paard stallen en op jezelf wonen..!financieel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anita87ruud

paard stallen en op jezelf wonen..!financieel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:08

Hallo,

K'vraag me af of hier studenten zijn die en opzichzelf wonen en een paard stallen en alles zelf bekostigen.

Ik vraag me eigelijk af hoe jullie dit allemaal financiel doen aangezien je toch full-time student bent en weinig studiefinanciering krijgt.

Graag jullie reactie.

kensha

Re: paard stallen en op jezelf wonen..!financieel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:16

je verdient dan veels te weinig. Er komt juist veel meer aan te kijken als je zelf een paard heb en weinig studiefanciering krijgt.

Het enigste manier wanneer het kan is als jeje ouders op ovlle steuning kan krijgen en nie van de studie financiering.

Wat denk je al het eten, stroom je zelf moet betalen van het financiering

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:16

Ik heb mijn paard zo'n 8 maanden zelf kunnen betalen, daarna werd mijn opleiding helaas te zwaar en heb ik een lening bij mijn ouders. Om m'n paard te kunnen betalen heb ik 3 baantjes gewerkt in alle vrije uren die ik had. Heb regelmatig om 6 uur 's ochtends en half 11 's avonds op stal gestaan om m'n paard te doen. Het is het allemaal waard! Maar wel ontzettend zwaar.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:22

je hebt op kamers toch meestal vaste all in huur,
dus je weet wat je daaraan kwijt bent per maand,
dan moet je je boodschappen en verzekering enzo eraf halen, en dan weet je wat je over kan houden.
als je weet wat je paard per maand kost, dan weet je gelijk hoeveel je bij moet zien te verdienen op zaterdag bijvoorbeeld.
ik ga er dan even vanuit dat je al een 'potje' hebt voor de DA enzo.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:28

Als ik niet ontzettend lieve ouders en vriend had gehad toen ik nog studeerde had ik mijn paard niet kunnen onderhouden.
De stalling betalen dmv een bijbaantje is in mijn ogen te doen als je zelf je school niet hoeft te betalen (en je een redelijke prijs voor je stalling moet betalen natuurlijk), maar dan heb je nog je hoefsmid enz!!
En niet te vergeten, als er wat gebeurt met je paard qua gezondheid, moet dat ook betaald worden!
Nu werk ik en heb ik het geluk 2 paarden te kunnen onderhouden.
Ondanks de hulp van ouders en vriend was het passen en meten met de centjes, maar krijg er nu het dubbele voor terug Haha!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:29

Ik woon nu 2 jaar op mezelf en studeer. Ik krijg studiefinanciering en volledige ondersteuning van mijn ouders en nog heb ik het geld en de tijd niet voor een paard. Ik heb nog een bijbaantje.. Maar heb het zo druk dat ik blij ben als ik 1-2x in de week kan rijden. Denk aub. eerst heel goed na en kijk goed naar je financieen .. su6!!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:16

ik dtudeer niet meer,maar heb mijn paard wel in die tijd gekocht,was eindjes aan elkaar knopen,maar lukte wel makkelijk
nu ben ik van pensionstal,naar manege gegaan en omdat er daar geen pensionpaarden meer mochten heb ik eebn heel gezellig stalletje kunnen krijgen,staat nog een paard.
ik heb nu kanker en zit in de ziektewet,krijg dus minder geld binnen,ben dit jaar verhuist naar eindelijk een echte eigen huurwoning,waar ook veel aan moest gebeuren,werd dus ziek,maar gelukkig is de stal erg goedkoop en kan mijn stalgenootje voor mijn paard zoregn anders was hij al maandern geleden weggeweest.
maar het is wel de eindjes aan elkaar knopen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:32

Mijn paard is dus de reden dat ik nog thuis woon.
Heb wel een baan, wat ook nog ontzettend goed verdient voor mijn leefijd, maar een huis kopen gaat gewoon nu niet. Huren wil ik niet, maar denk dat je met huren rond dezelfde prijsklasse zit als dat je kwijt bent voor je hypotheek...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:40

Ik had het niet gekund zonder de financiele ondersteuning van mijn moeder (aankoop) en mijn vriend (onderhoud).

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:47

Ik heb 3 jaar op kamers gewoont en daarbij 2 paarden gehad. M'n kamer, eten en 1 paard betaalde ik zelf. En m'n ouders school en mn andere paard. Het scheelde wel dat de kamer en stalling erg goedkoop waren (150 p/m en 170 p/m). Daarbij werkte ik af en toe en m'n ouders doneerden zo nu en dan wat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:51

Tsja, als je ouders school betalen scheelt dat natuurlijk al flink. Collegegeld, boeken etc is toch een flinke kostenpost...

