Trailer laden ging mis:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ultimah

Trailer laden ging mis:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 08:55

hallo,,
ik zit met een probleem, me paard wilt de trailer niet in,
ik vroeg mensen of die me wouden helpen om haar de trailer in te krijgen.
nou dat wouden we ze wel.

ze trokken het lijn uit me handen. en trokken haar de trailer in, omdat ze niet meer verder wou lopen. ze stoote keihard haar hoofd tegen het dakje van de trailer. en rende kei hard terug. elke keer gingen ze haar er weer in trekken en elke keer rende ze terug en stootese haar hoofd weer.
en toen zei ik stoppen, maar hun gingen door. toen moest ik huilen omdat het ze zo veel zeer deed wat ze met haar deden, en toch gingen ze niet stoppen..

wat zouden jullie doen? door gaan? of stoppen,
en het op een rustige manier doen?

want als ik heel rustig bleef kreeg ik haar er bijna tot de helft in, maar niemand wilt me geloven.

groetjes natasja.

Lynn_Nikita

Re: Trailer laden ging mis:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:59

had meteen mijn paard uit hun handen getrokken

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:01

Als hij net zijn hoofd gestoten had, had ik doorgezet dat klinkt misschien heel slecht enz. enz. maar als je hem er dan in ziet te krijgen en flink beloont en een tijdje laat staan of mee gaat rijden ofzo dan heeft hij er toch ingestaan en dat is denk ik beter dan dat hij onthoud dat hij daar zijn hoofd stootte en er niet meer in hoefde omdat dat 'eng' was

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:04

Heb je geen vader of moeder die je begeleid met zulke problemen? Of iemand anders? Het is nogal wat om als 14 jarige een paard te hebben van 1m70 en dan ook nog trailer laad problemen te moeten oplossen. Ik denk dat het paard gebaat is bij een verstandige volwassene.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:06

Duw en trekwerk win je het niet mee,alleen met veel geduld.
Je kan als je geduldt hebt elke keer een stapje doen zonder dwingen ,ik heb het op de monty roberts manier gedaan,werkt super je hebt alleen wat geduldt nodig,veel succes gewenst@@@@

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:07

-> TAO

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:13

voeren in de trailer mischien???? went ze er mischien aan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:17

Rustig blijven bereik je vaak meer mee dan met duw en trek werk.

Ik denk dat je op de goede weg was en dat de goedbedoelde hulp de boel wellicht erger heeft gemaakt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:22

Ik denk dat dit geen goede manier was, en dat je inderdaad de begeleiding van een rustige volwassenen die wél weet waar ie mee bezig is kunt gebruiken.
Waar vond dit plaats? Op een stal? Of bij jou thuis?

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:29

Ik zou m'n paard gelijk bij die mensen weg halen en um ff tot rust laten komen en het dan weer opneiuw proberen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:56

stuur misran op bokt eens een pb zijn verricht wonderen met trailer laden....

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:04

bij ons op stal was ook een paard die absoluut de trailer niet in wou..
we hadden alles geprobeerd, longeerlijn, stang erlangs, lokken met voer, maar hij wou gewoon niet hij sprong zhover weg dat het meisje gewoon echt de trailer uit werdt getrokken.
Hij wou bij de manege ook de trailer niet in en steeigerde zo hoog dat hij omklapte. Toen was er nog maar 1 oplossing.
We hadden de hengstenketting omgedaan en hij probeerde het eerst ook nog wel maar toen hij eenmaal door had dat de hengstenketting erom heen zat, liep hij zo lief de trailer in net of hij het altijd al zo deed.
we doen hem nog altijd de hengstenketting om ´voor het geval dat ´ ..
misschien klinkt de hengstenkettiing wel zielig, maar dat was de enigste oplossing, want het werd gewoon te gevaarlijk !
Succes ermee.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:10

Vraag een volwassen, rustig persoon die veel van paarden af weet om je te helpen. Je instructeur misschien?

Het is erg moeilijk om een 5-jarige KWPN-er de baas te zijn als je nog maar 14 bent en geen hulp hebt, dus probeer die te krijgen!

Succes!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:03

Zoek LIEVE en RUSTIGE mensen die je begeleiden en niet dit soort types, zo wordt het probleem alleen maar groter.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 07:35

Om te beginnen moet je denk ik bedenken WAAROM je paard de trailer niet in wil ... Als je paard bang is ... Tsja, dan zal de "hulp" die je gehad hebt het probleem alleen maar erger hebben gemaakt. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar iemand die ervaring heeft met het laden van probleem paarden en die een paard op een paardvriendelijke manier kunnen leren laden. Ik geloof dat er op bokt ook iemand zit die dat doet en ik (lees: mijn merrie) heb zelf een dag cursus gedaan bij Linda Polak (Aalsmeer) en dat heeft ons heel erg geholpen.

