spullen die ik nodig heb.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orrieknorrie

spullen die ik nodig heb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 10:55

hallloooo...

ik weet niet zeker of het hier hoort, maar anders weet ik niet waar het moet
ik zal ff uitleggen, ik ben verhuisd en over 2 maanden komt mijn paard bij huis te staan, nu zat ik te denken wat ik allemaal nodig heb in stal, ik weet al veel dingen maar misschien weten jullie ook al wat belangrijke dingetjes. ik denk aan kruiwagen, schep, vork, riek, bezem, zadelsteunen, hoofstelhouders, enz.. weten jullie nog wat???

oja... nog wat, ik kan de zadels gewoon in een schuur hangen, maar sommige mensen zeggen dat ik beter een kast kan maken met een slot omdat je dan minder kans erop heb dat het gestolen word.
wat zouden jullie doen, aparte kast of gewoon in de schuur

nou doeiiiii

Julia_Romeo

Re: spullen die ik nodig heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:09

als de schuur goed op slot kan kun je het gewoon in de schuur leggen denk ik..

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:16

Je hebt ook zadelsteunen met een extra hendel waardoor je er aan de voorkant een slot op kan doen. Bij divoza kan je ze volgens mij bestellen, misschien is dat wat ? Of alleen zo'n extra hendel.

Ekiw_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:00

Je hebt denk ik nodig:
Kruiwagen, schep, vork, riek, bezem, zadelsteunen, hoofstelhouders, hooi/stro opslag plaats, voertonnen, goede afrastering van de weide (als je die hebt), een zadelkast.

Ik zou je spulletjes in een zadelkast doen.

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:24

In een apparte kast! Zo is je zadel gestolen, en dan denk je van hé had ik hem nou toch maar in die kast gedaan. Ik zou daar iig geen risico voor lopen.

Vork

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:41

heel belangrijk, hang een briefje op de stal voor jezelf met daar op de nummers van de DA en Hoefsmid. Ik vergat die altijd in mijn mobiel te zetten en toen mijn paard eens heel ziek was moest ik binnen het nummer nog gaan opzoeken, terwijl ik mijn mobieltje gewoon bij me had

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:05

waterbakje is ook wel handig

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:21

Emmers, een speciekuip (als het water eens bevriesd, of je paard moet weken met een voet ofzo), een tuinslang, misschien twee kruiwagens (een voor de mest en een voor hooi/kuil), voertonnen, kast voor je spulletjes (is vaak toch een beter klimaat), een kalender (om afspraken op te schrijven, heb je ook gelijk een logboek), een goede bezem, muizenvallen (gif of kat kan ook), Kijk even hoe je de opslag van hooi/stro regelt. bedenk dat je veel moet slepen en zonder heftruck geen grote balan kunt bestellen. Bedenk waar je de mest kwijt wilt. Een mestboy is handig om mest uit de wei te halen. Misschien wil je rubbermatten ofzo op de vloer van de stal? Prikpaaltjes zijn altijd handig om een stukje van de wei af te zetten, als het gras beschadigd is of je even wilt longeren ofzo.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:08

Mijn zadel hangt ook gewoon in de schuur.
Als de schuur goed op slot kan lijkt mij dat geen probleem.

Een dekenkist is ook altijd handig.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:03

Misschien krijtbordjes om op te schrijven wat/hoeveel je voert? Hoef je dat niet te onthouden. Hadden wij altijd op stal (maar daar stonden er ook 7...). Uhm, en verder altijd genoeg hoofstelhaken, want je hebt ook een halster, longeerlijn, extra hoofdstel o.i.d., dat is altijd praktisch. Daarbij misschien nog goed om te kijken of je ergens een putje/slootje hebt om de tuinslang vlakbij op te hangen, dan kan het water gemakkelijk weg. En afrastering van de wei of het erf is heel handig. Ik raad je aan om rond elastiek te nemen (bij houten palen) ipv dat platte lint. Dat lint trilt namelijk veel meer in de wind en maakt uiteindelijk je palen stuk (die trillen helemaal stuk en verrot). Misschien elektrische waterbakjes? Een hooivork is ook praktisch en de plekken bepalen waar je je hooi, stro, zaagsel e.d. wil neer gaan leggen. Zo'n mestboy vind ik helemaal niets, maar dat soort dingen heb je wel nodig ja. En wat dacht je van een sleep voor achter de auto om je bak mee te slepen?

Nou, zo even een brainstorm van mij Knipoog