bekeuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

bekeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 16:57

ik moet eigenlijk even stoom afblazen maar ik probeer het even netjes te houden.... Bloos
ongeveer een uur geleden werd ik gebeld door een manege(zal de naam niet noemen) waar we 2 weken geleden een trailer gehuurd hebben.
er werd gezegd dat hun een bekeuring hebben binnen gekregen dat er 87 kilometer is gereden inplv 80. toen dacht ik dat zou misschien kunnen.
maar toen ze verder ging zei ze dat het op een bepaalde plek was waar wij niet langs gereden hadden. wij hadden achter een vriendin gereden die ook met haar paard en trailer was en die wist van geen boete. dat was dus ook raar. maar nou ben ik dus benieuwd of de flitspalen dus ook auto's met trailer kunnen onderscheiden.ik wist niet dat het ookal kon. 1 van de meiden die met ons in de auto zat is politieagente en die heb ik natuurlijk meteen gebeld die zei ook dat ze dat raar vond omdat op de weg, de snel weg waar wij waren niet de weg was als er werd gezegt aan de telefoon.

ik heb dus net ruzie gekregen met die d....s aan de telefoon omdat zij maar bleef schreeuwen dat ze zeker wist dat wij het waren en dat het niet degene was die met de anderhalf paards trailer weg gegaan was. (ze verhuurde die dag 2 trailers uit)

ze vond dat ik raar deed....ik vroeg alleen voor de zoveelste x dat wij alle copies van de papieren die wij hadden getekend die dag voor die trailer en natuurlijk de boete die hun hadden gekregen. op die boete zou geen tijd staan maar wel de plaats.dat is dan toch ook vreemd?
die persoon van die manege was zo niet vriendelijk dat ze de telefoon in mijn oor ophing.
dus een goed woordje over die stal krijg ik niet uit mijn mond.
ik had er zoiezo al spijt van want we haalde de trailer daarop en toen wij de paarden wilde laden zat er nog beschimmelde poep in en heel oud kuil.
ook heeft mijn paard zich behoorlijk verwond aan de vlijmscherpe randen van de klep (en ja ze had toch echt bescherming om)

maargoed mijn vraag was dus: als er zoiets dergelijks gebeurd hoe hoort het normaal te gaan.de bestuurder hoort toch de rekening opgestuurd te krijgen?

en zijn de flitpalen nu wel zo afgesteld dat ze trailers kunnen onderscheiden?

santie

Re: bekeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:48

Kenteken, tijd, plaats, snelheid, ed staan op de boete, als zij wil dat jij deze betaald (als jij hem hebt gereden is dit logisch) moet ze jou ook een kopy van de boete geven, wil zij dit niet, heeft ze naar mijn idee iets te verbergen. Trailer heeft een eigen kenteken, dus het kan heel goed naar haar gestuurd zijn. Binnen 2 weken een boete binnen krijgen vind ik trouwens wel erg snel, meestal duurd dit langer.
Laatst bijgewerkt door santie op 03-10-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:52

Trailer heeft eigen kenteken dus de boete komt aan bij de eigenaar van de trailer: in dit geval dus de manege waar je de trailer gehuurd hebt. Gewoon vragen naar het kenteken dus, dan weet je of het de trailer was waar jij mee gereden hebt.

Boetes komen ook binnen 2 weken binnen tegenwoordig, vooral bij trajectcontrole.

En ja, trajectcontrole herkent of er een trailer achter hangt. De A12 bijvoorbeeld heeft trajectcontrole.

Als je een boete krijgt staat er meestal op welke weg en welke baan en welk tijdstip. Ook welke gemeente. Dat kan dus best een gemeente zijn waar je langs bent gereden over de snelweg.

Gewoon even langs bij die manege, boete bekijken en als dat inderdaad van jullie is gewoon betalen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:52

beetje appart verhaal ja! maar idd laat ze maar bewijzen dat ze die boete hebben gekregen... misschien wil ze jou met een oude boete opzadelen Ach gut

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:55

Beetje flauw om gelijk uit te gaan van een slechte verhuurder van de trailer.

Gewoon er heen gaan en even zelf die boete bekijken.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:17

tuurlijk als het van ons is word het heus betaald! daar ging het ook niet alleen om.maar het gaat vooral de manier waarop. zij deed net alsof ik het niet wil betalen.terwijl ik gewoon alle info wil hebben dus de bewijzen.logisch toch.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:21

Je kunt een foto opvragen van de overtreding, kun je misschien aantonen dat het niet jouw auto was? Staat op de bekeuring hoe je dat kunt aanvragen (misschien kun je dat voorstellen aan die persoon?)

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:23

Je kan altijd de foto opvragen bij de politie, dan zie je meteen of het de trailer is die jullie meehadden. En zo wie zo heb je de brief nodig omdat er een accept bij zit die je moet gebruiken, dus die moet ze je opsturen.

