Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, gewoon voor de zekerheid. Kostte rond de € 250,- geloof ik. Het doel van ons paard is dan weliswaar recreatie, maar hij moet imo toch net zo gezond zijn als een paard dat op 'sportniveau' L loopt. Misschien een beetje raar gesteld, maar ik vind dat een recreatiepaard ook gezond behoort te zijn, want dat je geen wedstrijden rijdt wil niet per definitie zeggen dat het paard niet hard hoeft te werken.
, in sommige gevallen doen mensen dat indien het paard afgekeurd wordt dat de eigenaar zelf de keuring betaald.
Maar aan welke prijs categorie moeten we denken bij deze 2 paarden???
pff tis zaterdagavond zullen we maar zeggen
LuvdaTossa schreef:Voor bovenstaande bedragen zou ik voor een klinische keuring gaan. Meestal hanteerden wij de regel --> goedkeuring kosten koper, afkeuring kosten verkoper.
ikke schreef:Als de verkopende partij daar niet aan wil dan ga ik op zoek naar een ander paard.LuvdaTossa schreef:Voor bovenstaande bedragen zou ik voor een klinische keuring gaan. Meestal hanteerden wij de regel --> goedkeuring kosten koper, afkeuring kosten verkoper.
En als de verkopende partij daar niet aan wil? Keuren is probleem koper dus ook kosten koper?
De wet schrijft niet voor dat je moet keuren; de wet schrijft voor dat je alles moet doen wat redelijkerwijs verwacht mag worden om te onderzoeken of het paard aan de wensen van de koper kan voldoen.
(er is namelijk nogal behoorlijk wat discussie op dit vlak..je kunt namelijk overal om gaan twisten).
dit ivm dat afkeuren niet zo zwart wit is als mensen soms denken. (Ga je bv mensen screenen dan vind je bij het gros van de mensen ook afwijkingen etc etc is die persoon dan ook meteen afgeschreven voor de maatschappij)
)