Sinds twee jaar heb een bijrijdpaard, een 14 jarige fjordenruin waar ik veel plezier aan beleef.
Nu is het zo dat ik ben gevraagd om mede eigenaresse te worden omdat de huidige eigenaresse wegens gezondheidsproblemen niet meer kan rijden en ook de volledige kosten niet meer kan dragen.
Het paard staat op een pensionstalling en is verder helemaal gezond.
Voordat ik mede eigenaresse wordt lijkt het me verstandig om een contract te laten opstellen met daarin een aantal afspraken
. Te denken aan de verdeling van de kosten, hoe te handelen bij ziekte van het paard (operatie, opname kliniek etc) maar ook wat te doen bij evt. meningsverschillen omtrent de verzorging en de behandeling bij ziekte. Wie uiteindelijk beslissingsrecht heeft...?Heeft iemand hier ervaring mee en kan mijn vertellen hoe daarmee omgegaan te zijn?
Zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn om vast te leggen in een contract?
En als laatste, wie stelt zo'n contract op? Een derde, zoals een juridisch adviseur..?
Ik heb gezocht naar een aanverwant topic maar heb dat niet gevonden.
Ook weet ik niet zeker of ik deze vraag op de juiste plek heb geplaatst. Moderator; verplaatsen mag!
Ik hoop op reactie!
Alvast bedankt!

Zo te horen heb je/ jullie er sowieso goed over nagedacht, dat voorkomt sowieso al een groot deel ellende waarschijnlijk.
Als je vooraf dit soort dingen al besproken hebt, is het straks als het aan de orde is ook beter bespreekbaar voor beide partij-en dan als je een situatie overkomt waar totaal nooit over nagedacht is door beide partijen.