Goede Trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zqw39

Goede Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 11:01

Omdat we nu vaker wedstrijden rijden zijn we op zoek naar een eigen trailer. Maar we kunnen ons nog niet zo goed orienteren tussen al die merken en soorten. We zoeken een 1.5 paards trailer. Hij moet van goede kwaliteit zijn. Wie kan ons vertellen wat de goede merken zijn? Knipoog En waar moeten we op letten bij de aankoop?

ikke

Re: Goede Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:20

Nieuwe trailer: Ifor Williams, Westfalia, Weyer, mede afhankelijk van je tekauto en type paard.
Tweedehands: de beste die je vinden kunt of ga voor een wrak waar je hooguit 150 euro voor betaald en bouw die vervolgens volledig opnieuw op. Dit moet je eigenlijk alleen met een Westfalia Saturnus doen, die is volledig moertje-boutje opgebouwd.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:49

Ik ga voor Atec en Humbaur als betaalbare opties. Met meer €€ zou ik gaan voor Thiel of Mustang/Brenderup.

Overigens heb ik nog een leuke anderhalfpaards trailer staan op EA-COMM (hinthint).

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:54

dit topic volg ik even, ben er wel benieuwd naar!
je moet op een goede bodem letten hoor! ik heb namelijk een paard verhalen gehoord van kennissen/vrienden ed die met een trailer met slechte bodem vertrokken. Die kwamen het terrein niet af, het paard was door de trailer gezakt!
ik ken niet echt een bepaald merk dat beter is dan andere.. wel zou ik persoonlijk voor een nieuwe gaan, of via een erkent bedrijf oid. Succes!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:02

Ga eens kijken bij Impex in Eelde. Staan er genoeg en met garantie.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:03

Ik heb net een nieuwe trailer. 1,5 paards met zadelkamer er in en volpolyester bodem en 15 jaar garantie op de bodem. Van het merk Thiel, komt uit Duitsland. Lachen Ben dr echt blij mee!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:07

ik heb een henra amazone een hele fijne railer heb ook een kunstof bodem met 15 jaar garantie. neem er wel van die trapplaten in(aluminium zijn die denk ik) daardoor bechadigd de wanden niet en gaan ze langer mee. ik heb dan wel een 2 paards maar een ideaal ding

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:10

Wij hebben een Weyer trailer. Deze is rechtstreeks bij Weyer gekocht, dit scheelde een hoop geld en we werden super geholpen. Deze trailer is iets degelijker dan andere in deze prijsklasse.

Bartcrx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:28

Dit is dus een ontiegelijk moeilijk te beantwoorden vraag! Het hangt af van wat je wilt, en wat de auto die ervoor staat kan trekken. Want kies je voor een houten trailer, of een polyesther? Met of zonder zaldelkamer?
Er is dus niet 1 antwoord mogelijk zo van : DIT of DAT is de beste trailer.
Kijk vooral even rond op wedstrijden bij je in de buurt. Meestal komen er dan veel verschillende trailers, en kan je het allemaal zelf bekijken.
Wat IK erg belangrijk vind is dat de vloer goed anti-slip is gemaakt, liefst d.m.v. een gietvloer.
Ook een goede klep met fatsoenlijke bekleding (anti-slip) vind ik heel belangrijk.

Bij gebruikte trailers, kijk vooral naar de kwaliteit van de banden! Die zijn nog wel eens matig, en lekke banden krijgen als er een paard in je trailer staat ... is niet leuk!

Succes!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:35

Heb een Hotra Elegance omdat ik net wat meer wilde dan de Hotra Salinero. De extra's van de S zijn standaard op de E. Bijvoorbeeld een neuswiel wat zelf inklapt bij het opdraaien, automatisch oprolbaar zeil. Dat zijn van die dingen die je veel gebruikt en veel gemak geven. Zo heb ik ook rubber langs de zijwanden gedaan ipv de standaard trapbescherming.
Het derde remlicht is er mooi in weggewerkt en zeer goed zichtbaar als je achter de auto rijdt. Tevens is hij met de hand makkelijk te verrijden.
Die van mij blijft super mooi, heb m volgende maand al weer 2 jaar, wordt wekelijks gebruikt en ziet er nog altijd als nieuw uit! Heb m afgelopen maand weg gebracht voor een beurt en er wat niets mis mee!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:43

denk er ook goed over na ofdat je echt een 1,5 trailer wilt. deze zijn weer moeilijker te verkopen en een 2 paards trailer kan makkelijk zijn, bijv als je extra spullen mee wilt nemen, en je kunt nog altijd een ander paard meenemen. wij wouden ook een 1,5 paards trailer maar werd ons afgeraden, nu hebben we een buffalo van henra, 2 paards en bevalt zeer goed !!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:29

Bartcrx schreef:
Dit is dus een ontiegelijk moeilijk te beantwoorden vraag! Het hangt af van wat je wilt, en wat de auto die ervoor staat kan trekken. Want kies je voor een houten trailer, of een polyesther? Met of zonder zaldelkamer?
Er is dus niet 1 antwoord mogelijk zo van : DIT of DAT is de beste trailer.

Hoezo is dat lastig? Welnee, het is heel simpel.
Eenvoudig, degelijk, geen zware trekauto en voor een nette prijs: Weijer
Degelijk, luxe, flinke trekauto en prijs minder belangrijk: Westfalia
Hufterproof, hele dikke trekauto en toch redelijk betaalbaar: Ifor Williams
De rest is gezeik in de marge.
Bartcrx schreef:
Kijk vooral even rond op wedstrijden bij je in de buurt. Meestal komen er dan veel verschillende trailers, en kan je het allemaal zelf bekijken.
Wat IK erg belangrijk vind is dat de vloer goed anti-slip is gemaakt, liefst d.m.v. een gietvloer.
Ook een goede klep met fatsoenlijke bekleding (anti-slip) vind ik heel belangrijk.

Bij gebruikte trailers, kijk vooral naar de kwaliteit van de banden! Die zijn nog wel eens matig, en lekke banden krijgen als er een paard in je trailer staat ... is niet leuk!

Succes!

Voor mij nooit meer een gietvloer. Antislip kan op meer en betere manieren. Voor de klep voorziet de wetgever al in deze verplichting, dus trailers zonder moet je gewoon laten staan, die voldoen niet aan de wettelijke eisen.
Tot slot: banden zijn onderhoud. Je moet er wel naar kijken, maar voor 300 euri's heb je een setje Michelin of BF Goodridge eronder liggen. Niet echt een reden om een verder goede trailer te laten staan...........