paard rijden voor derden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whis

paard rijden voor derden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 09:32

Hoi!

Een kennis wil haar paard verkopen, er is sprake van een niet passende combinatie en de kennis is wat angstig voor het paard. Hierdoor is er al geruime tijd niet veel meer getraind met dit paard. Nu heeft ze mij gevraagd om dit paard even een tijdje door te rijden.

Het paard zal worden gestald op de plek waar mijn eigen paard ook staat (kosten € 150,00 pm, voer/stro inbegrepen). Ik zal dagelijks het paard verzorgen, de stal uitmesten, naar buiten doen (in paddock) en gemiddeld zo`n 3 maal per week rijden/longeren. Daarnaast wil ik dit paard éénmaal per twee weken meenemen naar mijn instructeur waar ik privéles van heb.

Ik rij zelf op m-niveau en volg sinds kort de instructeursopleiding (naja nog maar de 2e fase, maar ok.. Haha! ).

Wat vinden jullie een redelijk bedrag om te vragen aan mijn kennis?

Groetjes Whis

CM_

Re: paard rijden voor derden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:37

weinig ...
ik neem aan dat ze de stalling etc betalen?
ben jij ervaren met het doorrijden van lastige paarden, of heb je ervaring met de verkoop van paarden?
dat speelt allemaal mee hierbij

een handelsstal is namelijk ook niet eens zo duur om je paard daar te stallen voor de verkoop, dus vandaar ...

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 09:43

Tsja ik heb overlegd met de staleigenaar, ik betaal zelf aan de staleigenaar de stallingskosten.
Het paard zelf is trouwens niet lastig hoor, dat valt mee, heb er eerder al wel opgereden. De eigenaar is zelf alleen erg angstig en het paard is ook wat onzeker, dus dat werkt niet.
Heb wel ervaring met het rijden van lastige paarden en heb zelf enige tijd gewerkt op een handels/trainingsstal. Op dit moment ben ik zelf een jong paard aan het doorrijden.
Heb her en der eens geinformeerd over de kosten bij een handelsstal, gemiddeld was dat zo`n € 350,- pm. Ik zat zelf te denken aan € 250,00pm (waar ik dus zelf na betaling van het stalgeld € 100,00 pm aan overhoud..).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:45

Ik vind 100 euro per maand dan een rijkelijke beloning.
Zelf heb ik 4 maanden paard gereden van vriendin die zwanger was, om haar even uit nood te helpen omdat ze niet meer mocht rijden vanwege bekkenpijn enzo ik kreeg een pakketje met badschuim cadeau. Dus als die kennis akkoord gaat met deze prijs zou ik het maar mooi doen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:48

idd wat miep zegt

het lijkt allemaal zo mooi, maar in werkelijkheid hou je niks over
ik heb ook zo ontzettend veel paarden gereden voor andere mensen ...
maar geloof me, rijk word je er niet van Knipoog

en die handelsstallen kunnen ook meer vragen, want die hebben connecties, die hebben vaak naam en die hebben ook veel klanten over de vloer
voor die 250 euro per maand zul je m ook moeten verkopen, als zij een advertentie zetten zullen de mensen toch met jou moeten afspreken, dus jij zult de advertentie moeten beheren en zorgen dat die knol verkocht word.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:50

Ik vind ook dat je een vergoeding kan vragen. Uiteraard voor een vriendschappelijke prijs maar je hoeft het zeker niet voor niets te doen. Je moet er tijd instoppen en ervoor zorgen dat als er kopers komen voor het paard, deze ook toonbaar/berijdbaar is. Als zij haar paard bij iemand anders onderbrengt zal ze ook moeten betalen. Ik vind het niet een raar idee hoor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:53

crossmonster schreef:
weinig ...
ik neem aan dat ze de stalling etc betalen?
ben jij ervaren met het doorrijden van lastige paarden, of heb je ervaring met de verkoop van paarden?
dat speelt allemaal mee hierbij

een handelsstal is namelijk ook niet eens zo duur om je paard daar te stallen voor de verkoop, dus vandaar ...

noem mij een handelsstal waar ze 100 euro rekenen om je paard te rijden en te verkopen Knipoog
ik ken ze niet
ik weet een vrouwtje die een door haar niet te rijden graag via zo`n stal zou willen verkopen maar zij kwam met veel hogere bedragen!!
100 euro is idd een koopie Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:54

Vergeet niet dat er genoeg mensen ook mensen met ervaring rondlopen die wel de lusten willen en niet de lasten, dus deze kennis zou ook nog even rustig kunnen afwachten tot zo iemand zich aandient en is dan wellicht 100 euro minder kwijt per maand

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:56

mirgino, een handelsstal rekent ook de voerkosten, en voor 150 euro , plus een winstpercentage van de verkoop . vind jij een goede handelsstal Knipoog

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 09:56

Het is niet de bedoeling dat ik het paard moet verkopen, de eigenaar houdt zich hier mee bezig en wil eerst dat ik het paard doortrain. Ik hoef er zeker niet rijk van te worden, wil ik rijk worden moet ik toch echt een andere hobby zoeken haha, maar omdat ik er veel tijd en energie in zal gaan steken, naast mn fulltime baan en eigen paard, wil ik wel een redelijke vergoeding vragen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:58

miep1979 schreef:
Vergeet niet dat er genoeg mensen ook mensen met ervaring rondlopen die wel de lusten willen en niet de lasten, dus deze kennis zou ook nog even rustig kunnen afwachten tot zo iemand zich aandient en is dan wellicht 100 euro minder kwijt per maand

daar zal ze niet op wachten , ze heeft het paard al een tijd en het staat maar in de box.
ze was handelaren aan het bellen,omdat ze zelf er niet op durft.
en op stal wil niemand haar helpen[ niet meer Clown ]

ik vind wel dat er een bedrag tegenover mag staan als jij alles zou regelen *LOL*
en 100 euro p/mnd is echt weinig.

als je iemand op jouw paard laat rijden ben je al 20 euro per keer kwijt.
en als jij dan ook nog de stal mest.............

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:00

geloof me, er zijn teveel mensen die deze dienst aanbieden,
behalve als je van grunsven of van balen of iets in die trant heet, word je er echt niet rijk van

en de verkoop , hoe zien die mensen dat dan?
kopers willen een paard voorgereden zien, dus ja jij zal er telkens bij moeten zijn
dus dan zou ik liever zelf de verkoop regelen.
heb ik meerdere keren gedaan
de kopers bellen jou dan en jij kan goed uitleggen wat voor paard het is
en of het iets voor die mensen is
scheelt een hoop kijkers die m toch niet kopen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:01

crossmonster schreef:
mirgino, een handelsstal rekent ook de voerkosten, en voor 150 euro , plus een winstpercentage van de verkoop . vind jij een goede handelsstal Knipoog

idd gewoon de normale stalkosten + een bedrag voor het rijden en verkopen.[ incl % verkoop bedrag]

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:38

Mijn instructeur krijgt 10% van het verkoop bedrag.

Zelf rijd ik ook wel op paarden van anderen, hier krijg ik €20,- per uur voor, maar ja, dat is dan echt voor iemand die op mijn advertentie heeft gereageerd, en dus niet voor een kennis.
Ik heb wel voor een kennis een paard ingereden, en dat was gewoon echt een vrienden dienst.