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:52

Sorry, maar zonder financieële steun van iemand anders ( ouders ) gaat het niet lukken!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:52

ik zit ook op school en loop stage wisselt zich af om de week. al ik schoolweek heb kan ik na school naarmijn paard en als ik stage heb moet ik altijd even kijken wanneer ik kan gaan odmat ik ook late diensten heb.
ik ben nu 19 en moet al een paar jaar alles zelf betalen, mijn paard dus ook. ik krijg stufi( wel om te huilen= €70), een stage vergoeding en werk in het weekend in de horeca waar ik genoeg voor verdien om mijn paard te onderhouden. tot nu toe red ik het nog wel maar het is wel moeilijk soms, maar ik heb het er voor over.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:55

@marlou: als je 70 euro stufi krijgt, dan woon je dus thuis. Het spijt me, maar dat is niet te vergelijken...

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:55

Ik zou het ook absoluut niet redden zonder steun van mijn ouders. Mijn levensstijl is nogal duur om als student te kunnen bekostigen van alleen stufi (woon samen met vriend, ook student, 2 paarden en een auto).
Zonder bijdrage van mijn ouders kan ik dit niet betalen.

Wel heb ik nog 2 bijbaantjes naast mijn stufi.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:05

Ik kan het alleen omdat ik al mijn geld aan de paarden uit mag geven, mijn vriend betaalt de vaste lasten voor het hele gezin.
Dus ook hier anders niet de mogelijkheid om een paard te houden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:25

Ik kan ook geen paard kopen, ik woon nu samen en de vaste lasten zijn teveel om daarnaast nog een paard te houden helaas...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:06

VSW-->TAO

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 08:00

ik heb een huurflat, een auto en eigen paard.
Ik werk 40 uur op een bedrijf en nog 2 avonden op een manege en vaak op zaterdag steek ik een handje toe.

Ik red het net financieel om het zo tedoen. Paard staat niet op een dure stal maar bij een boer,auto blijft zo veel mogelijk stilstan en ik koop erg bewust....
Als ik het zo bekijk kun jij nooit met een kamer en studentenleve een paard bekostigen... tenzij je ouders meebetalen...

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:42

CarolineP schreef:
Sorry, maar zonder financieële steun van iemand anders ( ouders ) gaat het niet lukken!

Het is mij toch echt gelukt hoor!
Ik heb mijn studie helemaal zelf betaald, ik woonde op kamers, had een eigen auto en een paard op een fatsoenlijke pensionstal staan.
Naast mijn studie had ik een baantje, met deze inkomsten en stufi kwam ik prima rond.
Ik heb bij niemand ooit geld hoeven lenen.

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 13:51

Ik heb wel een paard, maar mijn vraag is dus of jullie het kunnen onderhouden als het ergens gestald staat. Het paard staat nu bij mijn ouders waar ik ook nog woon. Maar mijn ouders willen dat mijn paard weggaat omdat ze het financiel niet meer willen betalen, dus ben ik genoodzaakt om mijn paard ergens anders te stallen. Mijn paard staat dus op mijn naam.
En de overige paarden die op hun naam staat waar mijn zus dus op rijd blijven wel gewoon bij mijn ouders staan.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:16

Lijkt mij erg moeilijk, of je moet heel goedkope stalling hebben en een bijbaantje waarbij je redelijk wat per uur verdient. Misschien bijrijder nemen waarmee je kan delen in de kosten?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:04

ik studeer en heb 2 paarden, ik gebruik mijn stufi en lening voor onkosten als schoolgeld, huur en ziektenkosten, al t geld wat ik verdien gaat naar de paarden (voor n groot deel toch, stalling, voer, bodembedekking moet je allemaal zelf inkopen op de manege. verder toebehoren etc). mijn ouders betalen niets, maar dan ook niets voor mijn paarden of wat daarmee te maken heeft, van kleins af aan heb ik dat eigenlijk altijd zelf gedan (lessen, kleren, spullen) en nu dus al 2 paarden en ik ben er blij mee dat alles echt van mij is en dat ik t zelf bereikt heb! geld dat ik overhoud probeer ik zo veel mogelijk opzij te zetten mocht mijn paard bv koliek ofzo krijgen, want ook dan sta ik er zelf voor financieel

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:03

Ook ik woon samen en heb eigen paarden.

Heb de mogelijkheid ze thuis te stallen (bij m'n vriend op de boerderij), maar heb toch gekozen voor wat meer luxe (rijbak), gezelschap van andere mensen/paarden, en wat meer deskundigheid van de mensen om me heen.

Ik krijg studiefinanciering, werk 15 uur per week en leen nog bij de IB groep.

Op dit moment zit ik erg krap bij kas, en wil het allemaal net. maar hoop dat het over een paar maanden weer een stuk makkelijker gaat.

Heb onlangs een nieuw paard gekocht (pony werd toch wat te klein), en vlak daarna moesten we een andere auto aanschaffen, welke ook de trailer kan trekken.
Dus afgelopen 2 maanden heb ik veel te veel uitgegeven.

Maar anders gaat het makkelijk, het is maar net hoeveel luxe je wenst en hoeveel prullaria je voor je paarden wilt.
En ik werk er ook hard voor, en heb het er allemaal graag voor over.
Ik zie maar zo; al het geld wat ik niet in sigaretten investeer kan mooi naar de paarden Knipoog