Hotra trailers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ulaney

Hotra trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:38

Er gaat een eigen trailer komen :d Dus uiteraard zijn we aan het orienteren. Over atec trailers en humbaur heb ik al wat informatie over gekregen.
Nu zijn we naar een bedrijf opzoek in de buurt. Jozua aanhangwagens en Kraay zitten hier lekker dichtbij !
Jozua verkoopt ook hotra trailers. En aangezien ze niet terug mailen vraag ik naar jullie ervaring!
Ervaring met atec etc. mag uiteraard ook ! En als iemand een prijsindicatie heeft zou dat ook fijn zijn!

Pop

Re: Hotra trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:42

Wij hebben ook een Atec Olympialine, en ik had eerst niet zulke goede verhalen gehoord over Atec, maar het tegendeel is bewezen!
Hele fijne trailer, wij hebben een 3/4, met zadelkamer en kunstof bodem en helemaal van polyester. Makkelijk schoon te houden, nette mooie trailer, ligt goed op de weg. Ook met plotseling remmen dan remt de trailer perfect mee!
Met Hotra heb ik geen ervaring!

Mijn vriend heeft een nieuwe Humbaur, een 2paards met zadelkamer. Ook een super fijne trailer! Maar zijn wel iets duurder.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:28

Wij hebben een Hotra trailer en die bevalt prima. Ze zijn vergelijkbaar met de Atec en de prijs is erg voordelig.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:33

Wij hebben een hotra tramper.
2 paards trailer.
Een fijne trailer goede wegligging.
Voor deze had ik ook het zelfde model maar daar zat alleen een dakluikje in voor ventilatie, daarom heb ik hem ingeruild voor een nieuwe met uitklapramen aan de voorkant.
De lamp in de trailer hebben ze nu aan de achterkant geplaatst wat ik weer erg onhandig vind, hoofdstel doe je voor in aan en nu heb je daar geen licht.
Ook zat er niet standaard een reserve wiel op heb ik er op laten zetten.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:45

Als een trailerboer niet terugmailt, dan zou ik niet eens zaken met ze willen doen. Dan evt. wel het merk dat ik wil, maar dan bij een andere dealer.
Ik heb een Atec gehad (fijne trailer) en nu heb ik een Humbaur (ook fijne trailer en flink wat ruimer dan een Atec.
Als je voor ruimte gaat, zou ik eerder voor Humbaur gaan als voor Hotra of Atec.
Qua prijs dan weer wel voor Atec, als je genoegen neemt met wat minder ruimte in de voorpunt van de trailer (vooral in de hoogte scheelt het nogal).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:50

Ik heb nu ruim een jaar een Hotra Salinero. Een anderhalf paards trailer. Met rubbere gietvloer. Ben er erg blij mee. En dat wij hem vorig jaar kochten was ik ongeveer 4000,- euro kwijt. Ik heb hem bij BK-trailers in Barneveld vandaan. Niet bepaald dichtbij als je net onder amsterdam woont. Maar wel top service vindt ik.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:38

imker schreef:
Als een trailerboer niet terugmailt, dan zou ik niet eens zaken met ze willen doen. Dan evt. wel het merk dat ik wil, maar dan bij een andere dealer.

Is nog al kort door de bocht naar mijn mening.
Niet ieder bedrijf is actief met e-mail bezig.
Als je echt informatie wilt over een product en dat snel wilt is het gewoon handiger om te bellen of er naar toe te gaan, daarnaast zitten we nu midden in de feestdagen en sommige bedrijven zijn pas weer vanaf 7 januarie weer op volle kracht bezig.

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:03

Zie topic over welke trailer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 07:54

Wij hebben een 2 paards trailer van Hotra (Jumper) en met zadelkamer. Enkele maanden oud nu en inmiddels al vele kilometers gemaakt. Ideale wegligging. Paarden gaan er zonder probleem in en uit. Wel op het standaardmodel extra aanpassingen laten maken zoals een veulenrek, vastzethaken buitenkant en een wiel. Voor mij de ideale trailer zo.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:29

We hebben net de Hotra Salinero gekocht Haha!
Kan niet wachten tot dat ie dr is !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:09

Ulaney schreef:
We hebben net de Hotra Salinero gekocht Haha!
Kan niet wachten tot dat ie dr is !

Houdt de wanden even goed in de gaten. Bij een aantal weet ik dat de coating loskomt. Dat geeft "luchtbellen" op je wanden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:11

Als het goed is moet dat niet bij de Salinero zijn. Wel bij de Otello. Daar hadden wij last van luchtbellen. Toen hebben wij hem ''ingeruild'' en een Salinero voor gekregen. Die heeft daar geen last van..

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:13

Martine__ schreef:
Als het goed is moet dat niet bij de Salinero zijn. Wel bij de Otello. Daar hadden wij last van luchtbellen. Toen hebben wij hem ''ingeruild'' en een Salinero voor gekregen. Die heeft daar geen last van..

