Wie heeft ervaring met leasen van een paard of pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mover

Wie heeft ervaring met leasen van een paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 11:14

Hoi,

Weet niet of ik in de juiste index ben. Maar wie heeft goede ervaringen met het leasen van een paard in de provincie Noord-Holland. Zelf woon ik in de buurt van Amstelveen. Reacties in andere delen van het land zijn ook welkom hoor.

Wat zijn jullie ervaringen met het leasen van een paard of pony. Voor hoeveel dagen en hoeveel betalen jullie daar voor bijv. Leasen van een eigenaar of van een manege.

Ik ben nog niet zover om een eigen paard aan te kopen maar dat ben ik wel van plan over een jaar of drie. Tot die tijd wil ik leasen van iemand. Ik wil graag jullie ervaringen horen, waar jullie tegen aan lopen en hoe de afspraken uitpakken etc.

Alle reacties welkom
groeten, Monique Nerd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-07 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Valerie_V

Re: leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:27

Ik lease ook een pony! doe dit al ongeveer een jaar en heb daarvoor ook een andere pony geleast maar daar werd ik te groot voor! Boos!
Ik lease die pony van een eigenaar van een pensionstal.

Het is echt wel een goed idee om eerst een paard te leasen voordat je er zelf een koopt je leert er namelijk heel veel van Ja en mijn ouders vinden het ook veel fijner omdat je een vast bedrag (€90,- per maand betaal ik) per maand betaald en je hebt geen hoefsmid of DA kosten! Ik mag elke naar de pony toe en het maakt niet uit wat ik er mee doe! ik koop ook wel spulletjes voor haar zoals: dekjes, peesbeschermers en dekens enzo maar dat hoeft niet!
Ben zelfs dit jaar met die pony op ponykamp geweest!

Groetjes Valerie

B10

Re: leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:08

Ik heb ook één van mijn paarden wel eens laten leasen door iemand..
Zij betaalde mij 70 euro per maand voor 2 dagen in de week rijden,die dagen gaan uiteraard in overleg..
Verder waren alle overige kosten voor mij,ook zorg ik dat al het materiaal op orde is..
Als er iets kapot zou gaan door toedoen van die persoon,waren die kosten voor haar.
En met ziekte of vakantie kunnen die dagen desgewenst ingehaald worden,ook als ik ziek zou zijn of op vakantie zou gaan is zij degene die het dier bereed en verzorgde (niet betaald uiteraard)
Hoop dat je hier iets aan hebt..
Groetjes Bettine

odique

Re: Wie heeft ervaring met leasen van een paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:52

Bij ons op stal worden er ook paarden en pony's verleased. Er wordt 150 euro per maand gevraagd voor 7 dagen in de week. Hiervoor mag je doen wat je wilt met het paard. Het is dus eigenlijk je eigen paard. De kosten zoals hoefsmid en dierenarts zijn voor de eigenaar. Als je les wilt of wedstrijden wilt rijden dan moet je dat zelf betalen.
Ik ben zelf ook ooit begonnen met het leasen van mijn huidige paard (omdat ik te groot werd voor mijn pony). Dit paard heb ik uiteindelijk gekocht, en mijn pony verleas ik weer aan een meisje.

Mirakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:00

Ik heb op ons paard ook een bijrijder gehad, ze betaalde de helft van alle kosten ( stalgeld, hoefsmid, wormkuur en entingen) daar mocht ze ene week 3 dagen en andere week 4 dagen voor rijden. Ook mocht ze ermee op wedstrijd als ze wilde mits ze met onze wedstrijden en data's rekening hield.

Onze pony Heb helemaal verleasd dus die is meegegaan naar die mensen thuis, daar moesten ze me 75,- euro permaand voor betalen zodat ik daar de verzekering van kon blijven betalen maar voor de rest waren alle kosten voor hun, ook moesten ze zelf voor het tuig zorgen, halster en deken kregen ze wel mee.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:14

Ik lease een paard bij ons op de manege (Noord-Brabant). Dat kost mij 225 euro per maand en daarmee ben ik zo ongeveer de eigenaresse van het paard.

Het is dan mijn verantwoordelijkheid dat mijn paard voldoende beweging krijgt en mocht ik niet kunnen is het mijn verantwoordelijkheid voor een vervanger te zorgen (die welliswaar door de manege goedgekeurd moet worden). Zonder mijn inspraak komt er niemand anders op mijn paard.

Bij dat bedrag zijn stalling, bodembedekking, voer en tuig inbegrepen evenals de DA. De smid is inbegrepen wanneer je paard geen ijzers heeft, voor een paard op ijzers komen deze kosten er nog bij. Verder gelden er dezelfde regels als voor de pensionners. Weidegang moet je zelf (onderling) regelen, meerijden in een groeples kost 3 euro en nog wat meer.

Mocht het door omstandigheden voorkomen dat je paard voor een paar maanden uit de running is vanwege een blessure oid dan hebben ze eigenlijk altijd wel een ander paard waar je in de tussentijd mee aan de slag kan.

Ik heb zelf voor de leaseconstructie gekozen om te testen of een eigen paard wel wat voor mij is. Mocht het tegen vallen en wil ik er mee stoppen dan kan het paard de volgende dag weer in de manegelessen meelopen en staat het niet een paard maanden op stal te verpieteren voordat ik het verkocht krijg. Dan heeft het paard er iig niet onder te lijden.
De ervaring leert trouwens dat de meeste paarden die uit de lease terug komen nagenoeg aansluitend weer door iemand anders geleased worden.

Mirakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:19

@ falona: ik heb dat vroeger ook gedaan, en als mirakel er ooit niet meer is ga ik het weer doen omdat het me achteraf goed bevallen is.

Hoe gaat het trouwens met je meissie las dat ze al aardig dik aan het worden is.

ps heb nog wel wat kaartjes voor je verzameling als je die wilt. Knipoog

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:57

ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen over leasen.

ik wil mijn paard ook voor 2 a 3 dagen per week gaan verleasen.

mijn paard staat trouwens in aalsmeer dus als je interesse hebt kan je me een PM sturen