Belazerd voelen door kliniek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spiritoes

Belazerd voelen door kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:23

Verdrietig Na al een tijdje getobt te hebben met een kreupel paard ........Het is de oudste van mijn kids. 23 jaar, maar wil hem zeker nog niet kwijt! Werd mij geadviseerd om met hem naar de kliniek te komen. Zo gezegd zo gedaan. Er werden foto's gemaakt en helaas zag dit er niet zo mooi uit. Een hoedenrand heeft hij. Dus ik dacht dat ik zo'n beetje alles wel een keer voorbij had zien komen in mijn paardenjaren ,maar had hier nog nooit van gehoord. Een oude hoefbevangenheid die nu op is gaan spelen. ik had dit nog niet bij hem waargenomen, ooit een keertje wat stijf na het bekappen maar nog nooit tekenen van bevangen zijn bij hem gezien.

Maar okay om terug te komen op mijn verhaal . We zijn dus naar de kliniek gegaan en kregen het advies om hem een paar dagen daar te laten blijven zodat ze hem direct in zijn aderen pijnstillers toe konden dienen. Allen het beste wil ik voor mijn paarden dus heb hem daar samen met zijn maatje daar gelaten. Van 18 t/m 27 december heeft hij daar gestaan en vandaag kreeg ik dus de rekening Boos! Boos! Boos!

Nog nooit zulke belachelijke dingen gezien die er meegerekend worden. De tijden zijn duurder geworden maar ik vind dat je het ook kan overdrijven.

Een voorbeeld : Een ijzer eraf halen = 5.61
medicijnen klaar maken en geven = 5.39 ,dit dus 6 maal
Een been verbinden = 19.70 verbandje om zijn hoef.
Toen kwam ik dus iets tegen wat ik niet kon plaatsen , er stond in de rekening 5 maal 6,79 Braunule plaatsen incl. Braunule....... dus ik had echt ff zoiets van wat is dit nou weer. Internet zou internet niet zijn als je dit niet terug zou kunnen vinden Knipoog Dus ben even gaan spitten en wat schetst mijn verbazing.
Heb het maar even gekopieerd.

Uw dier krijgt een braunule (dit is een buisje dat in het bloedvat wordt aangebracht. Op deze manier kunnen wij medicatie en eventueel verdere narcose direct toedienen zodat het snel en effectief werkt. ) Hij is niet onder narcose geweest en heeft gewoon iedere dag een injectie gekregen met pijnstillers. Deze stonden ook op de rekening. 9 maal 16.10 injectie. want daar werd dus weer 10 maal een spuit voor gerekend.

Kortom ik kreeg een dikke vette rekening en ben het hier dus absoluut niet mee eens. In juli is er een paard die van mij is geweest in Utrecht geopereerd aan een koliek aanval. Zij heeft daar 10 dagen gestaan en behoorlijk wat medicijnen gekregen en daar kwam een totaal rekening van 2800 euro voor. Nou geloof me de rekening die ik nu heb gekregen van een andere kliniek is veeeeeeel hoger als wat er in Utrecht gerekend zou worden. Huilen Huilen

jesito

Re: Belazerd voelen door kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:32

Ik zou het daar na gaan vragen en ze eens even laten weten dat je niet op je achterhoofd bent gevallen.
Van de andere kant kun je vaak voor je je paard op een kliniek laat een offerte met de ongevere kosten van deze behandeling, laten maken.
Dan heb je een indicatie wat het gaat kosten en dan kun je nog een besluit maken of je bij deze of een andere kliniek geholpen wild worden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:32

Vergeet ik het nog te vragen...... hoe is het nu met je paard?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:01

dat is wel heel veel. Mijn paard heeft een maand op een kliniek gestaan ivm shoch wave therapie en dat heeft net €600,- gekost. Ook kreeg ze extra's als naar buiten gaan (peesblessure) dus kreeg ze een roesje zodat ze niet gek ging doen maar wel van het zonnetje kon genieten. Dit werd niet verekend.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:07

kasparonda schreef:
Vergeet ik het nog te vragen...... hoe is het nu met je paard?

Op zich gaat het goed met hem. Ik heb wel 2 andere klinieken om een second opinion gevraagd omdat deze kliniek hem een aantal maanden in het gips wil laten staan en ik daar gewoon niet zo'n goed gevoel bij heb. en deze zeggen eigenlijk allebei hetzelfde Verdrietig geen gips

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:08

splash1999 schreef:
dat is wel heel veel. Mijn paard heeft een maand op een kliniek gestaan ivm shoch wave therapie en dat heeft net €600,- gekost. Ook kreeg ze extra's als naar buiten gaan (peesblessure) dus kreeg ze een roesje zodat ze niet gek ging doen maar wel van het zonnetje kon genieten. Dit werd niet verekend.

