Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
OemmiejO schreef:Professionele hulp erbij halen, echt waar. Bij ons is Annemarie vd Toorn een keer geweest en sindsdien loopt mijn paard (die er dus ECHT NIET inwilde) er heel gemakkelijk in.

skippy schreef:als je een rustig paard hebt dat er niet in wil en gewoon staakt:
erop gaan zitten dat doe ik ook bij mijn eigen pony die gaat namelijk met de oortjes naar voren stilstaan en verzet geen stap. en we hebben daar echt alles voor geprobeert dit is de enige manier dat ie mee wil
cletjee schreef:Als hij niet de trailer in wil achterwaarts laten gaan. Dan weer een paar stapjes vooruit zonder druk op een touw. Als hij niet meer wil een keer druk op het touw. Alsie dan weer stopt weer achterwaarts.
Ga de hele tijd een paar stapjes voorwaarts en dan weer achterwaarts. Zorg dat het achterwaarts niet leuk is, duw hem maar naar achteren. Zo word het voorwaartse leuk en loopt hij er na verloop van tijd zelf in. (bij mij werkte het na 10 minuten). Als hij braaf is uiteraard wel belonen.

iTequilai schreef:helaas heb ik altijd paarden die moeilijk de trailer in gaan. moet een touw rond hun buik en door het halster krijg je ze er goed in. Ze kunnen dan niet stijgeren en niet terug naar achteren lopen.