Paard overkopen met verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

Paard overkopen met verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 10:53

Hoi,

Ik kom even niet meer wijs uit de verzekerings-toestand van paarden. Misschien dat iemand van jullie kan helpen?
Wanneer ik een paard wil verzekeren moet ik hem inkopen in de verzekering voor een bepaald bedrag. Zover was ik zelf al. Máár, als ik hem uit de verzekering wil halen (omdat ik het te duur vind worden o.i.d.) hoe gaat dat dan? Ik lees vaker dat je je paard moet "terug-kopen". Betekent dat dat je er eerst heel veel geld instopt, en vervolgens nog meer geld eraan kwijt bent als je het niet meer wilt? Of hoe wordt dat gewoonlijk geregeld?

En als in een verkoop-advertentie staat "eventueel over te nemen met verzekering". Wat moet ik me hier dan concreet bij voorstellen? Betaal je dan extra voor de verzekering over te nemen? Of hoe zit dat?

Hopelijk kan iemand me helpen met deze wazige kwestie Lachen

Trieske_

Re: Paard overkopen met verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:03

Je verzekering kun je gewoon stoppen als je dat wilt, alleen word de verzekering meestal per jaar verlengd dus zal je opzegtermijn tot het einde van dat jaar zijn..
verkoop je nu je paard dan kun je de verzekering meteen stopzetten.

Als je een paard koopt met verzekering moet je alleen je naam wijzigen bij de verzekering zodat het paard van eigenaar veranderd.. dit doen ze vaak met de duurdere paarden zodat hij niet opnieuw gekeurd hoeft te worden.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:11

Dank je wel Lachen

En hoe zit dat nu als ik dus een paard heb verzekerd en ik wil hem uit de verzekering halen. Kost me dat dan geld?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:14

nee volgensmij niet alleen moet je wel betalen tot einde contract (dat is dus dat jaar waar ik het over had)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:29

Ik heb laatst mijn dekhengst verkocht die ik zelf in de verzekering had zitten.
Na de verkoop heb ik de verzekering stopgezet (schriftelijk) en daarna de resterende betaalde premie weer terug gekregen. Stond binnen een week netjes op m'n rekening.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:32

Een paard terugkopen van de verzekering is alleen als je paard afgekeurd wordt.
De verzekering koopt dan je paard van je over.
Maar als je je paard toch wilt houden, om haar bv als fokmerrie te gebruiken, dan kun je haar dus terugkopen van de verzekering.
Maar het paard mag dan nooit meer als sportpaard worden ingezet.

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:06

Shalbo schreef:
Dank je wel Lachen

En hoe zit dat nu als ik dus een paard heb verzekerd en ik wil hem uit de verzekering halen. Kost me dat dan geld?

Neej, je moet dit schriftelijk opzeggen anders wordt de verzekeing stilzwijgend voor weer 1 jaar verlengt.