Ja ik ging ook van ongeveer dat bedrag, Boos! Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:10

zes euro voor medicijnen klaarmaken en geven, jeetje ook beetje overdreven

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:13

ik vind t ook wel heel overdreven... naar mijn idee hoort dat gewoon bij nazorg van een behandeling o.i.d.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:15

jeetje vind dit toch wel erg overdreven. trouwens een braunue laten ze meestal zitten. en dan geld vragen voor medicijnen klaar te maken. pardon als iedere dierenarts dat eens ging doen jeej werden ze nog eens rijk. en een hoefverbandje kost hooguit een euro of 5 het verband(rond 2 euro) de watten ook zoiets. en wat tape nou dan kom ik echt niet op zo'n bedrag. zou toch maar even de kliniek bellen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:17

Braunulle wordt ook wel eens gebruikt om medicijnen in de ader te spuiten.. maar vind de rekening wel erg duur. Ik neem wel aan dat ze met de kosten van het verbinden ook het materiaal meerekenen, anders is t wel heel vaag (of was de stalling wel gratis)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:19

ik vind het echt ongelovelijk, hopelijk voor hem doen ze dat niet bij iedereen, zullen zijn klanten blij mee zijn! Bloos!

ik zou vrij pissed zijn.

( een beetje heel erg trouwens :o )

geitwolsok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:41

Zo ik vind het een erg pittige rekening zeg...
Zou me ook wel flink belazerd voelen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:45

Ik zou ze zeker aanspreken over die braunules... Daar klopt geen hout van, tenzij ze heel slecht kunnen prikken! Zeker even werk van maken!

En sterkte met je paard natuurlijk Ach gut

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:49

nou geloof me, utrecht doet t ook zo hoor!!ieder wissewasje apart berekenen...en de DA ook, iedere 5 minuten van t consult moet je betalen.... Boos! asociaal, en omdat je zuinig ben op je paardje moet je t maar pikken.er zit hier gewoon geen ander.ze wonen hier 5 minuten vandaan, en 40 euro voorrij kosten rekenen,en als je naar hun gaat, betaal je : gebruik van de faciliteiten ( sta ik daar met mn paard op de stoep Rolleyes )en je kan er nix aan doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:58

Jeetje das wel duur dan ja..
Bij mij werd verband niet eens gerekend.
Wat maar goed was ook, want hij floepte er al af voordat de dierenarts van het erf was!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:22

Ik kan vanaf hier niet je hele rekening zien maar een dierenarts moet toch ook zijn geld verdienen Verward Als je eens kijkt wat voor rekeningen je krijgt als je een ziekenhuisopname hebt (meestal zien we die niet en gaan die direct door naar de verzekering), dat is nog vele malen hoger! Alleen omdat ieder mens verplicht verzekerd is hier krijg je dit nooit zo voor je kiezen! Toch vind ik het altijd vreemd hoe er gereageerd wordt op een rekening van de da, die betaald toch ook zijn verbanden, spuitjes, pand, e.d!

Dat van de braunule zou ik gewoon even navragen, misschien een standaard code waar ze eigenlijk iets anders mee bedoelen? Er is niets mis met het kritisch kijken naar je rekening hoor! Maar zoals er hier mensen reageren daar zakt echt mijn broek van af... Dierenarts zijn is geen vrijwilligersbaan, mensen hebben daar jaren voor geleerd, werken dag en nacht weer of geen weer en als je naar de uren kijkt die de meeste dierenartsen maken dan hebben ze echt een belabberd salaris! Helemaal vergeleken met het werk wat ook nog eens heel zwaar is!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:29

jeetje zeg wat een gedoe...

hoe is het nu met je paardje?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:19

MD--> TAO

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:22

Ik zou eerst de kliniek eens bellen om te vragen of de rekening wel klopt, wie weet hebben ze ergens wel een fout gemaakt.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 08:29

Dat ga ik vanmorgen ook zeker doen Lachen Ga niet bellen ga er heen met de rekening en dan kunnen ze mij alles gewoon even face to face uitleggen.
Mat het mannetje gaat het op dit moment wel redelijk. Maarja hij staat al sinds december op stal dus dan kan er weinig mis gaan he Boos!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:51

om dit soort gedoe te voorkomen, hanteren advocaten dus een post 'kantoorkosten', die meestal 5 of 6% van de nota bedraagt. En verder worden bij ons ook iedere vijf minuten gerekend. Dus als ze vijf minuten zoet zijn met het verbinden van het paard, vind ik het eigenlijk logisch dat je daar een nota voor krijgt.

