Transport van Nederland naar België

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goodgirls

Transport van Nederland naar België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 11:09

Gisteren hoorde ik van iemand de meest gruwelijke verhalen van paarden die ingevoerd worden van Nederland naar België.

Schrijnende toestanden paarden die op elkaar gepakt in vrachtwagens zitten en 2 à 3 dagen zonder eten of drinken. Ze zouden van de ene handelaar naar de andere gaan. En telkens met veel bruut geweld. Deze handelaars kiezen dan de paarden die ze willen. Aan zeer lage prijzen en de meeste worden dan aan het dubbele doorverkocht.

Ik was woest om dit te horen. Ook omdat mijn paardje van Nederland komt, heb haar bij een handelaar in België gekocht. Ze is zeer waarschijnlijk ook op deze manier getransporteerd. Door dit handelen worden paarden angstig en krijgen ze een afkeer van mensen. Deze traumatische ervaring blijft een leven lang in het hoofd van de paarden. Dat kan toch niet anders...

Wat ik me nu afvraag is: hoe kunnen paarden zo getransporteerd worden? Is er dan helemaal geen controle? Hoe kunnen mensen zo omgaan met deze fantastische dieren?

Het is te erg voor woorden ...

Graag jullie reactie.

cissy

Re: Transport van Nederland naar België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:26

van Nederland naar Belgie? van Rusland en Polen naar Nederland en Belgie bedoel je zeker?
je wilt niet weten wat er allemaal op paardentransporten fout gaat, is allang bekend ook bij de regering maar helaas kunnen ze daar niet altijd wat aan doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:46

Goodgirls schreef:
...

Wat ik me nu afvraag is: hoe kunnen paarden zo getransporteerd worden? Is er dan helemaal geen controle? Hoe kunnen mensen zo omgaan met deze fantastische dieren?

Het is te erg voor woorden ...

Graag jullie reactie.

En wat dacht je van varkens en koeien, of zijn dat geen fantastische dieren...

Goodgirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 13:46

ALLE dieren zijn fantastisch! Natuurlijk!

Maar ik heb het in dit geval over paarden.