Verkoop naar buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Verkoop naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 11:57

Ik ben erg geinteresseert in een veulen dat in Nederland staat, maar zelf woon ik in België. Hoe zit het nu als ik het veulen koop. Moeten er bepaalde zaken in orde gezet worden voor het vervoer of de verkoop naar het buitenland? Hoe zit het met de papieren van het veulen? Moet ik ze gewoon naar het kwpn sturen om het veulen op mijn naam te krijgen? Wie kan me verder helpen?

Lientje

Re: Verkoop naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 18:21

niemand?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:23

Papieren moet je idd opsturen.
Ook naam veranderen van het paspoort en kijken voor chip.
In belgië gaan ze het verplichten, in NL is het al verplicht.

Ik denk dat je niet veel miserie zal hebben, maar bel anders eens naar het KWPNstamboek. Beter het zekere voor het onzekere nemen Lachen

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:08

geeft geen problemen, zorgen dat je paspoort bij hebt als je de grens overgaat.. heb het al meerdere keren gedaan... nog nooit problemen mee gehad

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:16

Ik heb verschillende paarden vanuit Frankrijk naar Nederland gehaald. Geen centje pijn.
Checken of alle entingen in orde zijn, het paard een paspoort heeft en gechipt is.
Vanuit Frankrijk was altijd een gezondheidsverklaring nodig, maar volgens mij hoeft dat binnen de BeNeLux al helemaal niet meer (staat ergens een topic over volgens mij, over importeren staat trouwens ook het nodige op Bokt, zoek maar even)

Suc6 met je veulen

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:43

als het een geregistreerd paard is dan mag je na België reizen anders moet je er exportdocumentatie bij halen.