Slachtprijs pony jaarling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barclay_

Slachtprijs pony jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:27

Hallo,

ik weet niet of het hier goed staat, maar ik ben benieuwd wat de slachtprijs ongeveer is van een pony jaarling van zo'n 1.25m Pony is normaal gebouwd, niet overdreven dik of dun.

8nnemiek

Re: Slachtprijs pony jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:31

Ik neem aan dat je hem van iemand wil kopen tegen de slachtprijs?
Als je dat niet erbij zet krijg je meestal veel reacties als: 'waarom zou je een ponyveulen laten slachten..' Knipoog

Slachtprijs is ongeveer 0,75 euro per kilo.
Een ponyveulen van 300 kilo bv zou dan zo'n 225 euro moeten kosten aan slachtprijs

Edit, ik zie dat het een kleinere pony is, die zal wat minder wegen.. misschien 200 kilo? Dat zou dan 150 euro zijn

Barclay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:37

Oke bedankt! Ja ik wil hem idd kopen voor slachtprijs, aangezien hij in mijn ogen niets meer waard is..

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:37

er is hier ook al een topic over bij een fjord. Er werd door de meeste mensen geadviseerd om gewoon even een slachthuis te bellen en het te vragen. Het is gewoon afhankelijk van het gewicht van de pony. Ik denk dat je voor zo'n kleintje niet meer van 150-200 euro kan verwachten.

Mag ik zo brutaal zijn en vragen waar je het voor nodig hebt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:41

MD-->TAO

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:43

Barclay_ schreef:
Oke bedankt! Ja ik wil hem idd kopen voor slachtprijs, aangezien hij in mijn ogen niets meer waard is..

hmzzz... je wilt hem kopen maar je vindt 'm niks waard?

mag ik enige uitleg? snap er ff niks van

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:22

denk dat je de klemtoon even anders moet leggen, denk dat ze hem niet niets meer waard vindt in de zin dat hij niet goed is en geslacht zou moeten worden, maar dat ze bedoelt dat de waarde niet hoger is dan de slachtwaarde Lachen

Barclay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 22:04

cissy schreef:
denk dat je de klemtoon even anders moet leggen, denk dat ze hem niet niets meer waard vindt in de zin dat hij niet goed is en geslacht zou moeten worden, maar dat ze bedoelt dat de waarde niet hoger is dan de slachtwaarde Lachen

Idd zo bedoel ik dat Ja

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:49

Hier geeft de slager denk ik niet meer dan 100 euro voor... Wij kregen voor een grote volwassen d-pony maar ongeveer 110... Lijkt mij niet dat deze meer op zal leveren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:32

nu is de slachtprijs heel laag, heb ik bij ons op de manege gehoord. die hebben een paard die niet meer beter word maar niet zo dat ie direct naar de slacht moet en die laten hem nog lekker in de wei lopen tot de slachtprijs hoger is..