Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Pally schreef:De vrouw van wie ik hem kocht (2e eigenaar), zei dat ik geen contact hoefde te zoeken met de 1e eigenaar, omdat het adres wat op papier staat niet meer zou kloppen. Omdat het steeds slechter ging met het paard heb ik toch geprobeerd contact te zoeken met die 1e eigenaar. Vandaag kreeg ik een brief van haar, waarin staat dat zij het paard destijds als recreatiepaard had verkocht omdat ze dus een peesblessure heeft. Ze zou nimmer meer geschikt zijn voor de sport, waarvoor ik haar wel gekocht heb.
Zodoende kom ik er dus pas naar 2 jaar achter
Sizzle schreef:Dan had hij toch op de keuring al niet goed moeten zijn op de buigproef en op de zware bodem? Een chronische peesblessure moet te herkennen zijn voor een keurings da. Een genezen peesblessure daarentegen is imo geen verborgen gebrek. Je moet dus eigenlijk haast de DA aansprakelijk stellen als het daadwerkelijk om een chronische peesblessue gaat.
Als een peesblessure mooi genezen is, zie je bijna niks. Tenminste, niet met het blote oog, maar bij mijn paard voel je nog steeds een jaar na een goede peesklap, verschil in de 'hardheid' van de pezen.
Een koper heeft idd altijd onderzoeksplicht. 
Cayenne schreef:Je hebt haar niet laten keuren, dus dan heb je inderdaad geen poot om op te staanEen koper heeft idd altijd onderzoeksplicht.
Pally schreef:Toen wij haar kochten, was ze er slecht aan toe. We hebben haar toen niet laten keuren (heel erg stom ik weet het)
Wiesje schreef:Sizzle ik ben het met je eens dat ts geen poot heeft om op te staan en de reden waarom (klinkt even rot, maar goed).
Ik ben het echter niet helemaal met je eens dat een paard dat een periode minder goed in z'n vel zit geen sportpaard kan worden. Zowel jij als ik weten niet in welke conditie het dier verkeerde toen ts hem aanschafte.