henra trailer en loslatende kit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

henra trailer en loslatende kit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 23:37

ik heb vorig jaar januarie een trailer gekocht. helemaal nieuw. een paar weken geleden is hij teruggegaan naar de dealer voor controlebeurt.en het viel me op dat de kit tussen de vloer en de trapbescherming los aan het laten was. meestal hebben we er 1 paard instaan en die staat dan links. het vreemde was dat rechts de kit ook aan het loslaten was.
nou alles netjes gekit. nou was ik op wedstrijd draai mn zadelkamer open en het was nat van binnen. bleek dat de urine enz van mn paard dus gewoon erin kan lopen dus daar de kit ook alweer niet goed is. en heb meerdere plekjes gevonden waar het loslaat. de dealer zegt dat het kan komen door mijn goed schoonmaken(heb er geen stro in vieze plekken eruit emmertje water doorheen trapbescherming schoon en klaar).hebben jullie ook ervaring met het loslaten van de kit? en ligt het echt aan mijn goede schoonmaken?

ikke

Re: henra trailer en loslatende kit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:23

Ik denk eerder dat het aan hun slechte schoonmaken ligt (van de kitnaden voordat er gekit wordt).
Dit is niet exclusief een probleem van Henra; ik ben het vaker tegen gekomen, één keer zelfs op de Equitana. Hoe nieuw wil je een trailer hebben!
Wat je NOOIT mag doen is de trailer reinigen met een hogedrukspuit, dan spuit je echt alles kapot en los. Gewoon emmer water, bezem en klaas is kees; werkt uitstekend. Volgens mij is dat ook wat je doet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:12

terug naar de dealer en om garantie vragen en de kit opnieuw laten zetten anders gaat je hele trailer straks langzaam wegrotten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:37

hij staat weer terug bij de dealer. maar vind het erg vremd heb wel van dit probleem gehoord bij de hotra trailers maar bij de henra nog nooit. en ik maak hem schoon met afwasborsteltje(zijkanten) en een emmer water of hooguit de tuinslang en bezem maar geen hogedruk. du vind het eigenlijk ok wel een beetje slecht. vooral omdat het ook aan de kant is waar amper een paard staat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:56

het ligt niet aan het merk trailer maar aan de soort kit die ze gebruiken, moet kennelijk allemaal zo goedkoop mogelijk dus meer winst voor de dealer.
Heb je tegen de dealer gezegd hoe je m schoonmaakt?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:05

ja heb het aan de dealer verteld. hij zei ook dat het dat niet mag zijn dat het loslaat. je zag ook precies waar ze hem vorige keer bij gekit hadden en waar niet wat wat ze niet hadden gedan begon los te laten. maar nu zouden ze het losmaken laten drogen en opnieuw kitten.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:07

ikke schreef:
Wat je NOOIT mag doen is de trailer reinigen met een hogedrukspuit, dan spuit je echt alles kapot en los. Gewoon emmer water, bezem en klaas is kees; werkt uitstekend. Volgens mij is dat ook wat je doet.

Dat doe ik wel hem schoon maken met de hogedrukspuit, en er laat echt niks los