Pony wil niet meer in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Pony wil niet meer in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:17

Nou k zou vanavond naar de les gaan en dan ga ik altijd met de trailer.
Nou dus ik wil me pony in de trailer zetten, en hij zat dus blijkbaar vast aan iets ofzo, ze raakte helemaal in paniek en ze ging hangen en een beetje op der achterbenen dat onderste zeg maar. Toen werd ze weer een beetje rustig en heeft me moeder snel het halster los gemaakt en heb ik er even mee gelopen. Ik dacht ik ga maar niet meer naar les (springles), maar we vonden het wel verstandig om haar nog even in de trailer te zetten. Maar ze wou er natuurlijk niet meer in. We zijn er 20 minuten tot een half uur mee bezig geweest denk ik en ook met hooi en alles maar ze wou er niet meer in. Na een tijdje dachten we nou laat maar want zo lukt het ook niet, dus we willen het morgen nog een keer proberen. Maar weet iemand wat de beste manier dan is als het dan misschien nog niet lukt?
Bedankt alvast!

cindybijl

Re: Pony wil niet meer in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:18

Larissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:19

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:27

Dankje,
maar dat is toch dat je een workshop moet doen ofzo erover?

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:36

Gewoon rustig blijven, en zelf niet beginnen denken van deimn het gaat niet lukken. Zelfverzekerd naar de trailer wandelen, wanneer hij stopt niet meteen aan het halster trekken, maar laat hem eerst maar even kijken. Wanneer je merkt dat hij genoeg gekeken heeft loop je zelf rustig een paar pasjes verder. (niet meteen aan het halster trekken). Wanneer hij blijft staan zet je zachtjes een beetje druk op het halster. En je wacht tot er iets gebeurt zonder de druk te verhogen. Dan kunnen er twee dingen gebeuren. Of hij gaat weer achteruit of hij gaat een paar pasjes vooruit. Bij optie 1 blijf je gewoon dezelfde druk behouden tot hij een pasje naar voor zet, dan laat je los. (ookal is hij nu verder achteruit) &. Je laat hem weer even snuffelen en kijken en je herhaalt stap 1. Bij optie twee laat je hem ook weer even kijken, je aait hem herhaalt ook weer stap 1. Soms moet je een tijdje volhouden maar wees er zeker van dat hij erin gaat, dan gaat hij er uiteindelijk ook in gaan. Niet boos worden en gewoon rustig verder blijven doen. En vooral niet opgeven.
Succes morgen, het zal heus wel lukken.
En inderdaad als het echt een groot probleem zou worden. De vrouw achter 2moons is een topmadam. Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:43

1x een theorie avond.
je krijgt na die ene keer je paard/pony voortaan de trailer in zonder enige dwang!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:45

Ja inderdaad volg een theorie avond
en als het dan zelf niet lukt komt Petra je gewoon thuis helpen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:47

Oke maar wat jade zegt hierboven, als ze naar achter gaat eenbeetje druk blijven houden op halster, maar bij ons gaat ze soms ook wel is omhoog, nou dan blijf ik der echt niet vast houden aan het halster, alleen aan het touw..

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:19

Ik denk ook dat er bedoeld word dat je via het touw druk moet houden op het halster.

Ik zou het ook op die manier proberen.
1 stapje naar voren is druk weg, en stilstaan of achteruit is druk houden. Het paard merkt dan dat het veel comfortabeler is om naar voren te komen, want dat voelt hij geen druk
Kijk wel uit dat druk geen trekken word, dan gaat hij er tegen in

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:09

Ik kan je ook Petra Vlasblom aanraden van 2moons. Vorige week met mijn paard bezig geweest en probleem is opgelost.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:00

Citaat:
1x een theorie avond.
je krijgt na die ene keer je paard/pony voortaan de trailer in zonder enige dwang!
das wel een beetje kort door de bocht hoor Knipoog na alleen de theorie ben je nog niet in staat om je paard feilloos te laden, maar je hebt wel de handvaten gekregen en begrijpt misschien beter waarom ie niet wil laden.
Petra is absoluut een topper, maar kijk ook eens op de bokt wiki daar staan ook heel veel tips bij trailer laden.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 13:21

vanmorgen heb ik het weer geprobeerd, eerst ging het nog niet zo snel, maar toen heb ik eerst mijn shetlander erin gedaan en toen ging ze al wat beter erin. nog niet helemaal, maar al zeker voor de helft, dus we proberen het vanmiddag nog een keerjte!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:03

cissy schreef:
Citaat:
1x een theorie avond.
das wel een beetje kort door de bocht hoor Knipoog na alleen de theorie ben je nog niet in staat om je paard feilloos te laden, maar je hebt wel de handvaten gekregen en begrijpt misschien beter waarom ie niet wil laden.
Petra is absoluut een topper, maar kijk ook eens op de bokt wiki daar staan ook heel veel tips bij trailer laden.

Dat mag jij kort door de bocht vinden,jou mening, maar toch is het zo.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:47

Die van mij wilde de trailer ook niet meer in.
Ik heb een dually halster aangeschaft. Werkt echt super. Nu loopt ie er weer in.
Ik vind het echt een aanrader.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 21:13

dually halster? Wat is dat dan?
Van de week ging het een keer goed, en daarna niet meer, dus mijn vader heeft iemand gebeld.
Waarschijnlijk komt er volgende week iemand van dressuurnatuurlijk.nl ? ofzo helpen Lachen
Ook nog naar 2 moons gekeken maar de eerste volgende theorie les is 20 december ofzo, en daarna komt ze pas helpen misschien. En ik wil der het liefst zo snel mogelijk weer inde trailer hebben natuurlijk. Maar bedankt allemaal!

liisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:15

heel belangrijk!

geduld! alleen als jouw paard in de trailer wilt dan ga je met dwang kom je er niet!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:22

werk het niet als je elke dag oefent. Gewoon er bijvoorbeeld eerste week langs lopen, belonen.
week erna: Klep op belonen, en weer terug.

Wil ze dan niet vanzelf de trailer in.
Nooit dwingen, win haar vertrouwen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:49

Kijk maar even op onze site bij publicaties, daar kun je ook info vinden, diverse artikelen over trailerladen, maar ook algemeen grondwerk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:03

Citaat:
Dat mag jij kort door de bocht vinden, jou mening, maar toch is het zo.

dan mag jij me de eerst volgende keer komen helpen als ik een moeilijk paard moet laden om dát te bewijzen, je redt het echt niet met theorie alleen.... misschien wel bij je eigen paard maar niet bij alle andere paarden.

edit, ter verduidelijking: Niks ten nadele van Petra maar om even aan te geven dat het niet zo simpel is als het lijkt anders hadden er niet zoveel mensen problemen met trailerladen.