigenaar gewisseld..dat is nu gelukkig ten einde.

Anyhow...ik heb haar paspoort, chip komt overeen, dat is bij de keuring gechecked. Nu vind ik het vaag, haar paspoort is van de NSPS. Wat doet een TuigerxFries bij de NSPS?? Maar goed, das iets wat ik me afvraag maar niet mijn vraag.

Eigelijk heb ik haar niet op mijn naam laten zetten,en weet ik helemaal niet hoe dat moet. Moet ik haar ergens registreren, en hoe? Want uiteindelijk denk ik dat het wel voordelen heeft als ik zo hier en daar lees wat er allemaal gebeuren kan..

__PSM__

Re: Hoe moet ik mijn paard op mijn naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:36

Volgens mij moet je het paspoort opsturen naar het stamboek, deze veranderen dat volgens mij, wij hebben het ook zo gedaan als ik het me nog goed herinner, alleen hebben we wel ons paspoort naar het KWPN opgestuurd...

Rooobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:41

of de knhs kan ook.
maar je moet inderdaad het paspoort opsturen , of je ruiterbewijs halen
dan is ze ook al verzekerd onder jou als je buiten rijdt;)

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 12:53

Maar als ik buiten rij dan valt een ongeval onder mijn WA. Wat biedt het ruiterbewijs me dan extra?

PSM, maar kan ik dan gewoon inschrijven bij KWPN? Maakt dat niet uit dan? Vandaar dat ze nu in het NSPS staat?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:18

[PP] > [TAO]

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:24

Ziva schreef:
Eigelijk heb ik haar niet op mijn naam laten zetten,en weet ik helemaal niet hoe dat moet. Moet ik haar ergens registreren, en hoe? Want uiteindelijk denk ik dat het wel voordelen heeft als ik zo hier en daar lees wat er allemaal gebeuren kan..

in mijn ogen heeft het helemaal geen voordelen behalve wanneer je met een paard gaat fokken.
bij de meeste stamboeken kost het al snel rond de 100 euro en je hebt er niks aan aangezien het geen bewijs van eigendom is.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:00

Ik wil mijn paard eig ook op mijn naam zetten, weet ook niet hoe het moet. Heb gehoort dat je dan zo'n blaadje dat erbij zit (bij het stamboek) moet opsturen en dat ze het dan idd veranderen, kost wel een boel centjes.. dus ik wacht er nog fftjes mee..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:50

Ik moet dit ook nog doen bij mijn paard. 'Moet' omdat hij gechipt moet worden in België en dan moet dat papier in orde zijn. Maar ik vraag me dus ook af je dat doet.

En iemand enig idee hoeveel dat bij het BAPS kost?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:04

Mijn paard is een hannoveraan... Ik kan geen jota duits ofzo ! en we gaan haar dit voorjaar laten dekken... door een bwp hengst wel,
kan ik dan ook niet iets met het bwp regelen ofzo? of moet ik haar op mijn naam laten zetten via hannoveraan ?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:18

Loulou bedoe je dat ene paspoort en chip bij een stamboek 100 euro kost?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:20

bij de papieren o jou naam zetten:

ik heb dan een fries daarbij zit bij de papieren(het veulenstamboekpapier in mijn geval en zn paspoort) een papiertje kan je invullen door jezelf en de oude eigenaar stuur je op wordt je lid van het stamboek en paard komt op jou naam in de papieren te staan.