Rinza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:09

Ik heb dit probleem ook gehad. Longeerlijn achterlangs geprobeerd, mensen kwamen met bezems aan. Met zijn drieën werd het nog niks. Mijnes liep er in, begon te steigeren, en ging met zo'n rotgang weer achteruit, dat ik mijn duim brak. Heb uiteindelijk een "deskundige" erbij gehaald. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Die adviseerde mij eerst grondwerk te doen. Dus hem goed laten volgen, en stoppen wanneer jij stopt met lopen.bochtjes, achtjes, opeens de andere kant uit lopen. Hij is dan super gefocused op jou. Daarbij heb ik een knoophalster gebruikt want dit werkt iets strenger in als hij niet volgt. Ik was niet streng genoeg, zei ze.
Zij hem de trailer in proberen te krijgen. Betekend lichte druk houden op het halster en met "klinkgeluiden" kleine tikje op zijn kont geven, met een zweepje ( werkt dan als verlenging van je arm). Elke stap voorwaarts prijs je hem met stem de hemel in, hoge blije stem. Achterwaarts zeg je nee, nee zwaardere stem. Zorg dat ie gezien heeft dat er een heerlijke beloning op hem ligt te wachten als ie binnen staat.
Als ie eenmaal binnen staat moet je zorgen dat ie blijft staan, dus klopjes en aaitjes hoge blije stem. Gaat ie weer achterwaarts één stap weer: nee, nee en tikjes op zijn bil. Zodra hij een beetje comfortabel is. Heel rustig de stang erachter, zweepje nog bij de hand, voor het geval dat. Is ie eindelijk tussen de stangen lekker kroelen, aaien en blij praten en lekkers geven. Dat het zo'n super paard is.
Maar nou ben je er nog niet helemaal. Je gaat bij de achterstang rammelen, net alsof je m los doet. Hij gaat dat waarschijnlijk er tegen aan hangen (denk om je vingers). Opnieuw weer: nee, nee. Paar keer vol houden. totdat hij er pas af gaat als jij dat wil. Hij blijft dan rustig staan tot je de stang helemaal weg hebt gehaald. Maark je in eerste instantie niet te druk over hoe snel hij eruit wil lopen. Hij wordt daar vanzelf rustiger in, hem daar dus vrij in laten. Los lijntje.

Veel succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt, vooral veel geduld houden, maar wel eerlijk en een beetje streng blijven. Want jij moet dit winnen.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:28

Mijn paard was ook zo erg.....
Doe het gerust zelf!
Zet de trailer achter de auto en neem een emmer biks en ga zo stukje bij beetje trailer in en uit...
Niemand laten helpen!
Zodra ze iemand aan de zeikant zien staan of iemand met zweep zien flippen ze!

ultimah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 19:11

evita_ schreef:
Heb je geen vader of moeder die je begeleid met zulke problemen? Of iemand anders? Het is nogal wat om als 15 jarige een paard te hebben van 1m70 en dan ook nog trailer laad problemen te moeten oplossen. Ik denk dat het paard gebaat is bij een verstandige volwassene.

ze luisterd overral mee, en er zijn ervaren volwassenen bij geweest., maar daar deed ze het nog erger bij. daar rende ze weg. en bij mij niet. ze is erg een toonig.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:15

Bij de juiste volwassene met de juiste ervaring (ik denk dat de mensen die jouw hebben geprobeerd te "helpen" daar nou net niet over beschikten...) zal je zien dat het wel degelijk gaat lukken, eventuele eenkennigheid heeft daar mi geen negatieve invloed op.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:38

Dan twijfel ik wel aan die ervaring van die volwassenen.

Als ze bij jou niet weg rent en alles wel vertrouwd moet je het zelf lekker oplossen. Gewoon rustig gaan oefenen met de trailer, zonder stress en de rest moet van je paard afblijven. Het is jouw paard, jij voelt het vast het beste aan.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:45

echt stom van die mensen! als je zegt stoppen hadden ze eingelijk moeten stoppen! ik had de lijn uit de hand gerukt! als dat neit help gewoon ff klap in gezicht geven! Bloos