Cap kapot na val van eigen paard, ergens te declareren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Cap kapot na val van eigen paard, ergens te declareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 22:40

Vorige week ben ik op een minder geslaagde manier van mijn paard geland.
Het is 'slechts' bij een paar gebroken ribben en een klaplong gebleven, maar aan mijn cap (Pikeur GPA) was wel duidelijk te zien dat erger voorkomen was. Er zit een deuk in en is dus rijp voor de vuilnisbak.
Nou is mijn vraag of zo'n cap ergens te declareren is bij een verzekering, en zo ja welke. Ik ben van mijn eigen paard gevallen dus van aansprakelijkheid is geen sprake.

Ben benieuwd of iemand ooit zoiets voor handen heeft gehad!

Meetje22

Re: Cap kapot na val van eigen paard, ergens te declareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:43

Misschien bij je inboedel verzekering,maar jij sloopt je eigen cap dus moet je ook zelf een nieuwe kopen.
Vind het een beetje raar dat mensen spullen gaan declareren die van henzelf zijn en die ze zelf gesloopt hebben.
Eigen risico misschien?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:45

Misschien als je het er op gooit dat het voor je eigen veiligheid is? Zou het gewoon bij de verzekering vragen?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:45

Ik denk dat dat echt eigen risico is hoor.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:46

Ik ben het wel met meetje eens. Als je van de trap valt en je hebt een gat in je broek dan ga je die toch ook niet declareren? Risico van het vak.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:46

vragen kan altijd..ben bang dat het niets wordt. misschien inboedel.

wel banketstaaf van je dure cap.. maar wel mooi van je leeftijd..
wat is er gebeurd??

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:47

Ja is eigen risico. Ik heb hetzelfde meegemaakt en nog geïnt bij de verzekering, maar we kregen de mededeling 'Eigen risico'.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:51

Ik vind het niet meer normaal dat je gaat proberen iets te declareren bij je verzekering... daar heb je immers zoiets voor!

Als jij struikelt en je been breekt omdat je over je eigen veters struikelt... dan wil je toch ook dat je ziektenkostenverzekering alles betaalt ipv dat je zelf vindt dat het eigen risico is?

Denk dus even na voordat je iets zegt Lachen

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 22:52

Het gaat mij er een beetje om dat die cap duidelijk ernstiger letsel heeft voorkomen, dat was voor mij de reden dat zoiets mogelijk vergoed wordt. Is IMO niet echt te vergelijken met een gat in je broek na een val van de trap.
Anyway, ik had zelf ook al wel het idee dat zoiets lastig is, maar vragen kan altijd toch?
@Jolentinus: ik ben gevallen na een bokpartij en in mijn val onder het paard terecht gekomen waardoor ik een tik meegekregen heb.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:27

oei.. getver..

vragen kan altijd inderdaad...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:29

Death_Squad schreef:
Ik vind het niet meer normaal dat je gaat proberen iets te declareren bij je verzekering... daar heb je immers zoiets voor!

Als jij struikelt en je been breekt omdat je over je eigen veters struikelt... dan wil je toch ook dat je ziektenkostenverzekering alles betaalt ipv dat je zelf vindt dat het eigen risico is?

Denk dus even na voordat je iets zegt Lachen

Ja hoor vast,wat een mentaliteit,
Ik sloop me eigen spullen en dan mag een ander er vervolgens voor betalen.
Nou dat vind ik dus niet normaal!!!!!!
En ziektenkosten zijn er om jezelf te dekken,een verzekering om je in te dekken voor schade die je bij een ander maakt.
Word altijd zo moe van mensen die altijd een ander voor hun problemen willen laten opdraaien en dat nog normaal vinden ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:41

Naz schreef:
Het gaat mij er een beetje om dat die cap duidelijk ernstiger letsel heeft voorkomen, dat was voor mij de reden dat zoiets mogelijk vergoed wordt. Is IMO niet echt te vergelijken met een gat in je broek na een val van de trap.
Anyway, ik had zelf ook al wel het idee dat zoiets lastig is, maar vragen kan altijd toch?
@Jolentinus: ik ben gevallen na een bokpartij en in mijn val onder het paard terecht gekomen waardoor ik een tik meegekregen heb.

Als je van je motorfiets sodemietert kun je je kapotte helm ook niet declareren, evenmin als de fiets zelf!
Ben blij dat je je dop op had. Hoewel, misschien ook niet, dan was je niet op dit idiote idee gekomen.........

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:42

Een nieuwe auto kun je anders ook verzekeren voor schade die je er zelf aan toe brengt.
Als je je spullen ook voor schade hebt verzekerd die je er zelf aan maakt wordt het betaald, bij een standaard verzekering niet.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:42

Meetje22 schreef:
Ja hoor vast, wat een mentaliteit,
Ik sloop me eigen spullen en dan mag een ander er vervolgens voor betalen.
Nou dat vind ik dus niet normaal!!!!!!
En ziektenkosten zijn er om jezelf te dekken,een verzekering om je in te dekken voor schade die je bij een ander maakt.

