Contract voor een afbetalingsregeling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Contract voor een afbetalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 19:48

Hoi,

Ik moet een contract opstellen voor een afbetalingsregeling. Ik vroeg me af of dat gewoon rechtsgeldig is als beide partijen een handtekening hier onder zetten? Wat moet er allemaal in staan, waar moet ik op letten? En heeft er iemand toevallig een voorbeeld?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Fabienne

Neon

Re: Contract voor een afbetalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:53

Indien je het contract in tweevoud opmaakt en door beide partijen ondertekent is, is het rechtsgeldig.

Zorg ervoor dat je in het contract alle afspraken zwart op wit opstelt... en vergeet vooral niet op wiens naam het "dier/voorwerp" komt te staan indien er aan 1 betalingstermijn voldaan is maar de rest van de afbetalingen nog niet? Is het gekochte dier/voorwerp na de eerste aanbetaling al van jou of nog van de verkoper? Wie is er verantwoordelijk voor schade/ziekte etc. tussen aanbetalingen door? Wat spreken jullie af indien de koper na 2 aanbetalingen niet meer wil/kan betalen? Is dit uberhaubt een optie, of ben je dan het voorwerp/dier en de reeds betaalde aanbetalingen kwijt?

Verder valt me nu even niets te binnen... Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:09

Neon schreef:
Indien je het contract in tweevoud opmaakt en door beide partijen ondertekent is, is het rechtsgeldig.

Ehm, zolang het niet indruisd tegen de wet dan toch. Je kunt contracten maken tot je een ons weegt, de wet gaat ALTIJD voor!! Maak dus ook gebruik van die mogelijkheid om een contact correct dicht te timmeren.
Maarre, dat is geen klus voor een hobbist. Zelfs sommige professionals kunnen al geen contracten schrijven.....

sherrilyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:53

als ej em evejtes pbtje stuurt hebik wel een voorbeeldje voor je ik heb het namelijk met mijn paard ook zo gedaan omdat ik m zelf moest betalen en die best aan de prijs was Knipoog dus voor voorbeeld ff pbtje sturen

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 10:28

Bedankt voor de reacties!

Sherrilyn, je hebt pb Lachen

Het gaat om een fors geldbedrag dat iemand mij nog schuldig is.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:10

als verkopende partij zou ik in het contract vast laten leggen dat de overdracht van het paard pas na de laatste betaling definitief is. Dus op dat moment de papieren pas overhandigen aan de koper.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:24

ik ga mijn paar van €1.400 ook op afbetaling kopen (ben nog jong en betaal hem zelf) ik wil hiervoor ook een contract maken.
hoeveel termijnen moet ik ongeveer doen

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:50

ikke schreef:
Neon schreef:

Ehm, zolang het niet indruisd tegen de wet dan toch. Je kunt contracten maken tot je een ons weegt, de wet gaat ALTIJD voor!! Maak dus ook gebruik van die mogelijkheid om een contact correct dicht te timmeren.
Maarre, dat is geen klus voor een hobbist. Zelfs sommige professionals kunnen al geen contracten schrijven.....

Lol... mja maar ging er even van uit dat het geen contract was voor een huurmoordenaar of iets dergelijks Clown

mja... geen klus voor een hobbist... dat zal best... maar er zijn genoeg mensen die voldoende van recht af weten en een wettenbundel wel kunnen hanteren Knipoog