zadel wordt gebruikt zonder te vragen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

zadel wordt gebruikt zonder te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:24

Mijn zadel die voor de pony wordt gebruikt, ligt in het zadelhok van de manege (De pony loopt manege-lessen). Nu ben ik per toeval erachter gekomen dat mijn wintec-zadel ook wordt gebruikt op andere paarden en ponys (zonder dat het gevraagd of gezegd wordt).

Zouden jullie het goed vinden? Of zouden jullie er iets over zeggen?

Ik denk er namelijk over om er asap eens iets over te zeggen.

Liedje

Re: zadel wordt gebruikt zonder te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:25

Ik zou het absoluut niet toestaan! Ten eerste omdat ze het niet vragen, ten tweede omdat het zadel zo sneller slijt en ten derde omdat de kussens naar de rug van je pony gaan staan.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:27

Dat zou ik zeker doen want jij snapt zelf ookwel dat dit niet kan Knipoog
En ik zou een verklaring eisen van de manege..

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:29

manege zegt: het is een wintec-zadel dus past op elk paard/pony. (En waarom ze het deden: zadels waren naar de zadelmaker en ze hadden wel een buitenrit staan).
Maar ik ga zeker aangeven dat dit niet kan... (vroeg me af of er meer mensen het raar vinden/vonden

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:31

zadel mee naar huis nemen of achter slot hangen nergens geen problemen mee

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:33

en wat als er iets kapot gaat...dan zeker de dader en het bekende kerkhof gezegde... ik zou ze duidelijk maken niet aan je zadel te komen.
In het verleden een kennis van me ook zo iets gehad zadel ongevraagd gebruikt en uitgescheurde beugelriemen tot gevolg...het zadel hoort toch bij het paard...bij haar zelfs de sleutel van zadelkast ongevraagd van het rek gehaald hoezo brutaal.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:36

Ja hier ga je toch zeker niet mee akkoord,respect voor andermans spullen zou ik zeggen,kom nou lekker makkelijk zeg,zouden ze bij mij eens moeten proberen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:38

ik zou duidelijk aangeven dat dit niet bedoeling is, en dat een wintec op elk paard past klopt ook niet, je kan evt wel voorijzer veranderen en, maar is dan nog niet op elk paard pasend.
Ook zou het netjes zijn, wanneer dit zadel wel past, hij jou dit eerst vraagt. Als je niet mee accoord gaat, hij jouw zadel ook niet gebruikt, is niet zijn eigendom

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:41

Ik zou het inderdaad niet meer daar laten liggen, of vastleggen met een slot.
Voor het zelfde geld neemt iemand anders je zadel straks mee naar huis

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:49

zadel kan niet achter slot, omdat de pony meeloopt in lessen en ik er dan niet (altijd) ben.
Ik kwam er bij toeval achter. (iemand reed met een dekje met naam (van mijn pony) en het was niet mijn pony. raar hoor, omdat te zien.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:54

Kapi_Dust schreef:
zadel kan niet achter slot, omdat de pony meeloopt in lessen en ik er dan niet (altijd) ben.
Ik kwam er bij toeval achter. (iemand reed met een dekje met naam (van mijn pony) en het was niet mijn pony. raar hoor, omdat te zien.

Nou, als ze je pony mogen gebruiken wil dat toch nog steeds niet zeggen dat ze ook het zadel mogen gebruiken? Als ze niet eens de beleefdheid kunnen opbrengen om het te vragen moeten ze maar voor een eigen zadel zorgen lijkt me
ik zie ze er ook niet voor aan om de boom te gaan veranderen omdat de pony waar het opgelegd wordt een grotere/kleinere schoftmaat heeft Misselijk

En nog met je dekje ook [schok] en wat als dat manegepaard een of andere huidziekte heeft ? Dan gaat die gewoon van dat manegepaard naar jou pony en zit jij met de problemen want o nee de manege kan er natuurlijk niets aan doen
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 08-10-07 13:58, in het totaal 3 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:55

aangeven dat je hier bepaald niet van gediend bent, abslouut niet wilt dat het nog een keer gebeurt. zo wel: dan neem je je zadel mee, en regelen ze maar wat voor die manege-lessen.
ik zou des duivels zijn! jouw spullen, niet die van hun, kom nou! Boos!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:58

