Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TobyW schreef:De dierenarts zegt: Beweging, geen krachtvoer, veel hooi. Bij de huidige stal zit hij 23 uur per dag opgesloten in een donkere box. De andere eigenaar was nog niet eens bereid om een kijkje in de andere stal te nemen.
. Soms moet je je eigen belang / egoisme gewoonweg aan de kant zetten om het bestwil van je paard. Dat is niet altijd makkelijk (ik heb ook slapeloze nachten van mijn beslissing, want ik zie mijn paard al bijna 10 jaar lang iedere dag en dat is er straks dus niet meer bij), maar het is naar je paard toe wel zo eerlijk. Zonder iets te proberen weet je (zij in dit geval) ook niet hoe het gaat, voor hetzelfde geld bloeit het paard enorm op en is hij / zij zichtbaar gelukkiger op die andere plek en dat is wat je als paarden eigenaar voor je paard moet willen.
.
Overigens lees ik nu wel, waarom twee eigenaren en 1 paard mijns inziens niet goed samen gaan.

Klara16 schreef:Is ze niet bereid om haar aandeel in het dier aan jou te verkopen? Of om het helemaal aan iemand anders te verkopen (als fokmerrie of zo)?
Het lijkt mij dat er op deze manier niemand iets aan het diert heeft, dus waarom wil ze het per se houden?
alja schreef:we horen natuurlijk het verhaal nu maar van 1 kant dus een beetje moeilijk om een mening te gaan geven maar met zijn tweeen een paard kopen of hebben gaat altijd een keer mis..
suc6 ermee
Tinky12 schreef:Waarom heeft het paard eigenlijk geen contact met andere paarden en moet hij 23 uur per dag binnen staan...wat voor vreselijks heeft dit dier gedaan om dat te verdienen
Tinky12 schreef:Ik hoop dat ze eruit gaan komen...ze wil blijkbaar graag een paard hebben...verkopen lijkt mij dan de beste oplossing...kan ze snel een nieuw ander paard kopen.Kan deze boy tenminste naar een plek die hem toekomt
vikki schreef:Omdat ze vast een emotionele band met het paard heeft ... denk je ook niet? Dat is namelijk precies de reden dat mijn merrie altijd mijn merrie blijft ... de reden waarom ik het vreselijk moeilijk vind om een letterlijke afstand tussen mijn merrie en mij te scheppen... en tevens is het de reden dat ik niet anders kan; haar bestwil gaat namelijk ten aller tijden voor mijn bestwil. Het heeft in mijn geval trouwens best even geduurd voor ik mijn beslissing kon nemen... misschien moet de mede eigenaresse dat punt gewoon nog bereiken.
TobyW schreef:Ik hoop dat uit mijn verhaal een beetje blijkt dat er met praten niets meer te bereiken is, daarom had ik graag geweten of er iemand ervaring met dit soort situatie heeft, en wat er wettelijk mogelijk is.
Bienotje schreef:Waarom spreek je eigenlijk over wij als ik vragen mag? Ik snap dat je je vriendin wil bijstaan hierin, maar strikt genomen is er echt geen ´wij´ die wil dat het paard ergens anders komt te staan..
Bienotje schreef:Het zijn twee eigenaars en die moeten het onderling zien op te lossen. Hoe het er wettelijk voorstaat is afhankelijk van wie het eigendomsrecht heeft. Die heeft neem ik aan zeggenschap. Je zegt wel 50/50, maar wat staat ervan op papier? Hoe zit het eigenlijk met onderhoudskosten geregeld?
Bienotje schreef:Verder vraag ik me af waarom er vrees is dat dit paard minder aandacht zal krijgen van de andere eigenaresse. Daar ontkom je misschien niet aan, maar dan zou je vriendin zelf toch wat vaker kunnen gaan?
Citaat:Juridisch gezien natuurlijk pas vanaf het moment dat wij getrouwd zijn.