Hippo ODA verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linnie33377

Hippo ODA verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 10:25

Ik heb de Hippo ODA verzekering afgesloten voor mijn paard met uitgebreiden ziektekosten.
Kreupelheden zijn uitgesloten hierbij.

Weet iemand welke ziekte kosten je vergoed kan krijgen?
Al is mijn paar x geoon ziek krijg ik dit dan vergoed

Amaris

Re: Hippo ODA verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:27

Hippo heeft toch op de site een HELE uitgebreide uitleg en beschrijving wat er allemaal verzekerd is?

Kijk gewoon eens op hippzorg.nl?

EDIT: je hebt dus een dure verzekering afgesloten maar weet niet eens wat er vergoed wordt? Of lees ik dat nou verkeerd?

linnie33377

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 11:21

Ik krijg de offerte thuis van de week, maar heb ze gebeld en krijg alles vergoed.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:47

Md-->TAO

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:43

linnie33377 schreef:
Ik krijg de offerte thuis van de week, maar heb ze gebeld en krijg alles vergoed.

Je krijgt alles vergoed wat in je basisverzekering (de ODA in jouw geval) ook vergoed wordt. De ODA vergoed alleen bij ongeval en ziekte en niet bij kreupelheden van binnenuit. Ziektekosten die bij een kreupelheid van binnenuit horen (artrose, OCD, peesklap, etc) krijg je dus NIET vergoed.

Citaat van Hippozorg bij het stukje ODA:

Citaat:
Onder een ongeval wordt niet verstaan:

Kreupelheden door peesaandoeningen, peesscheuring, verstuiking, verdraaiing, verzwikking of verstapping.

Citaat:
Let wel, de schadevergoedingen die onder de ziektekostenverzekering vallen, zijn dezelfde als de door u gekozen basisverzekering. Dit houdt in, dat op de ziektekostenverzekering uitsluitend schaden worden vergoed die ook op de basisverzekering zijn verzekerd. Voor vergoeding van veterinaire kosten komen in aanmerking alleen die kosten die gemaakt worden ter genezing en behandeling van het paard.