Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, brrr omwaaidingen...
mijn paard gaat niet in een 1-paards trailer en ook niet met 1 paard in een 2-paardstrailer
MusicJs schreef:Wat heeft de beste wegligging en is het comfortabelste? Een 1 paards trailer of een 1,5 paards trailer?
1-paards : nooit doen, hele belabberde wegligging + veels te klein voor je paard. 1,5-paards : Naar mijn mening ongeschikt om 1 paard in te vervoeren. Enige waarvoor 1,5-paards geschikt kan zijn is een paard met een veulen bijvoorbeeld.
) Citaat:Nadeel van een 1,5-paards is namelijk dat ze teveel ruimte hebben, en ook wat weinig steun. Met een tweepaards sluit je ze aan 1 kant op, en hebben ze mooi steun van het middenschot
Maya schreef:Dat zou ik dus ook weer nooit doen.. het tussenschot opzij laten onderweg. Veels te bang dat het gaat bewegen bij een flinke rempartij of uitschieter. Voor laden ala, maar daarna moet ie of vast, of eruit...
)
Ik zou het risico gewoon echt nooit nemen...
cissy schreef:ik doe ook altijd het schot opzij en zet m dan vast met een stang van een 1,5 paard trailer, ik heb een zwaar houten schot dus die komt niet zomaar opzij. (en een heeeeeeeel braaf paard)
Citaat:Uit ervaring zet ik mijn/een paard het liefst in een tweepaards met het schot dicht er tegen aan zodat er weinig ruimte is om door de trailer 'geslingerd' te worden als er wat gebeurt (minder verwondingen). Of een paard het nu fijn vind of niet.