Stapmolen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 10:44

Mijn pony is niet gewend om in een stapmolen te lopen en bij mij op stal is de stapmolen het enige wat overdekt is, dus als het een keer heel slecht weer is kan ze toch even lopen.. Daarom wil ik het haar toch graag gaan leren, maar wat is de beste manier om dat te leren? Lachen

elizahbep

Re: Stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:57

ik heb de eertse paar minuten meegelopen, en dat ging best wel goed en nu heeft ze er niets meer van.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 11:00

elizahbep schreef:
ik heb de eertse paar minuten meegelopen, en dat ging best wel goed en nu heeft ze er niets meer van.

En daarna heb je je paard er gewoon alleen ingezet?

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:03

ik zette hem er gewoon meteen in en aanzetten. hij liep mee met dat ding dus.. ja..

Dee_Dee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:32

eerst effe meelopen en als het goed gaat gewoon loslaten lopen..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:34

Nóóit mee gaan lopen. Als een paard in paniek slaat kun je geen kant op!
Wij hebben die van mij er gewoon in gezet en hij reageerde er gewoon goed op. Als je bang bent dat hij het in z'n eentje niet goed snapt de eerste keer kun je een ander paard in het vak ervoor zetten zodat hij niet alleen is en het idee een beetje afkijkt.
Maar dus níet mee gaan lopen.
Succes.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:39

Ilzjuh schreef:
Nóóit mee gaan lopen. Als een paard in paniek slaat kun je geen kant op!
Wij hebben die van mij er gewoon in gezet en hij reageerde er gewoon goed op. Als je bang bent dat hij het in z'n eentje niet goed snapt de eerste keer kun je een ander paard in het vak ervoor zetten zodat hij niet alleen is en het idee een beetje afkijkt.
Maar dus níet mee gaan lopen.
Succes.

Ik heb al een keer meegelopen.. had hier eigenlijk niet aan gedacht, maar mijn pony is gelukkig heel braaf en rustig gebleven, ik denk dat ik haar er deze week ook maar gewoon een keer inzet dan en dan zie ik vanzelf wel hoe het gaat Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:41

Veel mensen denken er niet bij na nee. En dan ben je inderdaad erg blij dat het goed gegaan is als je er achteraf over nadenkt. Maar ik heb het een keer goed fout zien gaan. Knipoog
Dus even bij nadenken als ik jou was in het vervolg.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:49

ik zou hem er gewoon inzetten, maar als dit mogelijk is, het tempo van de draaimolen zo minimaal te houden in het begin... en zoals Ilzjuh zegt: misschien een paardje laten meelopen in het vakje dervoor.
idd niet meelopen, je weet nooit wanneer je paard verschiet!..

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:39

oeps ik heb het wel heel dom neergezet!! ik bedoelde buiten de stapmolen mee lopen!! dus zeg maar gewoon met je paard rondjes meelopen om dat ding heen! helpt ook alleen als je paard je kan zien.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:42

gewoon erin zetten en ff kijken of het beetje goed gaat, even zlef uit laten zoeken, zeker met draaien etc.

niet tempo laag zetten, laat ze maar op een gewoon tempo doorlopen, zolang ze blijven doorlopen hebben ze minde rom naar te kijken en schrikken.

Cyn_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:39

Ja eerst zat ik er ook aan te denken om mee te lopen, maar dat is idd niet zo handig. Mijn paard is er ook nog nooit ingeweest en dat gaat binnenkort wel gebeuren. Dus ben benieuwd.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:51

Hey marieke,
Zet nikita eens tussen 2 paarden die ervaring hebben. Bv Choco en een ander. KOmt hellemaal goed. Choco had voordat ik bij nedereind kwam nog nooit in de molen gestaan. heb hem er gewoon ingezet en aangezet. Paarden leren snel.

Dus wil je gebruik maken van mijn paard zeg het maar.