Het gaat om het volgende:
Ik heb over een paar weken een week vakantie. Die week ga ik mijn verzorgpaard elke dag voeren. Nu dacht ik: als er toch ben kan ik evengoed rijden (tenzij het echt rotweer is natuurlijk, dat is voor beiden niet leuk). Maar is dat wel een goed idee?
Momenteel wordt er 1x per week of 2 weken gereden. Best weinig. Wel wordt er dan gedurende 3u gereden (buiten) en best wel intensief. Iets minder dan in de zomer bv. omwille van het zweten (het is een beertje), er wordt dus wat meer gestapt maar evengoed stukken gedraafd & gegaloppeerd. Voor de rest staat het beestje 24/7 op de weide.
Nu wilde ik dus die week eventueel elke dag rijden, afwisselend dressuur & buiten.
Met dressuur bedoel ik wat basiswerk, ik denk hoogstens een half uur. Er moet namelijk nog wat aan de communicatie gewerkt worden, de reactie op de hulpen is niet altijd wat het moet zijn. Dus daar wilde ik dan aan werken. Gewoon veel overgangen en grote figuren.
Het buitenrijden zou dan voornamelijk stappen zijn, misschien een drafje en/of galopje maar niet zo veel.
Ik wilde dit dus afwisselen, dus de ene dag dressuur, de volgende dag buiten, ... Of misschien 1 dag dressuur en 2 dagen naar buiten? Ik weet het niet goed..
Mijn doel hiermee is gewoon eens om te kijken hoe hij reageert op het werken, en dan met name het serieus werken. Want momenteel wordt er dus niet zoveel mee gedaan.. Maar juist daardoor heb ik ook schrik dat ik hem ga overvragen door ineens elke dag te rijden? Ik zal het uiteraard wel merken en als het niet gaat stop ik ermee, maar ik wilde gewoon eens horen hoe jullie erover denken

Als jullie je afvragen waar de eigenaar in heel dat verhaal zit.. ik ga het nog eens vragen maar normaal gezien heeft die er geen probleem mee als ik er serieuzer mee ga werken. Maar er wordt dus nog over gesproken
) maar dat weet ik dus niet zeker...