ingewikkeld verzekerings vraagje??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

ingewikkeld verzekerings vraagje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 23:03

Ik ben me aan het verdiepen in paardenverzekeringen omdat ik binnen niet al te lange tijd
een paardje ga kopen..
Nu kom ik dit tegen op de site van Equirisk

De schadevergoeding in geval van behandelingskosten bij open verwondingen, koliek-operaties en acute fracturen, bedraagt 80% van de ziektekostennota's, tot maximaal 75% van de waarde van uw paard, maar nooit meer dan € 1500,00.
Uw eigen risico bedraagt alléén in dit geval € 175,00 per schadegeval.

Hier kom ik niet helemaal uit...
Even een rekensommetje.
Stel.. mijn paard heeft koliek, de behandeling kost 1000 euro (rekent makkelijk)
Mijn paard is ook 1000 euro waard...

Ze vergoeden 80% maar max 75% van de waarde van het paard..
dat is 750 euro...
(tot hier snap ik het nog... maar dan)

ik betaal 175 eigen risico...

is het nu zo dat dit in dit geval
175 (er) + 250 (werd niet vergoed...)= 425 betaal
ik ga er hier vanuit dat het eigen risico hier in de 80% zit
of
175 (er) + 75 = 250 betaal
ik ga er dan vanuit dat het eigen risico dan in in die 20% die niet vergoed wordt valt..

Kan iemand het nog volgen??

ik niet... en ik vind ook geen uitleg op de site.. hopelijk kan iemand me helpen..

alvast bedankt..

pink_lady

Re: ingewikkeld verzekerings vraagje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:20

Waarom neem je geen contact op met de verzekeringsmaatschappij? Die kunnen dat vast in geuren en kleuren uitleggen... Knipoog
Ben wel heel benieuwd hoe dat zit!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 23:22

ga ik morgen doen...

ik hoop dat ik het dan een beetje snap..
Ik vind het wel *&#* dat ze van die ingewikkelde taal gebruiken...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:46

Over het algemeen staat het eigen risico los van het percentage dat bij schade vergoed wordt. Conform de polisvoorwaarden van Equirisk wordt 80% van de schade vergoed, met een maximum van 75% van de verzekerde waarde en het eigen risico dat hierbij gehanteerd wordt, is 175 euro. Als dit inbegrepen zou zijn in de 80%, dan zou dat er expliciet bij moeten staan.

In jouw voorbeeld zou je 75% van 1000 = 750 euro vergoed kunnen krijgen minus het eigen risico van 175 euro. Je betaalt dan dus zelf 425 euro.

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:05

Ik sluit me volledig bij Sjors aan.
Er zijn namelijk paarden waarvan een operatie bijvoorbeeld veel duurder is dan het paard dan vergoeden ze 75% en als je een heel duur paard koopt (of een goedkope operatie hebt) dan vergoeden ze 80%. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit is inbegrepen in die 80% dan zou dit wel vermeld zijn.

Verzekeringen hebben altijd warrige taal. Het is mij ook opgevallen dat een aantal verzekeraars bijvoorbeeld onder dezelfde organisatie vallen. Ik vind ook dat er veel verschil zit in premies per verzekering vraag me dan altijd af wat het addertje onder het gras is?

Laat je wel weten wat de verzekering zegt, ben ook benieuwd

advanbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:52

Volgens mij komt eigen risico niet bovenop het 75% deel. Bij 1000,- zou 80%, 800, zijn, echter maximaal 750. Eigen risico is daar volgens mij al af.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 17:26

ik heb vandaag even gebeld.. en het is zo dat je het eigen risico bovenop het niet verzekerde deel valt..

Was btw weer een geweldig gesprek... ben 3x doorverbonden en zeker 2x zovaak in de wacht gezet.. ze wisten het zelf niet zo goed geloof ik.. maar ze gingen het nog op papier zetten en even opsturen..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:23

VSW-->TAO

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:38

FitzChivalry schreef:
ik heb vandaag even gebeld.. en het is zo dat je het eigen risico bovenop het niet verzekerde deel valt..

Was btw weer een geweldig gesprek... ben 3x doorverbonden en zeker 2x zovaak in de wacht gezet.. ze wisten het zelf niet zo goed geloof ik.. maar ze gingen het nog op papier zetten en even opsturen..

Dus om even terug te komen op je rekenvoorbeeld.. moet je dus die 425 betalen..??

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:20

ja... Boos! Boos! Boos!

Ik ga nu dus rekenen of het de moeite waard is...
Ben nu extra voorzichtig.. mijn vorige pony heeft op de manege een ongeluk gehad.. en
heeft daarna een operatie + 2 weken in de kliniek in moerbeke gehad...
Met hem is alles goed gekomen, maar dit alles bij elkaar heeft me zoveel gekost dat ik hem
heb moeten verkopen om die kosten te dekken.. T'kostte 2500 euro..
Dit wil ik nooit meer meemaken..

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:25

Dat is heel vervelend. Verzekeringen zijn best handig, maar door het eigen risico en diverse uitsluitingen ben je meestal toch nog een hoop geld kwijt als je paard iets gaat mankeren.
Ik had Sjors uitgebreid verzekerd + een uitgebreide ziektekostenverzekering, maar heb de afgelopen jaren toch nog een behoorlijk bedrag aan dierenartskosten zelf moeten betalen. Fysiotherapie werd niet vergoed, supplementen die hij op advies van de DA moest hebben werden niet vergoed en dan natuurlijk iedere keer het eigen risico, wat bij mij neerkwam op 25% van de totale kosten. Toch heb ik ook wel een hoop kosten vergoed gekregen en heb ook uitgekeerd gekregen toen hij afgekeurd werd voor de sport. Ik heb mijn verzekeringspremie er wel uit, maar je kan natuurlijk ook jarenlang premie betalen terwijl je paard niks mankeert. Je had dat geld dan ook zelf in een potje kunnen doen om te sparen voor als je paard ziek wordt, maar je weet nu eenmaal nooit wanneer en of een paard ziek wordt, dat is het risico en of je daarvoor een verzekering wilt afsluiten, is een afweging die je voor jezelf moet maken.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:24

Als je dit wilt voorkomen, waarom neem je dan geen ziektekostenverzekering erbij?

De verzekeringsvorm die je nu laat zien is gewoon een extraatje van de uitgebreide verzekering, je kunt nog een ziektekostenverzekering als aanvulling nemen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 12:49

daar ben ik me nu in aan het verdiepen...

thanxx voor de tip