Dilemma, wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Dilemma, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 17:51

Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik wil voor het eerst een eigen paard gaan kopen, ondanks dat ik schatten van verzorgpony's heb waar ik alles mee mag doen (kan niet van 3 van de vier is shet of te oud hihi). Ik wil gewoon een eigen paard, dat goed bij me past.
Nu ben ik als allereerste aan het nadenken over de huisvesting.
Ik denk dat de eigenaresse van mijn verzorgpony's het geen enkel probleem vindt als er een bij komt. (mede omdat ze eigenlijk zelf niet meer voor haar pony's kan zorgen, zo af en toe kan ze dat nog wel volledig, dan met hulp van haar zoon die naast haar woont) De pony's staan daar 7/8 uur per dag op de wei, 's avonds gaan ze in de paddok waar twee inloopstallen zijn om in te schuilen. (kosten zullen niet de pan uit rijzen)
Een goede rijbak is er niet, echt veel opslagplaats ook niet. Pony's worden iedere ochtend de wei op gelaten, hoef ik dus niet te doen. Voeren en binnenzetten en schoonmaken wel.

Nu kan ik mijn toekomstige paard ook bij een pension stallen, waar professionele mensen aanwezig zijn, goede rijbak etc. is wel aanzienlijk duurder. Gevoerd wordt etc. Een pensionstal hier in het dorp sprak me wel aan tot ik hoorde hoe lang ze per dag naar buiten gaan (1 uurtje....).
Er is nog een andere in de buurt maar daar heb ik nog geen informatie over ontvangen.

Wat zouden jullie kiezen? Bij mijn huidige verzorgpony's kost het meer tijd, omdat ik voor de andere ook nog moet zorgen en uitmesten. Eerlijk gezegd besteed ik dan meer tijd aan één paard. Maar van de andere kant wil ik deze vrouw niet laten zitten, ze wil de pony's zo graag houden.

Lynn_Nikita

Re: Dilemma, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:52

bij je verzorgpaardjes, 1 uur per dag buiten is veel te wienig
ook kan je zo je verzorg pony`s nog zien,w aar je toch een tijd voor hebt mogen zorgen, en help je die vrouw en bespaar je geld

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:55

Ik zeg ook, bij je verzorgpaardjes.
Er is vast wel iemand in de buurt met een bak, waarmee je een afspraak zou kunnen maken, of een manege. Maak je direct een buitenritje erbij Knipoog

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:07

licht eraan,
als je echt super sirieus wedstrijden wil rijden enzo zeg ik: manege.
maar als je gewoon lekker wil rijden, en misschien af en toe een wedstrijdje zeg ik: bij je verzorgpaardjes.
en zoiezo je kan altijd nog naar een pension als dat niet bevald:)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:12

Als ik je verhaal zo hoor (lees Haha! ) neig je zelf een beetje meer naar stalling bij de verzorgpaarden. Zijn dit echt de enige mogelijkheden? Zo ja, dan ging ik ook voor de plek bij je verzorgpaarden. Maar misschien zijn er wel opties die beter zijn. (Bijv. particulier met bak en genoeg weidegang waar nog een paard gestald zou kunnen worden.)

moow schreef:
licht eraan,
als je echt super sirieus wedstrijden wil rijden enzo zeg ik: manege.
maar als je gewoon lekker wil rijden, en misschien af en toe een wedstrijdje zeg ik: bij je verzorgpaardjes.
en zoiezo je kan altijd nog naar een pension als dat niet bevald:)

Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van jouw mening. Waarom de manege als je serieus wedstrijden wil gaan rijden?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 18:35

Ik ben geen serieuze wedstrijdruiter hihi, inderdaad meer recreatief.
Bij de overburen is een buitenrijbak, dus eigenlijk is dat niet zo'n probleem. Misschien is bij de pony's dan inderdaad het beste.
Maar ik laat het nog maar bezinken, tis nog lang niet zover hihi.
Bedankt voor jullie reacties.