Dat probleem was niet gekoppeld aan een bepaald type. Kwam bij meerdere types voor, even een slechte beurt van de houtproducent. Tegenwoordig is dit probleem uit de wereld. Ben het trouwens bij meerdere merken tegengekomen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:12

Elegance schreef:
Martine__ schreef:

Dat probleem was niet gekoppeld aan een bepaald type. Kwam bij meerdere types voor, even een slechte beurt van de houtproducent. Tegenwoordig is dit probleem uit de wereld. Ben het trouwens bij meerdere merken tegengekomen...

Kennis van me heeft een Salinero en die had er problemen mee. Ze heeft toen een nieuwe trailer gekregen en die heeft nergens last van. Het is dus wel een punt om in de gaten te houden, maar grote kans dat het niet gebeurt.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:21

Ben super tevreden over onze Hotra (2-paards, volpolyester, zou moeten kijken hoe die heet dat weet ik zo niet Knipoog). Wij hebben hem bij Hotra zelf gekocht, ook heel tevreden over hun service.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:04

Ben al 4jr zeer tevreden over m'n Hotra. (Eforce)
Moet er wel bij zeggen dat ik de eerste die van de fabriek kwam geweigerd heb omdat er al krassen op zaten en wat slordig was afgewerkt.
De volgende was echter een paar weken later klaar en met een hele geschikte dealer vond ik dat geen enkel probleem.
Hij mag dan misschien wat minder lang meegaan dan andere (duurdere) merken (moet ik nog zien hoor! Knipoog ) maar hij staat bij mij altijd binnen, ik gebruik m niet vaker dan 1x per week (hooguit) en desnoods ruil ik m gewoon wat eerder in.
Vond het toen de beste keus en heb er nog steeds geen spijt van.
Ik vergeleek m destijds o.a. met een Bockmann maar vond de kwaliteit daarvan niet zoveel beter als het prijsverschil deed vermoeden.
+ een veel minder sympathieke dealer en dus was de keus eenvoudig!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:59

Hotra een aanraader!!!
Ik heb namelijk ook voor een atec en humbouwer gekeken maar we hebben voor de hotra gekozen en we zijn er echt tevreden zover

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:45

ik heb ook een Hotra Othello,heerlijke trailer
erg mooi en fijn achter de auto.

zie profiel Haha!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:55

friesiszwart schreef:
Wij hebben een 2 paards trailer van Hotra (Jumper) en met zadelkamer. Enkele maanden oud nu en inmiddels al vele kilometers gemaakt. Ideale wegligging. Paarden gaan er zonder probleem in en uit. Wel op het standaardmodel extra aanpassingen laten maken zoals een veulenrek, vastzethaken buitenkant en een wiel. Voor mij de ideale trailer zo.

wij hebben deze ook en na 6 jaar was hij, ondanks binnen staan, goed onderhoud, niet vies weg zetten etc. verrot. En niet zo'n beetje ook. De bodemplaat, de wanden, al het plaatmateriaal. Tot en met een advocaat bezig geweest met Hotra. Uiteindelijk hebben we het materiaal gekregen en hebben we de trailer zelf helemaal gestript, en opnieuw opgebouwd. Geen gietrubber er meer in, maar de bodem laten polyesteren + een klein stukje van de wand. Trapbescherming er in gemaakt en rubber op de vloer. Doordat het frame van de trailer scheef was, en de bodemplaat recht zijn alle problemen ontstaan. Er is hier ook een topic over geweest, maar ik ben nie tzo handig op dat op te zoeken. Wel heb ik nog wat foto's van onze trailer zoals de bodem eruitzag nadat we het rubber eruit gehaald hebben. Toen wisten we nog niet dat de wanden ook zo dramatisch waren. Het plaatmateriaal is er gewoon ingezet zonder knappe behandeling of (bij de bodem) kit. Nu worden ze wel gekit, maar daar hadden wij niets meer aan. Op een wedstrijd zakte ons paard door de bodem, terwijl de trailer een dag ervoor nog op de brug gestaan had om de remmen te vernieuwen. Het was niemand opgevallen dat de bodem verrot was, en dat verwacht je ook niet van een 6 jaar oude trailer met een rubber gietvloer (waar ook de paarden niet met stiften in ingezet worden).
Via de link naar de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=6OPPHMTI
Onze trailer is nu weer helemaal oke (kosten 1250 euro, en alles zelf gedaan, dus alleen materiaalkosten). Nooit, maar dan ook nooit geen Hotra meer na deze.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:26

Ik heb 2 jaar geleden een Hotra Salinero gekocht, simpelste uitvoering. Helaas maar een half jaartje gebruikt, toen verkocht vanwege verkoop paard. Paar maanden later kocht ik een nieuw paard, en die had een trailerlaadprobleem. Aangezien ik goeie ervaringen had met hotra en de dealer ben ik gaan informeren. Ik kwam uit bij de Hotra Elegance, 1 3/4 met zadelkamer. Inmiddels gaat mijn paard super op/af de trailer. Ik vind de trailer ideaal, gebruiksvriendelijk, alles zit erop wat ik nodig vind en ik vind hem ook nog eens mooi om te zien.