Wij hadden pas ook een boete met de trailer en die kwam ook binnen 2 weken binnen en stond op het kenteken van de trailer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:02

trailers staan op naam van de eigenaar en die krijgt de boete ongeacht wie de chauffeur was. Op de boete staat: datum en tijd van de overtreding, snelheid en de locatie straat en plaats. Dus dit moet na te gaan zijn of je daar geweest bent of niet. Dus of de factuur werkelijk voor jou bestemd is of niet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:12

Het is denk ik geheel afhankelijk van de strekking van jullie telefoongesprek. Sowieso als trailerverhuur een boete binnen krijgen is zuur, want die moet inderdaad verhaalt gaan worden.

Tijdens het bellen om verhaal te halen heeft de verhuurder misschien direct tegengas gehoord in je reactie. Diegen ziet al gebeuren dat die zelf voor de bekeuring op moet draaien denk ik.

Laat het even rusten en bel binnenkort zelf weer even met het verzoek of je een kopie van de bekeuring kan krijgen. Dan kun je het even goed uitzoeken en controleren of het inderdaad de trailer was die jij hebt gehuurd.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 08:42

direct tegengas? ik vond van haar kant dat ze wel wat vriendelijker mocht zijn. het kwam over zo van: kom nu hier heen om die boete te betalen! ik weet zeker dat jullie het zijn ! (terwijl ze nog niet eens gezien hadden dat de anderhalf paards gebruikt was ook die dag) als het van ons was hebben wij het niet expres gedaan ofzo! we reden gewoon 80 achter die andere auto met trailer.(die nogsteeds geen boete heeft gehad) dat hun trailer mijn paard haar kroonrand geperforeerd heeft daar kreeg ik ook maar een bittere: ooohh voor terug. doen hun ook niet expres want ik zit ook met een DA rekening maar ik ben gewoon rustig gebleven toen ik dat vertelde bij terug komts om dat stomme ding terug te brengen. ik had ook kunnen gaan schreeuwen netzo als dat mens over de telefoon.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:47

Ik was niet bij het telefoongesprek, maar de mate waarop beide partijen in een gesprek staan heeft wel degelijk invloed op het verloop.. Dat bedoel ik.

Op zich heeft zij er ook weinig boodschap aan dat jouw paard er zich aan heeft bezeerd. Dat is gewoon een vervelende nasleep. gebruik van haar trailer is voor eigen risico en als de trailer ´gevaarlijk´ is dan had je zelf kunnen besluiten om die niet te gebruiken.

Mijn advies, laat het even zakken totdat je er zelf minder boos over bent. En maak dan plannen over hoe je het wil gaan aanpakken/ oplossen.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 13:06

Op zich heeft zij er ook weinig boodschap aan dat jouw paard er zich aan heeft bezeerd. Dat is gewoon een vervelende nasleep. gebruik van haar trailer is voor eigen risico en als de trailer ´gevaarlijk´ is dan had je zelf kunnen besluiten om die niet te gebruiken.

dat lijkt mij toch wel degelijk! dat ze daar een boodschap aan moet hebben. wij zouden onze eigen trailer van stal lenen die gewoon afgeronde randen heeft aan de klep.maar die stond met 1 lekke band.daarom belde we die manege op dat we weg moesten maar nu geen trailer hadden. ze verhuurde dus hun trailer voor 35 euro en 100 euro borg. dan ga je er toch ook van uit dat je een schone en goeie trailer mee krijgt. dat was dus beide niet het geval.we zijn zo stom geweest om die trailer niet onderste boven te zetten en binnen ste buiten om te kijken of ie wel veilig en schoon was!! kennelijk te goed van vertrouwen. mijn paard had peesbeschermers en springschoenen om.op de heen weg had ze zich een beetje geschaaft aan 2 hoeven. maar op de terug weg lag haar hoef+kroonrand helemaal open. (je wilt niet weten hoe erg dat bloed!!)

dus ik vond het niet alleen vervelend van die wonden maar ook mijn taak om er wat van te zeggen omdat als ze dat ding nog is verhuren aan andere dat waarschijnlijk ook zou gebeuren als het paard niet precies midden op de klep zou lopen.

maargoed het ging mij nu om die boete... Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:17

jeej wat rot, ik zou idd er gewoon heen gaan en de boete even rustig bekijken. Ook kun je nog even zeggen dat de trailer niet veilig is, en dat je veel hebt betaald voor DA, en miss haar daar ook nog voor aansprakelijk kan stellen. Maar je kan ook gewoon betalen, dan ben je ervanaf

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:22

Officieel hoort de verhuurder de boete te betalen en dan een kopie aan jou aan te leveren met een factuur erbij. Dit om haar risico te dichten.

Jij kan dan nagaan of dit klopt mocht het niet kloppen staat er op de achterkant van de boete hoe je bezwaar kan indienen. Zorg altijd al je een trailer huurt je het tijdtip van meenemen weet en het kenteken van de trailer en ook een tijdstip wanneer je hem terug brengt laat dit door beide ondertekenen.