Ik ben het deels met je eens. Maar bekijk het nu eens zo: stel dat TS géén (dure) cap op had gehad en aanzienlijk lichamelijk letsel had opgelopen ten gevolge van deze 'landing', dan zou haar ongevallen- cq. ziektekostenverzekering zijn opgedraaid voor de financiële gevolgen daarvan. En dat is al gauw duurder dan een cap. De verzekering heeft dus baat bij die cap. Ik zou het daarom helemaal niet zo raar vinden als zo'n verzekering zou zeggen: wij willen het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen bij het beoefenen van risicosporten stimuleren, want dat kan ons veel geld besparen, dus gaan wij in dergelijke gevallen over tot het vergoeden van de aanschafkosten van een nieuwe.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:45

Ja dat klopt, maar als ze het niet zeker weet zal er dus geen speciale verzekering voor af zijn gesloten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen zoiets uit zouden betalen.
(zou ik vanuit hun standpunt ook niet doen)

maar inderdaad wel interessant om eens uit te zoeken.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:47

Dit is eerder een geval van: ik laat mn peuk op mn nieuwe bank vallen,er zit een gat in en hop we declareren een nieuwe bank.
Nog even dan moet de verzekering voor onze hobby's/sporten gaan betalen.
Ik doe mn dochter op rugby maar zonder bescherming zou het gevaarlijk zijn,dus moet er een ander voor op draaien.
Nee nee,zo werkt het niet en dat is maar goed ook.
En daarnaast hebben een ziekenkostenverzekering en een inboedelverzekering niks met elkaar te maken dus die link kun je niet leggen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:51

Weet nog van een geval "brandschade" van mijn moeder, had inderdaad haar peuk op haar rok laten vallen, schroeiplek.
Maar omdat ze een verzekering had waar alles in zat( en dus ook naar betaalde) werd het uitgekeerd.
Toen mijn aquarium klapte kreeg ik ook de schade vergoed, valt onder waterschade, heb ik toch eigenlijk ook mezelf aan gedaan door het risico te nemen dat ding in huis te zetten.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:52

Er is wel een speciale verzekring via Aegon die uitkeert bij eigen schade maar die is heel erg duur.
Dus bijv. je loopt met je laarzen van 500 euro buiten,je hak breekt eronderuit da krijg je nieuwe,maar of het in werkelijkheid ook zo werkt denk ik niet.
Om te beginnen kan dat maar 1 keer per jaar en er zal heus wel eigen risico aan verbonden zijn.

Zou niet eens het lef in mn donder hebben om mn verzekering met zoiets lastig te vallen Bloos

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:54

Meestal vinden ze het wel welletjes als je een keer of 3 declareerd.
Moet wel zeggen dat ik nu al zeker 10 jaar de verzekering niet nodig heb gehad voor dit soort gevallen, ben geen alles declarerende miep.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:02

Fijn dat je cap erger heeft weten te voorkomen! En beterschap met je ribben en klaplong, dat is zeker niet prettig.

Ik denk niet dat je het geld van je verzekering terug kunt krijgen. Ik denk dat een ziektekostenverzekeraar daar niet aan kan beginnen. Misschien kun je het bij Pikeur zelf proberen, als reclame stunt? Iets in de trant van, kijk eens hoe onze cap erger heeft voorkomen? Is maar een ideetje hoor Knipoog

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:14

Wat een volstrekt irrelevante discussie hier.

Topic starter vraagt niet of jullie een mening willen geven over het al dan niet declareren van een cap bij de verzekering maar *of* iemand weet of het kan en zo ja waar.

Start ergens anders je discussie over wat je ervan vindt maar gebruik daarvoor niet dit topic, daar is topic starter niet mee gebaat Lachen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:16

@ Meetje, waarom niet? Ik vind het erg kortzichtig om te zeggen dat je hier geen gebruik van mag maken, omdat het misbruik maken van is.
Daar ben ik het niet mee eens, mijn vader heeft,als voorbeeld op jouw voorbeeld van de bank, zijn peuk op de nieuwe vloerbedekking laten vallen, en ja, er zat een flinke schroeiplek in. Zij hebben de verzekering gebeld, en het verhaal gedaan, en het tapijt is, naar verhouding, vergoed. Ondanks dat het eigen schuld was.
Dus ik zou als ik TS was, gewoon navragen bij de verzekering of ze hier voor verzekerd is,en of ze het vergoed krijgt. Zij zijn per slot van rekening de experts hierin.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:21

ikke schreef:
. Hoewel, misschien ook niet, dan was je niet op dit idiote idee gekomen.........

Vind dit een behoorlijk groffe opmerking, dit zou ik zelf niet accepteren als iemand dit tegen me zei....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:22

dat is nou nog werkelijk nooit bij me opgekomen Lachen Lachen heb er nog nooit over nagedacht als iets van mij, door mij kapot zou gaan dat ik dat dan declareer bij de verzekering Lachen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:26

Nou dat valt ook wel meer mee met dat grof hoor.
Als je dit al niet meer kunt zeggen....

Ik vind het zelf ook een stom idee.
Of je zorgt ervoor dat je je bverzekering zo regelt dat dit erbij in zit of je zeurt niet.
Zelf hou ik ook niet zo van mesen die altijd alles willen claimen.

on topic:
Als dit niet lukt kun je altijd nog de verzekering belzaren door te zeggen dat het paard van je vriendin erop heeft gestaan...of de dochter van een vriend hem heeft laten vallen...of een andere truc verzinnen. Dat doen heel veel mensen...