Binnenkort ga ik mijn shetlander ophalen met de trailer maar ik wil graag eerst wat informatie hebben over het veilig vervoeren van een shetlander. Waarschijnlijk is de achterste stang (achter zijn kont) en de stang voor hem te hoog voor hem aangezien hij maar 95 cm is. Wat is een goede, veilige oplossing voor dit probleem? Wat is verder de veiligste manier om je paard in en uit te laden. Is het verstandig om hem eerst vast te zetten en dan de stang achter zijn kont vast te maken of juist andersom? En wat is met het uitladen het verstandigst?
Ook heb ik nog een vraagje over wat je het beste kunt doen met je paard die net uit de trailer komt en dan voor het eerst het onbekende weiland op gaat. Er staat nog een pony op het weiland maar we zijn van plan om ze de eerste tijd van elkaar te scheiden met bijv. een schriklint (of is dat geen goede afrastering daarvoor?). En is het goed om hem eerst even lekker te laten rondlopen en dan bijvoorbeeld een plakje hooi te geven en verder met rust te laten. Wat een vragen heb ik allemaal, maar ik wil zo graag dat het allemaal goed gaat
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!Groetjes Michelle