Voerton en ladekast veilig afsluiten, tips voor sloten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Voerton en ladekast veilig afsluiten, tips voor sloten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 23:52

Sinds kort verdwijnt er bij mij uit mijn voerton voer (van de 20 kilo die erin zat heeft mijn paard misschien 5 of 6 kilo gegeten). Nu heb ik daar vandaag een slot op gemaakt, hoe vervelend ik dat ook vind, ik kon m altijd gewoon laten staan. Overgens ben ik niet de enige op stal die die merkt, meerdere stalgenoten begonnen zich af te vragen of er iemand anders in hun voerton zat.

Helaas word er ook in mijn ladekast gerommeld. Ik heb zo'n metalen kantoorkast waar mijn overige spullen in liggen. Hij is vrij oud en het slot is kapot. Toch wil ik nu graag de lades op slot kunnen doen, om te voorkomen dat er nogmeer in gerotzooit word (laatst was er een fles glansspray in eens op, de dag voor de keuring, na winkel sluit.). Iemand geniale ideeën over hoe dat kan?

Als het kan wil ik graag de hele kast zo simpel mogenlijk afsluiten, dus niet la voor la, maar alles in 1x...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-07 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

fjordnina

Re: Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:21

Een hangslot die je door alle handvaten heen trekt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:26

Het schijnt helaas op vele plaatsen voor te komen dat er gestolen word.Zelfs bij mijn weiland moet ik alles op slot doen met een ketting met hangslot.De kruiwagen,mestschep,de bakken met spullen en zelfs de waterpomp staan op slot.Ze hebben mijn waterpomp zelfs een keer gestolen uit het weiland!Echt probeer alles op slot te krijgen door middel van een lange dikke ketting met goed hangslot eraan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:38

koop een lange scharnier (voor een hek ed) bij de gamma (of andere DHZ zaak) maak deze aan de onderkant van de kast vast.

( ik ga er van uit dat je een dage kast hebt) Maak deze vast met schroeven of popnagels (onder de onderste lade)en maak aan de boven kant een plaatje met een 90 graden bocht (L vorimig dus, maar dan met beide zijden even lang) waar je een gaatje in boort, In de scharnier ook een gaatje maken op de plek waar deze samen komt met het plaatje. Hier kan je nu makkelijk een slotje doorheen doen.

Door de scharnier zit die aan de onderkant vast, en klapt die dus naar benden zodat de lades open kunnen
Niet zo heel veel werk, maar werkt wel goed (vroeger zo'n kast gehad...)

Ff een plaatje gemaakt in paint:

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:20

Maarre, eerst en vooral: wat doet je stalhouder aan deze diefstal?? (ik ga er even vanuit dat je op een pensionstaal staat)
Ik heb op een vorige stal ook zulke geintjes gehad en de stalhouder heeft gewoon uitgezocht wie het deden en ze vervolgens op staande voet buiten geknikkerd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:00

Dank je ma_rie_tje! t ziet er goed uit

En de stalhouder doet er niets aan, aangezien hij niet 24 uur per dag op stal kn zijn, wat ook wel waar is...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:21

Vjestagirl schreef:
Dank je ma_rie_tje! t ziet er goed uit

En de stalhouder doet er niets aan, aangezien hij niet 24 uur per dag op stal kn zijn, wat ook wel waar is...

Camera ophangen is vrij simpel; heb je bovendien bewijs. Moderne camera's zijn zeer klein en niet al te duur, dus dat kan geen argument zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:44

maarga is na wat uiteindelijk de kosten zijn!

Ik sta nu op een stal waar de kasten GEEN sloten hebben (op 2 kasten na) en er zijn NOOIT dingen weg. Okee, wel is een halster op een verkeerde plek, maar ben nog nooit iets echt kwijt geweest!

Iedereen hoort het fatsoen te hebben om van elkaar spullen af te blijven.

Het voerjat probleem heb ik niet, ik sta all-in.
Op mijn vorige stalling had ik dat wel, dan deed ik 4 of 5 dagen met een 25 kilo zak, terwijl mijn paard maar 2 tot 3 kilo per dag kreeg (meestal 2, maar na een lange rit kreeg hij soms wat meer).

Dat scharnier systeem is erg stevig, en ziet er ook stevig uit. Schrikt best wel af!
nadeel is wel dat die grote scharnieren niet heel erg goedkoop zijn, en het is zo stevig als dat jij de schroeven er in zet Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 00:36

Tot nu toe hebben we dit probleem ook nooit gehad, het is pas sinds een paar weken dat er steeds voer verdwijnt. ik sta ook all in, wat er nu verdwijnt is mijn bijvoer muesli...

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:46

Ahh, bij ons op de manege is 't gewoon zo, als je je spul niet hebt opgeruimd, is de kans er dat je 't kwijt bent de volgende dag bijvoorbeeld. Dan gaat 't dus over een zweep die je laat liggen, handschoenen, borstels enz enz... Van dat spul waarvan je zegt: ooh kan ik wel even gebruiken en straks terug leggen, wat dus nooit weer word terug gelegt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 01:02

Mijn voer zitten in een afgesloten ton, mijn spullen zitten altijd netjes opgeborgen in mijn kast.

