schokken in de auto...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anick

schokken in de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 17:24

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaresse van een nieuwe humbaur pegasus.
Nu ging ik hem naar stal brengen en tijdens het rijden schokte de auto heel erg.
Kan dit door de vering in de as en die andere vering komen, of door te hard op gepompte banden?
Is dit over wanneer er een paard in staat, lijkt me namelijk niet lekker voor het paard als het dan ook zo is.

sibbe

Re: schokken in de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:34

kan ok zijn dat er een vuiltje in je benzine zat en daardoor schokte maar als je garantie erop hebt zou ik even daarheen bellen en je verhaal doen

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 19:23

nee dr zat geen vuiltje in want het was de hele weg,, ook al toen we de trailer hadden opgehaald van de dealer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:24

Ik weet niet precies wat je bedoeld met schokken maar het is wel normaal dat je trailer leeg meer 'stuitert' dan wanneer je paard er in staat. Bedoel je dat mss?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:26

Met een lege trailer schokt je auto altijd feller dan wanneer er een paard op de trailer staat.
Ik weet nu wel niet hoe fel je auto schokte, maar ik veronderstel dat dat gewoon de reden is Lachen

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:30

als het in de auto zelf is kan het je koppelingsplaat zijn. miss deze trailer zwaarder dan oude? Te veel doorgetrokken? Of gewoon je koppelingsplaten versleten.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 19:35

ehm oke.. ik rij eigenlijk nooit met een lege trailer.. Tong uitsteken dus misschien dat ik het daarom nooit opgemerkt heb...
zal eens navragen maar bedankt..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:43

Dikke kans dat dat het dan is. Mijn trailer stuitert aanzienlijk meer leeg, het rijdt iig een stuk lekkerder met een paard erin! Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:46

Het licht zeer waarschijnlijk aan de trailer, hoewel de koppelingsplaten inderdaad ook een oorzaak kan zijn.
Overigens is het niet zo dat alle trailers het doen. Mijn oude Westfalia ligt als een blok achter de auto.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:28

Onlangs reed ik ook met een lege trailer en yoen was ik verbaasd over het feit dat je auto dan toch nogal fel schokt Knipoog

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:28

een schokkende auto heb ik alleen ervaring mee, als het paard vervelend is in de trailer.

Verder zouden het inderdaad ook te hard opgepompte banden kunnen zijn, maar dan gaat de trailer meer stuiteren.
Echt schokken, ik denk dat je dat echt in de auto moet gaan zoeken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:53

Misschien is de oplooprem van de trailer wel niet helemaal lekker afgesteld. Dan klapt hij elke keer met gas los of remmen in elkaar ( weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen).
Misschien eens na laten kijken...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:42

het gaat hier om een compleet nieuwe trailer, net bij de dealer weg? dan mag je er van uit gaan dat de trailer 100% ok is. Misschien de trailer achter een andere auto proberen, die ongeveer van dezelfde grootte is.

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:50

Ik weet niet, maar als ik een trailer bij de dealer weghaal en meteen al merk dat hij niet lekker soepel rijd, dan sta ik héél snel weer bij de dealer. Laat hem maar uitzoeken en vertellen wat er aan de hand is.

Misschien dat je er alsnog mee terug kan gaan??

Overigens heb ik ooit eens een flinke kloder kauwgom onder de banden van mijn auto gehad, je wil niet weten hoe die toen stuiterde.... Ik dacht dat de motor eruit zou komen. Maar plek dus inderdaad een klont onder de banden te zijn, die niet vanzelf losliet. Kauwgom verwijdert (ieuw) en probleem opgelost.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:26

ik rij altijd met mijn eigen trailer, die ligt goed stil achter de auto. als ik met de trailer van een vriend wegga "duwt" deze trailer leeg ook steeds tegen mijn auto aan.
Nu heb ik een grote wagen...misschien dat een kleinere auto daardoor schokt bij hobbeltjes en remmen etc.

Beide trailers zijn overigens prima in orde. Tis alleen even wennen...

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:40

Mogelijk is de schokbreker in de oplooprem stuk... maar bij een nieuwe trailer..?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:31

kijk ook even naar de koppeling, er zit meestal een indicatiemetertje op de koppeling met een groen/rood vlak of +/- aanduiding, als de trailer aangekoppeld is moet minimaal in de plus/groen staan en anders wordt het tijd voor een nieuwe koppeling. Kun je gewoon bij een trailer dealer laten maken, kost circa 200,- dacht ik....
als de koppeling versleten is dan heeft de kogel teveel ruimte en kun je ook schokkende bewegingen krijgen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:35

Dit hebben ze tegen mij gezegd toen ik mijn nieuwe trailer ging halen (van Hooff in Drunen).
Bij een nieuwe trailer moeten de veren altijd nog iets inzakken, dat gebeurt pas wanneer er een keer een paard in heeft gestaan. Vandaar dat ie iets stuiteriger is dan normaal.

En bij een oudere trailer de wielen laten balanceren is ook heel belangrijk. DIt gebeurt noiit tenzij je ernaar vraagt en betaalt. Mijn vriend heeft ze een paar weken geleden gedaan en er zat op 1 band 55 gram onbalans in, nu rijd mijn trailer nog beter dan daarvoor.
Laatst bijgewerkt door blackstar op 20-11-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:37

maar bij de veren, denk ik aan stuiteren en niet aan schokken.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 09:33

Ik denk dat het idd aan de veren ligt. de trailer stuiterd wat meer, maar dat voelt als een soort van schokken in de auto.
We hebben een renault espace ervoor hangen, dus door een te lichte auto is het niet.
Ik zal dit eens aan mn vader laten lezen. Die wordt er nog meer wijs uit als ik.Ik ben niet zo technich onderlegt en geintresseert Blond
Iig heel erg bedankt voor jullie reacties.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:39

ElCamino schreef:
Misschien is de oplooprem van de trailer wel niet helemaal lekker afgesteld. Dan klapt hij elke keer met gas los of remmen in elkaar ( weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen).
Misschien eens na laten kijken...
Dit hebben wij met onze westfalia gehad en dat was idd heel vervelend.
Zou zorgen dat je zeker weet dat dit niet het probleem is voor je er een paard in zet.