Voor de da is het waarschijnlijk ook een bewijskwestie, althans zo hanteer ik mijn tijdschrijflijsten ook. Als je voor alle dagen ziet staan dat er verbonden is, dan zal dat gebeurd zijn. Als ik op dag zoveel tijd schrijf als: brief wederpartij ontvangen, brief client verstuurd, dan leg ik daarmee ook vast dat de brief van de wederpartij aan mijn client is doorgestuurd.

maar als je het niet vertrouwt, moet je gewoon uitleg gaan vragen. Dat hoort ook bij het werk van je dierenarts.

fijn dat het met he paard beter gaat!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:59

@FloortjeM, Zo werken wij ook.
Maar ik kan me herinneren toen ik met mijn paard naar de kliniek ging om zijn rug in de spuiten, dat ik voor de spuiten moest betalen en voor het consult. Ze hebben mij niet iedere spuit apart berekend.

Een consult is een vaste prijs, of je nou 20 minuten bezig bent of ander half uur. Dat moet niet uitmaken. Dit risico heb je namelijk van de voren al ingecalculeerd.

Imo hoort bij de stalling op de kliniek alle behandelingen erbij, exclusief de materialen.

Bij TS staat het imo niet echt meer in verhouding.

@TS, heb je al wat meer duidelijkheid gekregen?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:02

Ik heb ook al eens meegemaakt dat ik een dikke `onterechte` rekening kreeg.
Dierenarts zou naar de rug van mn paard komen kijken, daar had ik een afspraak voor.
Neemt hij een fysio mee, oke prima. Bekeken prima diagnose.

Maar ik kreeg mooi wel de rekening voor 2 artsen, terwijl ik maar om 1 had gevraagd!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:13

Ken het gevoel heel goed Ja
Wij fokken en gaan altijd met de merries naar onze "eigen" kliniek voor de drachtigheidsbegeleiding waar we zo'n 25 euro betalen per keer dat er gescand worden.
Dit jaar zijn we echter naar de kliniek gegaan wat op hetzelfde terrein zit als de hengstenhouder, dit was gewoon lekker praktisch.
Tot dat we de rekening kregen...
Bij elke keer scannen rekende ze niet alleen het scannen (27 euro) maar ook een rectaal onderzoek van 22 euro.
Ben dus gewoon 2x zoveel kwijt voor precies dezelfde handeling.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:49

Mistic schreef:
Maar ik kan me herinneren toen ik met mijn paard naar de kliniek ging om zijn rug in de spuiten, dat ik voor de spuiten moest betalen en voor het consult. Ze hebben mij niet iedere spuit apart berekend.

Dat is normaal ook zo, maar als een medicatie in het bloedvat gespoten moet worden, en het is óf een erg irriterende stof, of een paard dat het lastig toe laat, is het veiliger om een braunule (is een kathetertje voor 1malig gebruik) te gebruiken. Deze kosten meer dan een gewone injectiespuit met naald (die je toch ook al nodig hebt om de medicatie uit het flesje in het paard te kunnen krijgen) en ik vind het dus vrij logisch dat die wordt doorberekend. Ik weet dat ze dat in de kliniek in Utrecht ook doen.

Citaat:
Een consult is een vaste prijs, of je nou 20 minuten bezig bent of ander half uur. Dat moet niet uitmaken. Dit risico heb je namelijk van de voren al ingecalculeerd.

Behandelingskosten gaan nu eenmaal heel vaak per tijdseenheid, ook dat vind ik niet zo raar. Als je je auto wegbrengt voor reparatie betaal je toch ook een uurloon? Neem het vervangen van een autolampje. Bij sommige auto's zit dat heel makkelijk bereikbaar en is de monteur binnen een kwartier klaar, bij andere auto's kost dat een half uurtje tijd, dan is dat ook duurder door het arbeidsloon.

Citaat:
Imo hoort bij de stalling op de kliniek alle behandelingen erbij, exclusief de materialen.

Stalling is alleen de box, het strooisel en het voer, en eventueel het in de stapmolen of in de wei zetten. Net zoals op een pensionstal. Stalingskosten zijn meestal ook niet het duurste, ik geloof dat je daar in Utrecht rond de 12-15 euro voor betaalt.

Citaat:
Bij TS staat het imo niet echt meer in verhouding.

Ooit wel eens de rekening van een ziekenhuisopname voor mensen gezien?

Dat is vergelijkbaar hoor, en dan schrik je pas van de kosten! Ik heb de mijne gezien van een weekje ziekenhuis en die was nog niet eens compleet!
En er wordt wel van een dierenarts verwacht dat hij net zo netjes en steriel werkt als in het ziekenhuis, er worden grotendeels dezelfde materialen gebruikt (alleen soms in grotere hoeveelheden, een paard is nu eenmaal groter dan een mens) maar er moet maar gewoon voor onder de kostprijs gewerkt worden...