Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. ikke schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Doe niet dit, doe vooral dat, doe het zus of zo; wat een gezever. Gewoon rijden; zeiken is voor mietjes!
Als jij niet eens van Groningen naar Castricum kunt rijden, wat is het dan om vanaf Eindhoven, via Amsterdam naar Harlingen te rijden, 1,5 uur op de boot te staan (waar je een half uur voor vertrek moet zijn) en dan nog een half Terschelling over, voordat ze op de wei konden.........
Dat jouw paard moeite heeft met rotondes, zegt meer over jouw rijstijl, dan over de reiscapaciteiten van je paard; maar om nu daarop te zeggen dat het onverantwoord is, is het andere uiterste.
Oh, nog wat: stoppen onderweg is voor sukkels en noodgevallen. Als er geen aanleiding is, DOORRIJDEN! Zorg dat je een volle tank hebt bij vertrek en als je niet heen en weer kunt op één tank brandstof, tank dan vóórdat je je paard weer laadt. Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat het erg onprettig is om in het zicht van de haven met brandstofproblemen tot stiltand te komen.
@Dolor: goede tip, alleen die stal zou ik bij voorkeur vervangen door weiland.
ikke schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Doe niet dit, doe vooral dat, doe het zus of zo; wat een gezever. Gewoon rijden; zeiken is voor mietjes!
Als jij niet eens van Groningen naar Castricum kunt rijden, wat is het dan om vanaf Eindhoven, via Amsterdam naar Harlingen te rijden, 1,5 uur op de boot te staan (waar je een half uur voor vertrek moet zijn) en dan nog een half Terschelling over, voordat ze op de wei konden.........
Dat jouw paard moeite heeft met rotondes, zegt meer over jouw rijstijl, dan over de reiscapaciteiten van je paard; maar om nu daarop te zeggen dat het onverantwoord is, is het andere uiterste.
Oh, nog wat: stoppen onderweg is voor sukkels en noodgevallen. Als er geen aanleiding is, DOORRIJDEN! Zorg dat je een volle tank hebt bij vertrek en als je niet heen en weer kunt op één tank brandstof, tank dan vóórdat je je paard weer laadt. Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat het erg onprettig is om in het zicht van de haven met brandstofproblemen tot stiltand te komen.
@Dolor: goede tip, alleen die stal zou ik bij voorkeur vervangen door weiland.
liesje23 schreef:Hoezo is stoppen voor mietjes? Als een paard niet in paniek is is er geen enkel probleem hoor. Kijk als je paard op zn gat ligt of er is een vervelende situatie dan zeg ik wel.. doorrijden en zo snel mogelijk op de plek van bestemming proberen te komen, of als dat te ver weg is zorgen dat je ergens anders terecht kan.
katjamanny schreef:Het onderweg stoppen is meer voor het even nuttigen van een bak biks, ik wil geen voederbak in de trailer hangen. En even controleren of het goed gaat vind ik toch wel zo fijn voor mijn eigen gemoedsrust. Bedankt iedereen voor de reacties!
gaat helemaal goedkomen
katjamanny schreef:@ ikke: je kunt alles wel wat vriendelijker brengen. En het is mijn vader die rijdt, niet ik, en hij is zo voorzichtig als het maar kan, maar als je een rotonde driekwart ommoet kan ik me voorstellen dat mijn paard even uit evenwicht is.
katjamanny schreef:Het onderweg stoppen is meer voor het even nuttigen van een bak biks, ik wil geen voederbak in de trailer hangen. En even controleren of het goed gaat vind ik toch wel zo fijn voor mijn eigen gemoedsrust. Bedankt iedereen voor de reacties!
een hooinetje krijgt ze wel en trailerrijden is ze ook wel gewend, alleen niet over deze afstand. Maar eens moet de eerste keer zijn toch!
,et twee paarden achter de wagen ..de nodige tankbeurt helaas wel moeten doen.......... maar dan krijgen de nederlandse platvoeten ineens ook nog eens naast bochtjes behoorlijke steile hellingen te verduren........ alles goed gegaan
katjamanny schreef:oke, ik doe ook nooit strooisel in de trailer. We gaan dus naar een arabieren-meeting, misschien gaat die wel niet door met dit weer. Zijn er ook nadelen aan een voerbak in de trailer? als je m aan de kant van de voorkant hangt natuurlijk, niet aan de kant van de pony.