Adres in paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Adres in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 08:34

Ik ben vorig jaar verhuisd en mijn oude adres staat nog in het paspoort.
Hoe, wat & waar kan ik het laten aanpassen? En kost het ook geld..

alvast bedankt, Rianne

asjemenou

Re: Adres in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 08:36

Je paspoort opsturen naar de paspoort uitgevende instantie. Dat staat als het goed is in je paspoort.
Of het geld kost weet ik niet.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 08:39

Ik had ook iets gehoord dat je het dan verzekerd verzenden moest oid? Of aangetekend, omdat dat veiliger was. Klopt dat?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:10

Moet je helemaal zelf weten.
Als je het gewoon verstuurd is het goedkoper, maar als het dan kwijtraakt heb je niks meer.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:29

Nou zeg je wat rianne, Surprise dr paspoort staat ook nog op mn oude adres!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 07:56

Oke dan zal ik wel even bellen met de paspoort-instantie.
Lijkt me wel fijn alstie op het goeie adres staat Haha!
@ nadine: hehe..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:55

Ik weet niet welk ras het is, maar het verschilt per stamboek wat je wel en niet op moet sturen.

Voor het overschrijven van mijn Gelderse (KWPN-stamboek) hoefde ik alleen maar dat papiertje op te sturen waar de voorouders op staan en de fokker en dergelijke. (lichtgeel papier met overal kleine kwpn tekens over hele blad en rood-wit-blauw randje) In het paspoort wordt er dan ook niks gewijzigd.

Voor mijn Hafmerrie heb ik wel het paspoort op moeten sturen, maar dat ligt dus aan de instantie. Ik zou dus gewoon even contact opnemen met het betreffende stamboek. Daarnaast: zoals gezegd is aangetekend versturen het veiligst! Je moet het natuurlijk zelf weten, maar een duplicaat van je paspoort kost meer dan die paar euro voor het aangetekend versturen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 07:56

Waarom wil je het juiste adres erin hebben? Wat is de meerwaarde? Paspoort is sowieso al geen eigendomsbewijs. Voor fokkerij moet ie enkel op je naam staan, adres maakt niet uit. Bovendien, als je nog lid bent van het stamboek hebben ze je nieuwe adres al, als het goed is tenminste.
Mijn fokmerrie staat ook op mijn oude adres in mijn paspoort, mijn 2,5 jarige hengst die nu voor de hengstenkeuring gaat heeft ook niet het goede adres in het paspoort (mijn oude postcode staat daarin). Naar het adres wordt toch niet meer gekeken, dus ik ga niet een hoop geld betalen om het goed erin te laten zetten. Stamboek rekent er geld voor (administratie kosten, ze moeten er toch werk in stoppen), aangetekend opsturen en je paspoort wellicht weken kwijt, dat is het mij niet waard voor iets waar toch door niemand naar gekeken wordt en niet rechtsgeldig is.