Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat zit er allemaal in en verkeerd in goede staat.Citaat:Dingen als een passende krik, kruissleutel en GOED reservewiel is ook in orde?
Ja, ik kan er zeker mee omgaan. Voordeel is dat het dubbellucht is en een lekke band niet direct voor een noodsituatie zal gaan zorgen…Citaat:Kun je er ook mee omgaan, in geval van nood? OEFEN DIT DROOG!!!!!
Die komt erin.Citaat:Handige dingen zijn:
- achteruitrijcamera,
Die wordt vandaag of morgen gemonteerdCitaat:- dodehoekspiegel rechts,
Is besteld, wordt in de loop van deweek gemonteerd.Citaat:- meer verlichting in de bak,
TOM TOMCitaat:- goede kaartleeslamp voor je bijrijder,

We zijn bezig met een bullbar die idd is voorzien van verstralers.Citaat:- Set verstralers met 100W lampjes. Dit is heel formeel verboden, maar met paarden op de wagen heb je nooit voldoende ver schijnende lampen voorop! Bezuinig hier NIET op, neem een set Hella 2000 rally lampen, die kunnen er tegen.
Dat komt er zowiezo in. In mijn trailer had ik ook een camera laten monteren. Rij veel lange stukken en vaak ook met jonge paarden.Citaat:Verder zijn dingen als camera bij de paarden,
Dat gaat gemonteerd worden. Het openen is goed te doen, maar het sluiten kost meer moeite, zodoende dat die optie serieus ter sprake is gekomen.Citaat:goede ophang- en opbergmogelijkheden, hydraulische laadkleppen,
Tja, een minibar hoeft voor mij allemaal niet zo. Stromend warm en koud water ook niet. Ik wil wel een klein koelkastje en een waterkokertje, maar veel meer ruimte is er ook niet.Citaat:warm- en koud stromend water, koelkast, minibar in de cabine, koffiezetter en meer van dat soort zaken zijn wel handig, maar let bij kleinere wagens wel op je laadvermogen en toegestaan voertuiggewicht.
Dat is nu geen optie, daar deze wagen op B rijbewijs staat en ook niet op C gezet kan worden.Citaat:DE tip der tips: vrachtwagen op C-rijbewijs! Nee, dit is niet goedkoper, maar heb je eenmaal zo'n wagen, dan is de rest voor mietjes, sukkeltjes en het overige gepeupel. Klinkt wat arrogant, maar echt waar, het IS zo, ik heb het 15 jaar geleden ook gedaan en ik wil NOOOOIT meer iets anders.
Mariska_28 schreef:Enige tip die ik heb, is dat je goed moet kijken of het verenpakket voldoende is voor het gewicht wat je erin gaat zetten. Op veel teruggekeurde vrachtwagentjes zijn er bladveren tussenuit gehaald (is dacht ik zelfs verplicht?). Daardoor kan de wagen heel erg gaan schommelen als er (bewegende) paard(en) opstaan.
Suelza schreef:Deze wagens werden vroeger als auto met chassis gemaakt zodat men zelf de opbouw kon maken. zo is de wagen ook door de RDW gekeurd. Echter, er zit nu een splinternieuwe paardenbak op die een stuk lichter is als de vorige, maar vele malen beter verstevigd (paarden staan altijd op ijzer en kunnen dus nooit door de vloer "zakken").

ikke schreef:1) GA NOOIT OP EEN TOM TOM RIJDEN MET PAARDEN!!! Zorg dat je zelf de weg weet en ook weet hoe je moet rijden en waar je uitwijkmogelijkheden zitten, of koop op z'n minst iets beters dan Tom Tom.
!
Waratje schreef:TomTom (en collega's) wil je nog wel eens langs de kortste weg ergens heen dirigeren, dat is niet persé de comfortabelste voor paarden of handigste voor grotere combi's.......
Waratje schreef:TomTom (en collega's) wil je nog wel eens langs de kortste weg ergens heen dirigeren, dat is niet persé de comfortabelste voor paarden of handigste voor grotere combi's.......
Sorro schreef:Waratje schreef:TomTom (en collega's) wil je nog wel eens langs de kortste weg ergens heen dirigeren, dat is niet persé de comfortabelste voor paarden of handigste voor grotere combi's.......
Tja echter kun je met tom tom ook wel degelijk instellen dat je snelste of korste of vermijd snelweg wil.

Sorro schreef:Ik bedoelde alleen maar dat je Tom tom ook aan kan passen naar het gewenste. En over die vrachtwagen op het zandpad vast? Tja we hebben toch ook zo`n grijze massa in ons koppie meegekregen......
Overigens is korste vaak de rot route en snelste over het algemeen het minst " hobbelig"
erikfoto schreef:ikke schreef:1) GA NOOIT OP EEN TOM TOM RIJDEN MET PAARDEN!!! Zorg dat je zelf de weg weet en ook weet hoe je moet rijden en waar je uitwijkmogelijkheden zitten, of koop op z'n minst iets beters dan Tom Tom.
!
?? Verklaar?
), dus die zit er nu op, binnenverlichting is geplaatst en op de claxon na voldoet hij nu aan alle APK eisen.