paspoort kwijt en opnieuw aanvragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

paspoort kwijt en opnieuw aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 21:17

hallo!!

Als eerste wil ik even zeggen dat ik totaal niet weet of dit hier goed staat, en anders mijn excusses..

Ik ben al een jaar mijn paarden- paspoort kwijt.. en ik heb nu echt zoiets van en nu wil ik een nieuwe aanvragen, maar weet iemand wat je daar allemaal voor moet doen? ik heb al geregeld dat zn chipnummer op gepiept wordt.. maar wat moet ik nog meer doen? dan kan ik dat alvast regelen, ik moet eigelijk nog en stamboek bellen, maar dat zijn zo'n rare tijden dat ik die pas donderdag kan bellen, omdat ik anders op school zit!!

Ik ben benieuwd wat je er allemaal voor nodig hebt!!

Groetjes!!!

Kris

Re: paspoort kwijt en opnieuw aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:20

Verplaatst MD --> TAO.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 04:17

Waar heb je het paspoort voor het laatst gehad eigenlijks, of heb je hem ergens laten liggen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:26

Even bellen naar de knhs, mijn is gejat, ik moest een PV van de politie hebben, een kopie daarvan opsturen oja en even €180,- dokken want dat kost een duplicaat paspoort dan moet je ook nog je in-ent schema voor elkaar zien te krijgen, kan je dat niet met je d.a. regelen (die je paard heeft ingeent) dan moet je opnieuw de basis in-enting laten doen.
Succes maar als je niet zeker bent zou ik even heel goed gaan zoeken. Knipoog

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:33

ja dat is het nou juist, ik heb echt alles 3 x doorgezocht.. ik denk dat hij ergens is kwijtgeraakt.. maarja ik kan nu wel 10 jaar blijven wachten maarja ik wil dat paspoort gewoon hebben..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:58

10 jaar wachten is wel heel erg lang ja

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:19

haha, dat was een sarcastische opmerkeing he
Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:11

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb een haflinger, dus geregeld via het haflingerstamboek. Bij dit stamboek moest ik aangifte van vermissing doen (best gezellig op het politiebureau, politieman had geen idee wat voor formulier hij hier voor moest hebben Haha! ). En vervolgens dit formulier opsturen naar het stamboek. Dan inderdaad veel geld overmaken, en dan krijg je een duplicaat terug.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:25

Coby schreef:
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb een haflinger, dus geregeld via het haflingerstamboek. Bij dit stamboek moest ik aangifte van vermissing doen (best gezellig op het politiebureau, politieman had geen idee wat voor formulier hij hier voor moest hebben Haha! ). En vervolgens dit formulier opsturen naar het stamboek. Dan inderdaad veel geld overmaken, en dan krijg je een duplicaat terug.

Yep, de agente die mijn PV moest opmaken keek mij eerst aan of ik haar in de maling aan het nemen was Clown

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:48

Toevallig hadden wij op stal ook laatst zoiets bij de hand. Meisje heeft haar paard al aantal jaren. Was niet gechipt, ze heeft er wel een papier bij. Zij heeft hem laten chippen en een paspoort aangevraagd, maar dat kreeg ze terug, want er was al een paspoort uitgegeven voor dit paard. Zij bellen met de handelaar, die wist van geen paspoort. De eigenaar die op het papier stond, heeft ze gebeld, die wist ook van geen paspoort.
Nu moest zij dus een dierenartsverklaring hebben, waarin staat wat het chipnummer is en hoe het paard eruit ziet (kleur, aftekeningen) en er moet een kopie van het papier en inderdaad 180 euro kan ze een nieuw paspoort aanvragen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:28

180 euro gaat je dat kosten

ik weet er alles van

dat doen ze om zogenaamd fraude te voorkomen. Yeah right, alsof iemand die een salinero jat nog kijkt op 200 euries.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:09

Heey,
ik heb eergister even naar het stamboek gebeld. ja en inderdaad € 185,- om idd die fraude te voorkomen..
Maar goed, het word inderdaad een heel duur grapje.. Ik ga zaterdag nog 1 keer heel het huis doorzoeken.. en als ik hem dan niet vind dan moet het maar betaald worden..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:10

ik vond m weer op het moment dat de nieuwe in de bus viel

Hebben? Haha!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:11

Oh ja dat weet ik zeker dat dat mij dus ook gaatoverkomen, maar dan ben je dr waarschijnlijk wel echt ziek van he!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:20

ach ik heb nu een reserve Clown

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:45

Ik heb, toen ik mijn paard kocht een duplicaat aan moeten vragen. (dit is bijna 4 jaar geleden)
De vorige eigenaar had nooit een paspoort gekregen, terwijl dit wel op haar papieren stond Boos!
Ze had wel een keer de handelaar gebeld, maar die kon het paspoort niet vinden.

Ik moest toen een nieuwe aanvragen.
Foto's meesturen, plukje manen met haarwortels (voor DNA), formulieren ingevuld en vooral 8!!! weken moeten wachten en 160 euro lichter (voor het paspoort, want het lidmaatschap van de KWPN heb ik niet meegerekend. Dit moest ik namelijk ook doen, aangezien ze gelijk op mijn naam gezet moest worden. Dus in totaal was ik 160+75= 235 euri lichter)
maar goed. Ik heb nu een duplicaat. Staat er ook groot op met een stempel en ik ben er zeer zuinig op. Bloos
Dus als je het orgineel vind, of je krijgt een duplicaat, wees er zuinig op. Het doet auw in je portomonee Clown