Citaat:
Hallo,
dit is een probleem dat jammer genoeg niet of zeer moeilijk op te lossen is. Waarschijnlijk laat dit paard haar ook niet makkelijk vervoeren in een trailer of gaf ze vroeger hier veel problemen mee. Wij hebben het ook met een van onze merries die gewoon zeer veel last heeft van claustrofobie. Vroeger was vervoeren in een aanhangwagen helemaal taboe, nu laat ze het wel toe maar laat zich ook letterlijk uit de trailer vallen, levensgevaarlijk is dat.
Mensen erachter zetten zou ik helemaal niet doen, als een paard panikeert weet ze immers niet meer wat ze doet. Ik zou haar gewoon proberen in een camion te vervoeren of vooraan laden en als je haar vervoert in een gewone trailer zorgen dat ze losstaat voor je de achterstang opendoet en ZEKER het touw niet nodeloos vast proberen houden (ken iemand die zo haar duim is verloren, door een touw die errond was gedraaid).
Als iemand toch een oplossing weet hoor ik ze ook graag, wij hebben immers vanalles geprobeerd...
dit is prima op te lossen hoor, maar kost wat tijd en geduld en oefening, haal er iemand bij die weet waar hij/zij over praat en dan kan het heel snel opgelost zijn. Zijn er diverse op bokt te vinden.