[advies] over oude trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveleyHorse

[advies] over oude trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:30

ik heb nu een trailer van 30 jaar maar is een paar dingen mee mis maar zou ik een nieuwe kopen of toch nog herstellen ?
het is een westfalia

TJolieke

Re: [advies] over oude trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:52

Je kunt even vragen (bijvoorbeeld bij een trailer/aanhangwagenbedrijf) hoeveel het kost om de trailer weer in goede staat te krijgen, en prijzen van nieuwe en 2e hands trailers zoeken. Dan kun je voor jezelf bepalen wat het beste is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:03

Herstellen. Altijd doen bij een Westfalia. Die dingen zijn onverwoestbaar.
Problemen? Kom even langs, ik heb het al vaker gedaan; kippetje-eitje.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:47

Wij hebben een aantal jaren geleden een oude Westfalia "1980" gekocht en helemaal opgeknapt. Het probleeem waar wij tegen aan liepen was dat er bijna geen originele onderdelen te krijgen waren. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en rij ik er alweer een aantal jaar mee.
Het heeft ons best veel geld gekost, terwijl we alles zelf gedaan hebben. Achteraf gezien hadden we bijna een nieuwe trailer kunnen kopen.
Laat de trailer eerst goed nakijken en kijk wat er allemaal vervangen moet worden, kun je altijd nog zien of je het waard vindt.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:50

zou gewoon gaan uitrekenen hoeveel je kwijt bent aan het opknappen en wat een nieuwe kost. vergeet daabij ook niet dat je dan wel een beetje handig moet zijn en veel tijd moet hebben

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:44

Voor Odi en Ikke20: jullie kunnen geen nieuwe Westfalia's leveren voor 3000 euro.
Ik heb mijn Saturnus volledig uit elkaar gehaald, het onderstel opnieuw in het zinkbad, alle moeren en bouten in RVS, nieuwe houten wanden en bodem, nieuwe triangels, nieuwe remmen, nieuwe banden en een nieuwe elektrische installatie; inkl aanschaf van het wrak voor ruim 3500 euro. Ik meet mijn trailer aan willekeurig welke andere trailer, elke leeftijd; de mijne is beter.
Voor TS: Je hebt een Westfalia onder handen, niet zomaar de eerste de beste 13-in-een-dozijn ding!
Onderdelen zijn er nog, ik heb de adressen......

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:14

hoe bedoel je 13-in-een dozijn ding ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:19

LoveleyHorse schreef:
hoe bedoel je 13-in-een dozijn ding ?

Westfalia is gewoon een klasse apart. Die moet je niet willen vergelijken met zomaar een trailer, die moet je vergelijken met andere Westfalia's. Je vergelijk toch ook geen appels met peren. Het is beide fruit, maar daar houdt elke overeenkomst op. Zo is dat ook met Westfalia's. In een Atec kun je ook een paard stoppen, maar daar houdt de vergelijking ook op.
Doe eens foto's van de trailer; of beter, kom eens langs met 'm, laat ik je zien wat de kwaliteiten zijn en waar de aandachtspunten zitten.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:33

oke maar op welke leeftijd gaan de meeste westfalia´s met pensioen ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:00

LoveleyHorse schreef:
oke maar op welke leeftijd gaan de meeste westfalia´s met pensioen ?

De mijne is van '84 en die was ik voorlopig nog niet van plan met pensioen te doen. Die gaat nog wel 10 jaar mee, met gewoon onderhoud.
Die oude Westfalia's gaan eigenlijk nooit met pensioen, die zitten zo simpel in elkaar dat zelfs als er een stuk chassis doorrot, je gewoon bij de ijzerboer een passend stuk ijzer haalt en dat erin last.
Het ijzerwerk van de mijne is vijf jaar terug alleen opnieuw in het zinkbad geweest, hij kan er weer zeker 20 jaar tegen.