miskoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_tess_

miskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 19:17

Hallo bokkers,
Sorry als het hier verkeerd staat, of er al heel veel topic op staan met dit onderwerp, maar daarom hoef ik ook geen berichtjes van het staat hier vekreerd of er zijn al zo veel topic met dit onderwerp!
zoo

Maar wie heeft er wel eens meegemaakt dat je een paard of pony kocht en het dan een miskoop was, dat hij ziek was ofzo, wat niet meer genezen kan? En hoe ging je daar teon mee om? Belde je naar de eigenaar of liet je het maar gewoon zitten......
Laatst bijgewerkt door _tess_ op 27-11-07 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

_tess_

Re: miskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 19:18

Ik heb het nooit mee gemaakt hoor, maar zou wel willen weten wiedat wel een keertje heeft meegemaakt.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:31

[PP] -> [TAO]

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:20

Voor dat je het paard of pony koopt eerst laten keuren door een dierenarts.
Scheelt je een hoop ellende.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:24

Waarom is dat een miskoop? Ook goedgekeurde paarden kunnen na een week al iets ernstigs krijgen, dat maakt het toch geen miskoop? Een miskoop is een koop dat later niet blijkt te zijn wat je zocht, en als jij een gekeurd paard koopt dat niets mankeerd, en het blijkt na een week zeg koliek te krijgen..is dat enorme pech, geen miskoop. En als jij een paard koopt zonder te keuren als goed sportpaard, en het blijkt dat het paard een afwijking aan het been heeft is dat ook geen miskoop, dan is dat ook pech hebben want niet keuren is op eigen risico.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:27

Een miskoop lijkt mij eerder een miskoop als de klik er niet is of als het paard anders is dan je had verwacht.. Lichamelijke klachten kan elk paard overkomen, deels kun je uitsluiten door keuring, en tsjaa de rest hoort ook gewoon bij het risico van een paard hebben. Al gebeurd er niets na een week maar pas na enkele jaren de kans bestaat altijd dat er iets met het paard gebeurd en om het dan als miskoop te bestempelen?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:28

Nou ja miskoop?
Eigenlijk niet maar ergens wel Haha!
Ik wilde graag een anglo arabier en na zoeken wist ik dat deze meestal rond de 1.55-1.60 worden.
Mijn anglo arabier werd maar 1.32m Clown
Ik moest em dus verkopen omdat ik daar nooit op ging passen zonder de balk van de hindernis met mn been mee te nemen Haha!
Maar dat valt denk ik niet onder een miskoop maar eerder onder gevalletje pech Haha!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:32

Ik heb vorig jaar een paard gekocht, helemaal laten keuren en na twee maanden werd ze kreupel. Bijna een jaar heen en weer naar de kliniek gegaan en toen heb ik er een streep onder gezet en haar laten dekken en op rust gezet. Ze loopt nog steeds licht kreupel en nu, achteraf, vermoed ik dat ze dat al had voordat ik haar kocht. Wellicht had ze een goede periode toen ik haar kocht.
Het is wel het allerliefste en mooiste paard, dus weg doe ik haar nooit!
Maar ik heb mij wel eens afgevraagd of ik een "miskoop" gedaan heb..

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:33

ik heb wel een paard gekocht bij een bekende stal die hier op bokt al veel besproken is en bij het paard zat een keuringsraport en dat was dat die gezond was en toen ik daar op het paard reed was ie heel braaf en thuis bleek hij cornage te hebben en heel vervelend dus ik kon er niks mee

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:49

Je kunt toch gewoon even zoeken naar topictitels die deze richting op gaan..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:23

_tess_ ik vind de toonzetting van je post wel een beetje ongepast, je bent nog maar net nieuw hier op bokt en dan al gelijk eisen stellen over de antwoorden die je gaat krijgen..... en dan ook nog dik gedrukt....dat gaat echt niet werken op Bokt! dat werkt vaak averechts, vriendelijk vragen werkt beter Haha!

kleine moeite voor jou om wel in de zoekfunctie te kijken, wat voor de een een miskoop is is voor de ander de aankoop van zn leven, dus dat is puur persoonlijk.
Wat is de reden dat je deze post plaatst?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:27

Hier mijn ervaring, al vind ik miskoop iets minder overkomen.
Ik had een jaarling gekocht,thuis laten keuren.
Achteraf bleek het dier zwaar ocd aan beide achterbenen te hebben. (dier was ook loeigroot voor zijn leeftijd).
Hij is dan ook terug gegaan naar de eigenaar.

2e miskoop (wat ik dus geen miskoop vind maar een ander misschien wel).
Ik kocht een toen 4 jarige merrie, zonder te laten keuren.
Bleek dat ze achter een wat vreemde pas had.
Later bleek dat er wervels in haar rug verschoven zijn door een slecht passend zadel en dat zij een hele slappe bespiering heeft van de achterhand.
We zijn nu aan het opbouwen en moeten nog flink aan het werk.Maar ik weer zeker dat het helemaal goed komt, het heeft alleen tijd nodig. Lachen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:24

Mijn eerste pony heb ik gekocht zonder te keuren. (je komt net van de manege af, dus heb je wel genoeg verstand om zelf een paard te kopen toch? Clown )
Die pony is vaker kreupel geweest als dat ze goed liep. Na uitgebreid onderzoek bleek dat ze zware artrose had en hoefkatrol ontsteking.
Miskoop? Tja, ik zie het een beetje als mijn eigen schuld. Maar ik was toen toch te eigenwijs, ik dacht dat ik het allemaal erg goed wist. En ik heb erg veel van die merrie geleerd. (+ dat ik nu wel laat keuren voor aankoop Knipoog )