evenwichtsverlies of is het iets anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

evenwichtsverlies of is het iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:28

Sinds 2 weken doet m'n paard een beetje vreemd op de trailer...
Bijna bij elke bocht lijkt het of hij door de achter benen zakt.
Je hoort en voelt het als je in de wagen zit en diegene die er achter rijdt ziet zijn poep verdwijnen en terug verschijnen.

Nu is het zo dat hij naast een ruin staat vaak naar voor slaat met z'n benen en hem probeert te bijten zodra hij de kans krijgt. Deze lijkt erg rustig te staan maar komt wel helemaal bezweet uit de trailer.

Ik vervoer mijn paard wel vaker, alleen, samen met z'n vriendinnetje of met andere paarden. Maar sinds hij met dit paard in de trailer staat doet hij dit.

Het lijkt of hij zit op de bar achteraan en schuift eraf in de bocht Scheve mond
Hij staat aan de rechterkant en echt bezweet is hij niet als hij eraf komt.

Iemand tips of enig idee wat het kan zijn?

Gracia

Re: evenwichtsverlies of is het iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:16

Het gaat misschien helemaal nergens over, maar mijn paard doet precies hetzelfde in de trailer als ze aan de linkerkant staat, aan de rechterkant is er niets aan de hand. Staat jouw paard ook in een tweepaards??

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 08:36

ja sinds hij met de ruin de trailer op moet wel ja...
normaal staat hij links

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:33

niet meer met die ruin op de trailer zetten?
even zonder gekheid, als dat andere paard die van jou in de problemen brengt dan zou ik dat serieus overwegen. Tenzij het niet anders kan, maar dan die ruin korter zetten zodat jouw paard niet meer gebeten kan worden (hengstenrek plaatsen?) en eventueel het schot verlengen aan de voorkant zodat die benen er niet meer omheen kunnen...

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 10:49

de ruin zet ik al heel kort en er staat een hengstenrek... tussenschot vanvoor is misschien nog een oplossing dan kan hij met z'n benen vanvoor er al niet meer aan...
't probleem is dat ik met haar mee rij naar de les in de winter Scheve mond
Nu vanavond ga ik hem al eens terug links zetten en zien wat het geeft.
En anders zal er idd niks anders opzitten dan me een trailer aan te schaffen en apart te rijden Vork

Izmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:51

Ik zou maar niet te veel risico nemen als hij er echt bij gaat liggen heb je echt een probleem dan maar een trailer kopen idd

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 08:46

gisteren Shadow links gezet en het ging super, niet 1 keer hebben ze bewogen...
ik heb ook de bar een gaatje achteruit gehangen zodat hij wat meer plaats had en niet met z'n kont op de bar kon gaan zitten.
Ik ben benieuwd naar de volgende keer, ik hoop dat het probleem is opgelost, maar blijft toch uitkijken naar een eigen trailer Knipoog