Het gaat om een vertrouwenskwestie. Jij laat je kostbare spullen daar achter en dat is ongevraagd ge/mis bruikt! Het is niet van hun, het minste wat ze hadden kunnen doen is vragen of het goed was dat ze het gebruikten. Dat ze het zomaar pakken en dan ook nog eens op een ander paard/pony leggen dan waar het zadel voor is vind ik niet kunnen!
Als er wat mee was gebeurt hadden ze dat dan wel eerlijk gezegd en voor reparatie gezorgd of had je dat zelf kunnen bekostigen?
Van lenen ben ik geen voorstander, zorg voor je eigen spullen dan kan je lekker je eigen gang gaan en hoef je alleen maar aan jezelf verantwoording af te leggen over je spullen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:17

ook al past het zadel op andere ponies, het zadel is van jou, en voor jouw pony, niet voor de anderen
probleem met anderen die gebruik maken van je zadel is dat het zadel ook harder slijt, paarden die het niet goed passen maar het wel op de rug krijgen is zeker bij een kunstof zadel niet goed omdat er toch extra krachten op de boom en kopijzer komen waardoor er ook weer extra slijtage plaatsvind

en buiten dta alles...het is jouw! zadel voor jouw! pony en verder heeft niemand daar aan te komen , zonder jouw! toestemming

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 14:20

meggiemeg schreef:
Als er wat mee was gebeurt hadden ze dat dan wel eerlijk gezegd en voor reparatie gezorgd of had je dat zelf kunnen bekostigen?

Doordat ze het steeds niet vertelde, denk ik dat de kosten naar mij toe ging.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:22

ik zal echt woest worden anderen horen gewoon van je spullen af te blijven of zo als jij het hebt afgesproken alleen voor gebruik van jou pony.
Dat is mooi dat zij een buitenrit hebben staan, maar dat is niet jou probleem.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:49

Ik zou misschien wel zo boos geweest zijn dat ik die pony stil had gezet, het kind erafgesleurd zou hebben, het zadel erafgehaald zou hebben en het kind er weer op zou zetten Tong uitsteken best grappig, maar ik denk niet dat ze het een 2e keer zouden proberen

Citaat:
Doordat ze het steeds niet vertelde, denk ik dat de kosten naar mij toe ging.

deden ze het vaker? Misselijk
Een wintec is nu niet direct een zadel van een paar euro's ? Als er iets echt kapot zou zijn zou ik eisen dat de manege een nieuw zadel betaald?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:52

Absoluut niet toe laten staan!
Helemaal met manegemensen (ben er zelf ook een, daar niet van) maar die sleuren maar heen en weer met die zadels..

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 14:55

Citaat:
deden ze het vaker?
Een wintec is nu niet direct een zadel van een paar euro's ? Als er iets echt kapot zou zijn zou ik eisen dat de manege een nieuw zadel betaald?

Ik weet in ieder geval van 3 keer, 2 keer 'gewoon' les en 1 keer een 2 uursbuitenrit op een k** merrie...

Het zadel was nieuw niet een van de goedkoopste nee...
Ik hoop dat ik vanavond kan kijken of het beschadigt is ofzo.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:55

Niet bepaalt netjes. Sowieso eerst toestemming vragen.

Ik zou wel naar die mensen die stappen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:25

Gelijk erheen gaan en om uitleg vragen. Dit is toch diefstal? je pikt ongevraagd iemands spullen... ook lekker gezond dat ze niet eens een ander dekje pakken.

Niet pikken dit en gelijk melden dat je zoiets niet weer wilt zien!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:56

What the? Ze gebruiken gewoon jouw zadel om in te zetten in lessen? Oeh, ik zou hier echt enorm pissig over zijn! Ze gaan er waarschijnlijk toch niet echt netjes mee om, dus ik zou er direct wat van zeggen!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:06

Als ze niet stoppen zou ik leukweg een zadeldekje d'r leggen met 'n singel met handvaten (niet in de beste staat welteverstaan) ze zullen 't wel niet meer 'lenen', de eerste manegeganger die daar deftig mee kan rijden moet nog geboren worden denkik Tong uitsteken
gebruik jij je eigen zadel maar voor jezelf als het zo zit
maar ik zou wel eerst gaan klagen
en niet pikken he als er schade aan is Misselijk
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 08-10-07 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:06

Ik zou dat zeker niet accepteren. Zodra je kan naar de manege, zadel in de auto kieperen en mededelen dat als ze zo met jou spullen omgaan ze maar voor hun eigen spullen moeten zorgen.

Hoe je dat dan met die pony moet doen, ja dat weet ik eigenlijk ook niet. Want zonder zadel in de lessen is ook niet zo handig en het lijkt mij dat jij ook niet zit te wachten op iedere keer een ander (slecht?) passend zadel op de rug van je pony. Misschien een optie om een (paar) vaste berijder(s) te zoeken die dan als enige(n) toegang heeft tot jou zadel?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:07

Lord_Ik schreef:
Als ze niet stoppen zou ik leukweg een zadeldekje d'r leggen met 'n singel met handvaten (niet in de beste staat welteverstaan) ze zullen 't wel niet meer 'lenen', gebruik jij je eigen zadel maar voor jezelf dan zo
maar ik zou wel eerst gaan klagen
en niet pikken he als er schade aan is Misselijk

ehh heb je wel goed gelezen? haar paard loopt mee in de manegelessen dus moeten ze wel beschikking hebben over haar zadel.