Mocht het nu zijn dat dit TOTAAL de andere kant is dan wat je gereden hebt zou je het kunnen aantonen aan de hand van je wedstrijd of bezoek dierenarts enz...

Vind wel dat als je hem idd gereden hebt je hem ook moet betalen eerst rustig uitzoeken en even nagaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:28

Maar wie was nu de bestuurder van de auto in dit verhaal?

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 16:32

Chiqa schreef:
Maar wie was nu de bestuurder van de auto in dit verhaal?

de bestuurder is mijn vriend geweest!
ik zat er naast met nog twee andere mensen.volgens mij doet dat er niet toe.maargoed tuurlijk zoals ik al zei als wij echt te hard hadden gereden dan wil ik het heus betalen maar dan moet het toch echt wel 300% zeker zijn. ze zei mij ook niet hoe duur het was, maar het zal vast genoeg zijn 7 kilometer te hard.....??
ik wacht gewoon op de papieren als ze die mij opsturen dan kan ik het nakijken (ookal wou zij het daar persoonlijk afhandelen......ze verplichte mij om het meteen te komen betalen..). ik heb daar een contract moeten tekenen voor de trailer.ze hebben al onze gegevens dus ze hoeven heus niet bang te zijn dat ik het land uit vlucht ofzo.
en ik heb ze meteen vermeld dat mijn paard gewond was geraakt door de laadklep. maar wat maakte hun dat nou uit.ze hebben verdient daaraan toch.

zoals je mekt ben ik nogsteeds boos.ze deed gewoon zo belachelijk de laatste keer toen ik haar terug belde.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 16:39

Prisca schreef:
Officieel hoort de verhuurder de boete te betalen en dan een kopie aan jou aan te leveren met een factuur erbij. Dit om haar risico te dichten.

Jij kan dan nagaan of dit klopt mocht het niet kloppen staat er op de achterkant van de boete hoe je bezwaar kan indienen. Zorg altijd al je een trailer huurt je het tijdtip van meenemen weet en het kenteken van de trailer en ook een tijdstip wanneer je hem terug brengt laat dit door beide ondertekenen.

goed dat je dat zegt.er zit natuurlijk een tijd voor om het te betalen niet dat als wij het wel zijn er nog een paar tientjes bovenop komt ofzo.
voor beide partijen is het een risico.ik had ook een aanrijding kunnen hebben of mijn paard had in plaats van haar been kapot te maken iets aan de trailer kapot kunnen maken. en wij hebben ons (dacht ik dus) aan de snelheid gehouden.onze paarden zaten eigen in de trailer!! en we reden achter een andere trailer aan.dan ga je er toch niet vanuit dat je een boete krijgt.daarom wil het eerst 100% zeker weten.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:58

Eerst de boete laten zien, dan pas betalen daar heb je recht op.

Of wil ze hem niet laten zien? Dan heb je een ander probleem, of
even anders, dan heeft zij een probleem.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 15:34

Chiqa schreef:
Eerst de boete laten zien, dan pas betalen daar heb je recht op.

Of wil ze hem niet laten zien? Dan heb je een ander probleem, of
even anders, dan heeft zij een probleem.

nou ik neem aan dat het toch echt niet van ons was.......we hebben nog niks binnen gekregen. of het dus wel voor ons was weet ik nogsteeds niet. en om daar nu weer heen te bellen is ook weer zo...lijkt dan wel of ik de boete graag wil hebben... Rolleyes

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:36

santie schreef:
Kenteken, tijd, plaats, snelheid, ed staan op de boete, als zij wil dat jij deze betaald (als jij hem hebt gereden is dit logisch) moet ze jou ook een kopy van de boete geven, wil zij dit niet, heeft ze naar mijn idee iets te verbergen. Trailer heeft een eigen kenteken, dus het kan heel goed naar haar gestuurd zijn. Binnen 2 weken een boete binnen krijgen vind ik trouwens wel erg snel, meestal duurd dit langer.

Beetje offtopic, maar heb mijn eerste boete gehaald met de auto Clown . Dat was anderhalve week geleden en heb vandaag de bekeuring al binnen! Wist trouwens niet dat ik geflitst was dus kwam als een verassing, maar was ook verbaasd dat het zo snel binnen was. Kan dus toch Lachen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:40

ik kreeg mijn bekeuring ook al heeeel snel binnen, volgens mij net een kleine week later, hadden zeker geld nodig LOL

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:27

Kan je niet naar die mensen toe om de boete in te zien. Gewoon vragen, mag ik de boete inzien. Daarop staan alle gegevens van tijd datum en kenteken enzo. En als dan blijkt dat je dat niet bent geweest. Door een ander tijdstip, datum of wat dan ook, dan kan je aantonen door bijvoorbeeld jouw agenda mee te nemen.
Succes er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:11

En hoe staat het nu met de boete?