Paard vervoeren Nederland-Ierland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Paard vervoeren Nederland-Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 14:48

Afgelopen 3 maanden heb ik gewerkt in Ierland, dit is zo goed bevallen dat ik in 2008 terug wil. Maar ik wil alleen terug als ik mijn paard mee kan nemen. Nu ben ik dus aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om je paard naar Ierland te (laten) brengen.

Wie heeft hier ervaring mee? Meer informatie hierover?
Zelf rijden met auto/trailer, transportbedrijf inschakelen, vliegtuig.
Hoe gaat het met de boot? Kortom, alle infomatie is welkom!

Imker

Re: Paard vervoeren Nederland-Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:19

Vliegen is een kostbare aangelegenheid, reken op ca. 10.000 euro voor de reis.
Eigen vervoer is wel te doen, maar las voldoende overnachtingen in. Paarden mogen wel per boot vervoerd worden, alleen moet er wel continue iemand bij de combinatie blijven.
Voor Ierland heb je een gezondheidsverklaring van het RVV nodig, je schets moet ingetekend zijn in het paspoort en je paard dient geënt te zijn.
Transportbedrijf inschakelen is misschien nog helemaal niet zo'n verkeerd idee. Dan heb je zelf niet alle zorgen voor het transport, maar geef je het geheel uit handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:38

Vliegen zou ik niet doen voor zo'n 'kleine' afstand Lachen http://www.ehs.be voor meer informatie trouwens Clown Haha!

Trailer / eigen transport zou ik ook niet doen. Groot risico, niet gewend aan links rijden, lange tijd paard op trailer, wie zegt dat hij na elke stop er weer op wilt? Je moet ook aan al het papierwerk denken enzo... Ik zou het niet aandurven Lachen

http://www.johnparkerinternational.com Die moet je hebben Lachen Betrouwbaar, veilig, veel ervaring, kan gecombineerd worden met andere transporten.

Ik denk overigens dat je voor richting Engeland met de autotrein vanaf Calais gaat. Laatste stuk tussen Ierland en Engeland zal wel met een boot zijn. In principe hebben paarden daar weinig last van. Ik heb alleen ervaring met korte stukken (Vlissingen-Breskens Clown Haha! = half u) maar paarden zijn daar toch vaak rustig op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:14

Boot Calais-Dover gaat uitstekend. Ik ken enkele mensen die eerder dit jaar naar de TREC in zuid-Engeland zijn geweest. Wales - Ierland zal dus ook niet het grootste probleem zijn.
Je dierenarts en anders de AID kan je alles vertellen over de papierwinkel die erbij komt kijken.
Voor hoelang ga je? Laten doen, op welke manier dan ook, zal een aantal dagen reizen zijn voor het paard. Hoeveel is je paard gewend als het om reizen gaat? Hoe gaat je paard om met nieuwe situaties? Niet elk paard doe je er een lol mee om het half Europa door te zeulen.
Zelf doen? Hoeveel "vlieguren" heb jij al op je conto? Hoeveel daarvan zijn er linksrijdend?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:04

Maya, levende have mag niet op de autotrein. Het risico dat er iets gebeurt is te groot. Heb het laatst nog allemaal voor een klant uitgezocht. Was een hoop gezoek, maar ik ben er toch uitgekomen.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 12:42

Die trein lijkt mij ook helemaal niets voor het paard.

Ik ga voor een half jaar. Ik weet dat het voor het paard een enorme reis is, maar ik wil alleen terug als hij mee kan, wil hem niet weer achterlaten. Weet dat hij ontzettend goed verzorgd wordt Haha!, maar wil hem niet weer zolang missen.

Daarom ben ik alles nu aan het uitzoeken, als blijkt dat de reis te lang is, er slechte ervaringen zijn met het vervoer van paarden daarheen etc. Dan zie ik ervan af en blijf ik hier.

Tot zover erg bedankt voor alle informatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:58

imker schreef:
Maya, levende have mag niet op de autotrein. Het risico dat er iets gebeurt is te groot. Heb het laatst nog allemaal voor een klant uitgezocht. Was een hoop gezoek, maar ik ben er toch uitgekomen.

Het was een veronderstelling. Maar als jij dat zegt omdat je het uitgezocht hebt, geloof ik dat gelijk Ja Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 08:25

Hey,

Mijn paarden heb ik destijds voor ongeveer 500 euro laten vervoeren van ierland naar Nl per stuk, door George Mullins. Hij staat als bekendste en misschien ook wel het grootste paardentransportbedrijf in Ierland. Hij doet adressen aan in NL, belgie, Frankrijk etc, en haalt ook weer paarden op die hij mee terugneemt.
De paardenmensen in Ierland zijn zeer over hem te spreken. Mijn laatste merrie was hier in drie dagen. Wat erg bel;angrijk is is dat je je paard extra bijvoert voor vertrek de laatste twee weken omdat hij dan reserves heeft; hij zal nl af gaan vallen tijdens de reis, het heeft uiteraard impact maar de transporteurs zorgen super voor je dier.

GEORGE MULLINS INTERNATIONAL HORSE TRANSPORT

Closutton, Bagenalstown, Co. Carlow IRELAND

Tel: 353 (0)59 97 21 994

Fax: 353 (0)59 97 22 222

Mobile: 353 (0)87 256 0487

Email: info@georgemullinstransport.ie

Ik hoop dat je hier iets aan hebt; NL bedrijven naar ierland ken ik niet maar zo'n 600 euro ben je wel kwijt in ieder geval. Verder weet ik ook niet of er nog strakke regels zijn bij het invoeren van paarden, al zal dat sinds de E.U. wel zijn veranderd..

Het kan zijn dat er een Volbloedjaarling deze kant op komt in het voorjaaar, deze komt dan uit Limerick, daarvoor maak ik ook gebruik van Mullins.

Mocht je er iets aan hebben: ER is een waslijst met betrouware transporteurs in Ierland die je kunt vinden via Google; ook heb ik wel eens contact gehad met een NL bedrijf die richting Engeland ging, maar vind ze maar eens die je paard verder rijden naar Ierland.

Suc6!!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 09:04

Ik heb een paard naar Engeland gedaan met Gelissen transport, kan je met google vinden, hele aardige man en goed met paarden.
Kosten weet ik niet, die waren voor de koper.
Zelf ben ik vorig jaar met de vrachtauto naar een concours gegaan in Engeland (voor vrienden)
We zijn toen via Calais en Dover gegaan, op de boot merkte de ponies niks.
Links rijden viel me alles mee, na half uurtje was ik al gewend.
Terug in Frankrijk moest ik weer effe wennen aan recht rijden!
Succes ermee.