Auto voor trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

N00tje

Auto voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:34

Ik weet dat er al heel veel topics hierover zijn, maa rik kan het antwoord op mijn (specifieke) vraag niet vinden. Misschien is het wel op te zoeken, maar de zoekfunctie en ik zijn niet echt vrienden geloof ik Clown

Onze situatie is als volgt:
Vader heeft auto van de zaak, met privé-gebruik. Grote auto, mag een trailer makkelijk trekken, alleen mag dat van de leasemaatschappij niet en heeft dus ook geen trekhaak (BALEN!!).

Nu hebben wij er een grote auto bij, met trekhaak die een trailer mag trekken, die we al hadden voordat mijn vader die auto van de zaak kreeg. Nu willen wij eigenlijk een kleinere auto 'voor erbij' ipv die grote die we nu hebben. Mijn moeder rijdt niet, ik rij er nog het meest in, en dat is ook al niet veel, dus zonde van zo'n grote auto.

Onze trailer heeft een mtm van 1088, dus zeg 1100. Hij zal niet gauw zo zwaar beladen zijn omdat mijn pony als ze echt moddervet zou zijn nog ruim 100 kilo onder het laadvermogen zit (kleine IJslander)

Nou zijn wij dus op zoek naar een auto die niet al te groot is, maar die wel een trailer mag trekken. Nou mag een golf geloof ik 1100 trekken, maar dat is natuurlijk een wanna-be combi, tenminste, zo lijkt mij dat. Lijkt me niet echt prettig rijden.

Wat is nou de minimale auto die hiervoor moet, wil het nog lekker rijden?

blackstar

Re: Auto voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:45

Een middenklasseauto moet voldoende zijn die 1200 kilo mag trekken. Dan kom je uit op een Volvo S40, Mazda 3, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 207(1100 kg?)/307, Fiat Stilo. Ongeveer dat soort klasse auto's.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:26

een golf kan de trailer prima trekken hoor Ja

even de trailer + pony laten wegen op een weegbrug en je weet precies wat het zwikkie weegt

Golfjes zijn stevige auto's die zelf ook al zo'n 950 kilo wegen, dus dat kan prima Lachen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:13

Wij hebben het nieuwe model Skoda Octavia (combi) TDI voor de trailer.
Prima combinatie!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:43

Wij hebben een megane 1.9 tdi. Mag 1300 trekken. prima middenklas auto. En weegt zelf leeg 1245 kg

carientje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:37

Hoi,
Ik heb een mercedes 190e 2liter er voor staan voor een twee paards trailer de auto van mij mag 1500kg trekken.
deze auto`s zijn niet zo duur in de verzekering en wegenbelasting.
wegenbelasting is 33 euro p.m
en de verzekering 27,50 wa+ p.m

groetjes carina

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:18

Wat voor kleinere auto zoeken jullie? Een Peugeot 307 uit 2002 met de 2.0 HDI motor mag een anderhalfpaardstrailer zonder E trekken. Dat is een fijne auto om de trailer mee te trekken.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 02:17

M'n vader heeft een Renault Scenic (op diesel, al heb ik ook wel eens een benzineversie geleend, en die ging ook prima voor de trailer), heb hem regelmatig voor een anderhalfpaards + 1 kwpner gehad, en dat ging prima. Mocht qua gewicht ook (ik heb wel mn E), dacht dat ie iets van 1350 mocht trekken. Heb nu een Feroza dus gebruik m niet meer.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:18

Wij hebben een Ford Mondeo station 1.7td en een Opel Zafira 1.8 benzine ervoor staan, beide staan er lekker voor. Zelf ga ik graag met de zafira ervoor weg, met name omdat dat een hogere auto is en ik dan lekker overzicht heb!