rare vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venijntje

rare vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 13:19

Ik vraag me soms wel eens af hoe mensen het voor elkaar krijgen om paarden te houden als hun ouders niet meewerken.
Ik wil uiteindelijk een eigen paard hebben en ben me er van bewust dat er veel tijd in zit en geld natuurlijk.
Ik en mijn vriend hebben samen een inkomen ik ben dan student maar ik vraag me af hoe jullie het doen?

wat zijn de gemiddelde kosten om een paard te hebben en dan bedoel ik wel alles erop en eraan
niet de aanschaf ik ben me bewust van die prijs en die is eenmalig, maar de rest volgens mij kom je al snel op een 300 euro per maand?

asfact

Re: rare vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:23

ligt aan waar je hem stalt, op een manegé ben je al gauw hier in de randstad tussen de 275 en 325 per maand kwijt dan krijg je de hoefsmid nog, die van mij gaan iedere 6 weken , rond om op ijzers kost het hier 120 euro bekappen 30 euro , maar ja je weet niet of ze zonder ijzers kunnen blijven staan, wormespuiten zeg maar iedere 2 maanden ongeveer 15 euro je hebt goedkopere en duurdere ,

inentingen 2x per jaar a, 60 euro per keer dat verschilt erg in de regio heb ik ondervonden, maar dit is gemiddeld,

en dan nog de eventuele veearts kosten die kunnen ontzettend oplopen, maar je kan je er uiteraard voor verzekeren, tja die kosten moet je opvragen bv bij de amev/hippo paardenverzekeringen, en dan uitgebreide ziektekosten nemen,

aanschaf van je spullen zadel e.d., je raakt nooit uitgekocht,

hoop dat je hier een beetje wat aan hebt

Venijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 13:28

ik zit dan niet echt ideaal in amsterdam geloof ik Huilen van het lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:37

Vraag wat rond bij pensionstallen (vaal all-in), reken daar nog les bij!
Aanschaf is eenmalig, maar D.A kosten kunnen ver boven de aanschafprijs komen. Verzekeren kan, maar dat wil iet zeggen dat alles gedekt is.Dus een spaarpot is erg belangrijk.
De normale kosten zijn makkelijk uit te rekenen en blijf er voor jezelf een stukje boven, zodat het vaker mee valt Knipoog
Let dus ook op veschillen per paard- het 1e paard heeft ijzers nodig en het andere niet en zo ook met dekens of 1 die z'n dekens sloopt en een passend zadel. Zadels kunnen best goedkoop, totdat jou paard een moeilijkere rug heeft Knipoog etc etc

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:40

goed eigen inkomen doet een hoop; prioriteit stellen de rest........

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:59

je kan ook even in de buurt zoeken naar goedkopere stalling rondom amsterdam of zo,

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:02

Inderdaad, zorgen voor een goed eigen inkomen. Zelf je eigen paard bekostigen zonder steun van je ouders. En totdat je dat kunt doen gewoon op bijrijdpaarden rijden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:01

hoe wij het doen? ...niet....
wachten tot je genoeg geld hebt en dan alsnog een paard kopen, dát heb ik gedaan toen ik nog bij mn ouders woonde.
Een alternatief is bijrijder worden zoals al genoemd werd

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:08

ja een bijrijder is een oplossing maar je moet het zelf kunnen bekostigen want als diegene er ineens mee stopt of wat dan ook , dan heb je toch een probleem, daar moet je goed over nadenken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:11

In de wiki is ook een artikel over de kosten, neem daar eens een kijkje.

Venijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:11

Dankjewel voor alle reacties hier kom ik zeker verder mee Lachen