Paard in Zwitserland: Wie ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Paard in Zwitserland: Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 15:49

Ik ben een baan aan het zoeken in Zwitserland (omg. Basel) en met een beetje geluk zit ik daar voor het eind van het jaar. We hebben inmiddels al een woning (in de stad) en mijn vriend woont daar ook al. Ik heb een paard die ik graag mee wil nemen. Wie heeft daar ervaring mee? Ik wil graag alles weten over de gemiddelde kosten, belastingen, verzekeringen, transporten en natuurlijk ook wedstrijden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Anoniem

Re: Paard in Zwitserland: Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:50

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 15:54

Dank je!
Het transport is eigenlijk nog het makkelijkste te regelen. Ik ben overwegend benieuwd hoe 'paardvriendelijk' het land is en of het een beetje vergelijkbaar is met Nederland. Ook vraag ik mij af of ze bijvoorbeeld vreemde wetjes hebben waar je flink je neus aan kan stoten en hoe het wedstrijd systeem is.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:04

Mijn tante heeft sinds kort een paardje, zij woont ook in Zwitserland, tegen Liechtenstein aan. Het is daar geloof ik wel bizar duur, volgens mij betaalt zij iets van 350-400 euro voor een simpele uitloopstal zonder bak erbij...
Maar als je in Zwitserland gaat werken zal je salaris ook wel iets hoger liggen dan hier Knipoog.

Veel plezier iig daar, is een mooi land Haha!.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:46

Ik had ook al het idee dat het een stuk duurder is dan hier. Hopelijk is het op te brengen.