trailer laden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:04

haaiii

ik had een vraagje Lachen

ik ben nu bezig mijn paard trailer mak te maken , en dat gaat al heel goed
hij loopt er nu zo in en kan rustig de klep dichtdoen Lachen
maar nu komt de volgende stap : het rijden ...
mijn paard heeft nog nooit vast gestaan , en vraag me af hoe ik dat dat moet hebben in de trailer???
ik heb ook geen mogelijkheid om hem nu ergens te leren vaststaan want we hebben niks waar hij aan kan staan Knipoog

ik ben van plan om de eerste keren met rijden maar bij hem in de trailer te gaan staan , maar daarna ...? kan ik hem dan gewoon vast zetten ?

iemand mischien tips om hem het te leren ?

itsinmygenes

Re: trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:18

Bij hem in de trailer staan mag eigenlijk niet.. maar bij mijn oude veulen is het wel gebeurt en dat was ook de eerste keer dat zij vast stond. Alles is toen wel goed gegaan. Mijn pony ging ook de trailer niet in, omdat ze er een keer afgevallen was.. Ze had er echt een trauma aan. Toen het inladen lukte ging het rijden een beetje vanzelf. Als je eenmaal rijdt dan is je paard ook bezig met zijn evenwicht te houden en is die ook afgeleid. Knipoog

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:02

Er is al een hele hoop gezegd over het in een rijdende trailer mét paard te gaan staan.
Ik zal het nog één maal zeggen: niet doen!
Je bent A: niet verzekerd en B: je leven niet zeker.
Het is levensgevaarlijk om bij een paard op de trailer te gaan staan. Als deze gaat steigeren of raar gaat doen, kun je geen kant in en bij een ongeluk dito.

Toch gewoon ergens heen gaan waar je kan oefenen met vastzetten, desnoods zet je hem gewoon eens op stal vast.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:35

wij hebben van die buitenstallen , dus heb geen mogenlijkheid om hem vast te zetten ...

Liesje1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:57

Kun je hem niet in de box vastzetten??

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 04:56

XxSultanxX schreef:
wij hebben van die buitenstallen , dus heb geen mogenlijkheid om hem vast te zetten ...

Die hebben vast wel iets waar dat je hem/haar aan vast kan zetten, andere mensen hebben ook wel buiten stallen waar je een paard aan vast kunt zetten.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 17:38

MSQuincyTE schreef:
XxSultanxX schreef:

Die hebben vast wel iets waar dat je hem/haar aan vast kan zetten, andere mensen hebben ook wel buiten stallen waar je een paard aan vast kunt zetten.

nee wij hebben niks stevigs om mijn paard aan vast te zetten Knipoog

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:15

Ik denk dat als jij je paard gewoon vastzet met de stang erachter en de klep dicht dat het dier zich vanzelf gaat ontspannen naarmate je een eindje rijdt.
Je zegt dat het alleen om het vaststaan gaat,dat lijkt mij nog het minst erge,ze staan toch tussen de stangen in..
Maar kijk wel uit dat je het dier niet te kort of te lang zet,dat is wel belangrijk..
Succes!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:09

Ik heb zaterdag voor het eerst met een enter gereden. Deze heeft wel vaker vast gestaan, maar nog nooit in de trailer. Ik heb twee touwen aan haar halster gedaan en stevig vast gemaakt. Ze moet haar namelijk niet gaan omdraaien. Ik had ook een hooi netje opgehangen zodat ze kon eten. Het is goed gegaan alleen die van mij is gaan liggen. En kwam er zwetend uit. Gewoon rustig aan doen en met kleine ritjes beginnen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:32

Je hebt wel degelijk een plek om je paard vast te zetten: je trailer.....

Laad je paard, en laat je paard maar eens vast in de trailer staan gedurende een kwartier. Geef af en toe iets lekkers en zorg voor een hooinet om het niet saai te maken. Gaat dit goed? trek dan eens langzaam op met de auto, een paar meter, ga weer stilstaan, een minuutje ofzo, of in ieder geval tot je paard weer rustig is.

Dit kun je opbouwen tot je volledig in alle rust met je paard kunt gaan rijden.

In ieder geval NOOIT bij je paard in de trailer gaan staan tijdens het rijden!

Succes Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:41

bedankt voor de tips Lachen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:44

XxSultanxX schreef:
haaiii

ik had een vraagje Lachen

ik ben nu bezig mijn paard trailer mak te maken , en dat gaat al heel goed
hij loopt er nu zo in en kan rustig de klep dichtdoen Lachen
maar nu komt de volgende stap : het rijden ...
mijn paard heeft nog nooit vast gestaan , en vraag me af hoe ik dat dat moet hebben in de trailer???
ik heb ook geen mogelijkheid om hem nu ergens te leren vaststaan want we hebben niks waar hij aan kan staan Knipoog

ik ben van plan om de eerste keren met rijden maar bij hem in de trailer te gaan staan , maar daarna ...? kan ik hem dan gewoon vast zetten ?

iemand mischien tips om hem het te leren ?

Er zitten toc hwe lvan die stangen aan de trailer buiten waar je haar of hem aan vast ka nzetten
mijn paard van 2,5 durft niet in de trailer. En ik poets haar elke week en zet haar vast in de schuur. Nu zetten we haar vast an de trailer gewoon buiten aan de trailer met de klep open zodat ze langzaam beetje kan snuffelen
we hebben haar 1 keer er in gekregen en brokjes en zo gegeven maar ze vond het nog dood eng en was dolbij dat ze eruit mag

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:54

ik ga me paard niet aan de trailer buiten vast binden , dan gaat hij er met heel de trailer vandoor als hij gaat hangen ....

het in de trailer gaan enz gaat goed ... doet hij mooi rustig ...

mischien maak ik me ook wel meer zorgen hoor dan nodig is .. maar hij heeft nog nooit vast gestaan enja dat moet dan wel natuurlijk

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:58

Zorg dat ie wat te eten heeft. Hooi net of iets dergelijks.
Ga er alsjeblieft niet bij in staan.
Dan kunnen de grootste ongelukken gebeuren en je paard voelt jouw spanning.
Je hoeft de eerste keer ook niet meteen een half uur te rijden.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:13

XxSultanxX schreef:
ik ga me paard niet aan de trailer buiten vast binden , dan gaat hij er met heel de trailer vandoor als hij gaat hangen ....

het in de trailer gaan enz gaat goed ... doet hij mooi rustig ...

mischien maak ik me ook wel meer zorgen hoor dan nodig is .. maar hij heeft nog nooit vast gestaan enja dat moet dan wel natuurlijk

Zo n trailer trekt hij echt neit zomaar mee zet de auto er maar voor.