Zeikt meteen in trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanii

Zeikt meteen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:09

Heey,
Misschien dat een van jullie wel weet wat ik hier aan kan doen .. Haha!
Als ik heb gereden dan geef ik hem altijd wat tijd om te plassen, Maar dat neemt ze niet aan en dan zet ik haar op de trailer en dan is het meteen gebeurt
Iemand een tip misschien?

X

Storm

Re: Zeikt meteen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:15

emmertje?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:17

mischien iets langer de tijd geven

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:19

Misschien wil ze niet dat iedereen haar ziet plassen...Lachen
Maar toch een klein tipje: zaagsel in de trailer om het vocht op te vangen en uitglijden tegen te gaan. Dan is het in ieder geval veilig.

lovebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:22

wachten heeft weinig zin tenzij je tot sintjuttumus wil wachten !! Slapen
die van mij doet precies het zelfde.
als hij op de trailer komt plast hij meteen.
als ik vanuit de rijbak de stal in ga en het zadel eraf haal plast ie ook meteen.
ik hou het er maar op dat hij zich dan relaxed genoeg voelt om te plassen.. Haha!

hij heeft plast trouwens wel als ik erop zit en als hij dan nodig moet.
doet die van jou het dan ook wel gewoon onder het zadel?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:32

Ik had hetzelfde probleem bij mijn paard, zodra hij in een schone stal stond ging hij meteen plassen, zo zonde als je net het uitgemest Lachen Dus ik heb hem op een emmetje laten plassen.
Gewoon een emmer klaarzetten, en eronder zetten als hij ging plassen, werkte prima!

Misschien een ideetje om een emmer naast de trailer te zetten? Doe er een klein laagje zand oid in zodat het geen herrie maakt en ze kan schrikken. Hou de emmer wel goed vast, het kan een beetje spetteren...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:34

Die van mij wil niet in een open ruimte plassen, dus plast indd ook in de trailer. Ik weet dat hij het doet, dus ik heb altijd een klein bezempje mee, zodat ik de plas eruit kan vegen. Even wat schoon strooisel van de zijkant naar de plasplek toe, en klaar.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:06

Verplaatst MD --> TAO.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:00

rare vraag misschien, maar ligt je zadel wel goed?
als een zadel niet goed of te ver naar achteren ligt worden de nieren vaak wat overgevoelig, waardoor het paard na het rijden vaak plast.

verder inderdaad wat zaagsel in de trailer zodat het niet zo'n natte bende wordt.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:50

Ik heb juist altijd gehoord, dat als een paard plast na de training, dat het paard de goede spieren gebruikt plus ontspanning??

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:08

Mijn paard heeft dezelfde tik. Die plast ook zodra ze op de trailer staat. Zowel vóór als ná het rijden....
Ik houd het bij haar maar op stress, want het poepen gebeurd ook al van te voren en dat wordt dan ook steeds dunner.

Dat van die emmer heb ik vaker gehoord Tong uitsteken, maar bij een merrie vind ik dat toch wel wat geknoei...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:43

Die van mij doet dat ook. Als je gereden hebt, op de trailer plassen. En nee, helaas, het helpt niet tot nauwelijks om te wachten totdat hij buiten de trailer heeft geplast.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:47

Die van mij wil overal wel plassen, gras, stro, beton, maakt hem allemaal niks uit, en wat hij aan het doen is ook niet..... Maar op de trailer plassen doet hij ook vrijwel altijd, als we rijden Rolleyes
Ik kan dus niks even eruit vegen, en we hebben ook geen bodembedekking in de trailer liggen. Gewoon een rubberen antislipvloer, en de paarden zijn nog nooit gaan glijden op de trailer vanwege een natte vloer, die blijft behoorlijk stroef.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:24

is juist fijn, de mijne wil niet plassen op de trailer dus die staat de hele wedstrijddag met toegeknepen benen bij wijze van. Is vaak strakker in zijn rug omdat hij moet plassen met rijden maar hij doet het liefst gewoon op stal. Zelfs op de wei houdt hij een beetje op.

_Tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 06:53

Inderdaad moet je blij mee zijn, anders loopt hij in de proeven zo !

mollema

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:59

Mijn vriendin had ook een ruin die dit deed. We konden al klaar staan met de emmer. Hup er onder houden en je trailer blijft netjes. In het begin probeerde hij er een beetje naar te kijken maar toen hij eraan gewend was maakte het hem niets meer uit.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:13

Ah, gelukkig, mijn merrie is niet de enige. Knipoog
Altijd als ze na het rijden op de trailer gezet wordt, begint ze te plassen (pas als de klep dicht is....). Haar eerst even naast de trailer laten wachten helpt idd niet, dan wacht ze gewoon met plassen.

Maar hoe houden jullie dat schoon? Ik heb er altijd wat zaagsel inliggen, maar dat voorkomt niet daar er ook veel urine onder de mat komt. Dus ik ben altijd als we weer thuis zijn minstens 10 minuten aan het schoonmaken, zodat het ook onder de rubbermat weer schoon is: vooral dat het dus niet op de bodem blijft liggen. Dat lijkt me heel slecht voor de trailer.
Ik zit er nu aan te denken de mat er maar uit te halen en alleen maar zaagsel er in te gooien. Iemand daar ervaring mee?

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:11

Ik heb er 1 die absoluut nergens anders plast dan op stal. Weet je hoe zielig dat is. Ons jonge paardje heeft het nu wel een paar keer gedaan. Het is wel een zooi maar ik ben blij dat hij het wel doet als hij moet.

Ach de trailer ik heb er een beetje stro in. Het natte haal ik er gelijk uit en even een emmer met een sopje erdoorheen gooien en hij is weer schoon. De rubbermat is bij ons verlijmd.