wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat doen jullie met je paard????

je paard later naar de slacht
1 (11%)
je paard in laten slapen en dan naar destructie bedrijf
3 (33%)
of paard in laten slapen en laten cremeren.
5 (55%)

Totaal aantal stemmen: 9

nati

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:00

hallo,

Ik weet me god niet of het hier goed staat(anders weet ik niet waar),
Maar ik had even een vraagje,
Vorige week kwam er een man bij ons op het bedrijf met folders over het cremeren van huisdieren en nu ook paarden,
Ze hebben/gaan een nieuw locatie krijgen waarbij ze nu ook de mogelijkheid hebben om paarden te cremeren.

Nou heb ik het altijd een beetje een cru idee gevonden om je paard naar de slacht te brengen of in laten slapen en naar een destructie bedrijf.......mede omdat het mijn eerste echte eigen paard is, en daar (vind ik) heb je toch wel een speciaale band mee.

Nou kom de vraag:
hoe denken jullie over het cremeren van je paard, vinden jullie het absurd, of heb je hier ervaring mee???

ook hebben ze hiervoor een uitvaartverzekering, wat ik dan uiteraard ook zou willen (en ik hoop natuurlijk dan mijn paard nog heeeeel lang meegaat).

Ambiiee

Re: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:15

Hey Zussie,
Als whitney zo ver is wil ik haar laten in slapen, en ook laten cremeren. Haar as wil ik dan in iets laten verwerken.

Ook hoor je dus dat je as van andere beesten krijgt, maar ik denk dat dat bij zo'n bedrijf wel ver gezocht is.

Veel liefs,
Amber

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:17

dat hoor je idd wel vaker, maar bij deze mag je er zelf bij zijn....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:19

Je krijgt sowieso ook as van andere dieren, die ovens worden meestal niet na elke verbranding schoongemaakt. Dat gebeurt bij mensen ook niet en daar moet je ook verder niet bij stilstaan, dan maak je jezelf alleen maar gek.

Ik zou eerst uitrekenen wat het kost, meestal vragen ze hier de meest bizarre prijzen voor en als je het d.m.v. een verzekering doet heb je kans dat je nog eens drie keer zoveel betaalt, dat heb ik er niet voor over.

Voor de rest is het heel persoonlijk wat iemand wil, maar ik vind dat ze het wel een stuk toegankelijker moeten maken, zodat niet alleen de "rijken" er gebruik van kunnen maken.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:10

ik heb nog niks vast staan en ik wil ook eerst weten wat zo'n uitvaartverzeking kost,
het geld groeit mij ook niet op me rug, maar ik zou het er zeker voor over hebben.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:24

Ik zou mijn paarden als het zover is het liefst laten inslapen en cremeren. Het idee dat ze bij de destructie of slager belanden vind ik echt vreselijk.
Ben wel heel benieuwd naar de kosten e.d. voor zoiets.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:32

aisie schreef:
Ik zou mijn paarden als het zover is het liefst laten inslapen en cremeren. Het idee dat ze bij de destructie of slager belanden vind ik echt vreselijk.
Ben wel heel benieuwd naar de kosten e.d. voor zoiets.

moet je even kijken op www.shcn.eu

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:34

hey mooiste is ook cremeren.. maar het is echt belachelijk duur,, 5 jaar geleden is een paard van ons overleden en mn oom en tante wouden hem ook cremeren maar dat is niet gebeurd.. gewoon omdat het eigelijk niet te betalen was..

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:36

ik vind het een beetje stom om hier nu al over na te denken

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:38

carolovejebe schreef:
ik vind het een beetje stom om hier nu al over na te denken

waarom is dat stom.......het kan zommaar opeens gebeurd zijn......

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:40

ik wil mijn paarden ook laten inslapen en cremeren. hier in het dorp is pas een paardencrematorium gekomen. vind het idee maar niks dt ze in zo'n grote vrachtwagen worden gegooid. en als het zover is wil ik de as bewaren tot ikzelf ben gecremeerd en dan samen uitstrooien. heb hier al veel over nagedacht. m pony is ondertussen al 30 dus ooit zal die tijd komen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:40

Je paard laten slachten klink mischien wel heel hard maar ik denk niet dat het zo hard is Lachen. want kijk als je een goede slager heeft ga je met je paard er heen. je drinkt een kopje thee met de slager en hij lecht even uit hoe hij het gaat done. je paard gaat mee naar binnen krijgt een pin opzijn kop en is dood. heeftie niks van gemerkt. laten inslapen vind ik veel zieliger! zoon paard moet dan net nog even vechten voor zijn leven! en dat vind ik zielig.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:48

lottehorse schreef:
Je paard laten slachten klink mischien wel heel hard maar ik denk niet dat het zo hard is Lachen. want kijk als je een goede slager heeft ga je met je paard er heen. je drinkt een kopje thee met de slager en hij lecht even uit hoe hij het gaat done. je paard gaat mee naar binnen krijgt een pin opzijn kop en is dood. heeftie niks van gemerkt. laten inslapen vind ik veel zieliger! zoon paard moet dan net nog even vechten voor zijn leven! en dat vind ik zielig.

Ik heb het gevraagd aan een kennis (is paardenarts) en zei heeft me gegarandeerd als een paard moet inslapen het echt zonder vechten gebeurd. het schijnt dat er da zijn die geen of onvoldoende slaapmiddel (narcose0 toedienen en dat een paard daardoor kan gaan vechten. Ik kan mijn paarden echt niet naar een slachthuis brengen. Ik weet niet waarom maar kan dat gewoon echt niet. wat er daarna met het lichaam gebeurd vind ik op zich niet zo belangrijk, het is maar een omhulsel voor mijn gevoel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:50

topic 600

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:51

Het lijkt me niets om een paard naar de destructie te brengen.
Als ik de financiele middelen had, zou ik hem laten cremeren en dan elders het as uitstrooien of in een urn ergens zetten.
Onze hond hebben we laten begraven, kostte wel wat maar nooit geen spijt van gehad.
Inmiddels is hij al zon 13 jaar dood. Huilen
Maar als ik behoeft heb, kan ik hem altijd nog bezoeken. Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:27