Het gaan erom dat iemand denkt dat all in betekend ook inclusief andermans spullen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:14

Hmm, welk paard ziet er super glimmend en goed doorvoed uit? Tong uitsteken

Wat aso dat mensen je spullen roven zeg Scheve mond Ik dacht inderdaad ook aan een soort van stang voor alle laden, nu maar hopen dat niemand dat forceert Rolleyes

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 01:29

Forceren zullen ze het niet doen, zo erg zijn ze dan weer niet. Ik heb op m'n voerton nu ook een heel simpel klein slotje, het is meer dat je als je het echt open wil krijgen het zou moeten slopen en niemand is zo erg...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:47

Vjestagirl schreef:
Tot nu toe hebben we dit probleem ook nooit gehad, het is pas sinds een paar weken dat er steeds voer verdwijnt. ik sta ook all in, wat er nu verdwijnt is mijn bijvoer muesli...

Welke mensen zijn er laatst bijgekomen? Snuffel eens in die hoek; kijk eens in voerbakken, dat soort details. Camera ophangen, tape laten lopen en hebbes Duivel

dierfysio

Re: Voerton en ladekast veilig afsluiten, tips voor sloten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:30

ben benieuwd hoe je een slotje maakt op je voertonnen.
er verdwijnt bij mij op stal ook ineens veel, heel naar. de pensionhouder let wel op, maar heeft ook geen veertig ogen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 19:10

Ik heb zo'n witte ton met een rode deksel. In de handvaten van die deksel zitten al kleine gaatjes. Deze gaatjes moet je een stukje groter boren. Je koopt bij de welkoop een honden slipketting, waar je 1 oogje vanaf zaagt. Je kan dan de kant waar het oogje vanaf is doorhet gaatje laten zakken. Die kant haal je ook door de handvaten aan de ton. Dan haal je een slotje door het ringetje aan de kant die je hebt laten zitten, en de ander doo dee oogje van de ketting. Et voilla, ton op slot.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 07:49

ah, dan gaat dat bij mij niet werken, ik heb andere tonnen. toch bedankt voor je tip!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:03

Ik ken het probleem.. Voer verdwijnt ook uit onze voerton. Onze paarden krijgen speciaal voer en andere mensen schijnen daar toch geen geld voor uit te willen geven en pakken het gewoon.. Ik heb nu gelukkig een extra kast op stal gekregen en kan het voer dus nu in een kast met slot zetten. Vervelend vind ik het wel, net zoals je op stal komt en je eerst naar je halster kan gaan zoeken.. Vermoeiend hoor.. Maar ja, schijnbaar is niet iedereen goed opgevoed !!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:34

Bij mij op stal is het ook weer raak. Er is in een jaar tijd veel veranderd veel mensen weg gegaan maar ook veel mensen bij gekomen. EN nu moet dus ook alles op slot. Van voertonnen tot kastjes en zelfs je staldeur als je met je paard een paar dagen weg bent. Anders kun je aols je terug komt de zooi van een ander uit je box halen. Echt diep triest eigenlijk.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:48

Dat herken ik...
Voerton op slot....er nam iemand gewoon elke dag wat voer van mij, dat merkte ik niet tot ik een week weg was, ineens de helft leeg... Dus gaatjes geboord en er gewoon twee hangslotjes op gedaan.

De box gaat altijd schoon opgestrooid dicht als ik wegga... kom ik terug ligt er stront in...
Of zelfs als hij in de paddock staat met uitmesten knallen ze er een ander in. Dat wil ik gewoon niet.!! ik sta half pension en schep zelf...dus niet de oliebol van een andere knol.

Zelfs mijn eigen mestvork ( omdat je je altijd de klere zoekt zelf een gekocht)moet ik elke dag zoeken, moet bijna met ketting vastgelegd worden....

Mijn baal hooi of stro: OP als ik terugkom....lekker hoor!!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 12:56

Irritant is dat hé.

Wij hebben het nóóit gehad. Je kon alles open laten staan, van voertonnen (hoewel je dan kans had dat de hond t opvrat) tot je kast, en de volgende dag terug komen en zien dat iemand je kast voor je op slot had gedaan en je voerton dicht gedaan.

Ik sta op volpension, dus er word ook voor me gemest ed. Wel laten veel mensen hun paard los door de gang heen scharelen als ze bezig zijn met dingen, en dan lopen paarden ook weleens stallen in en uit. Gelukkig is iedereen zo sociaal om dan ook eventjes zijn poep op te ruimen...

@ElCamino, als er een ander paard in je stal staat met uitmesten zou ik geloof ik gewoon t paard loslaten in de gang (met de buitendeuren dicht natuurlijk), die hint komt meestal wel aan...